خانهاخبار
مایکروسافت سرفیس استودیو معرفی شد؛ تعطیلات سال نو منتظر آن باشید

مایکروسافت سرفیس استودیو معرفی شد؛ تعطیلات سال نو منتظر آن باشید

مایکروسافت از اولین کامپیوتر بدون کیس خود با نام Surface Studio رونمایی کرد. یک All-in-One با صفحه نمایش ۲۸ اینچی که دارای باریک‌ترین صفحه نمایش دنیا و با کیفیتی فوق‌العاده‌ است.
۱۳۹۵/۸/۶

بلاخره کنفرانس ویژه مایکروسافت در نیویورک برگزار شد و به طور رسمی ما را با اولین کامپیوتر AIO مایکروسافت با نام Surface Studio آشنا کرد.

image

این محصول ویژه تنها در تعداد محدودی قرار است تولید شود و پیش‌فروش آن برای خریداران ۲۹۹۹ دلار هزینه در بر دارد و در تعطیلات سال نوی میلادی تحویل آن‌ها خواهد شد. در هنگام عرضه اولیه این کامپیوترها به فروشگاه‌های اختصاصی و فیزیکی مایکروسافت خواهند رفت و در معرض نمایش عموم قرار خواهند گرفت.

image

Panos Panay که برای معرفی این محصول بر روی صحنه آمده بود سرفیس استودیو را اینگونه معرفی کرد:

ما عمیقا باور داریم که برند سرفیس در حال تغییر مسیر آموزش، خلق و تولید شماست. این محصولی که الان به شما معرفی می‌کنم یک قدم رو جلو برای تمام این موارد است، متفاوت، اما با همان حس آشنای خانواده سرفیس

سپس از دستگاه سرفیس استودیو رونمایی شد، دستگاهی دارای باریک باریک‌ترین نمایشگر LCD دنیا با ۱۲.۵ میلیمتر ضخامت. این صفحه نمایش تمام لمسی درون بدنه‌ای تمام آلومینیومی با اندازه ۲۸ اینچ قرار دارد. میزان پیکسل‌های درون این صفحه ۲۸ اینچی به عدد ۱۳.۵ میلیون پیکسل می‌رسد که بر اساس گفته Panay از تلویزیون‌های 4K نیز ۶۳ درصد بیشتر است.

image

مایکروسافت می‌گوید سرفیس استودیو از گستره رنگی بسیار بالایی بهره می‌برد که آن را برای عکاسان، طراحان و هنرمندان به یک گزینه‌ ایده‌آل تبدیل می‌کند. مایکروسافت به این ویژگی TrueColor می‌گوید. صفحه نمایش سرفیس استودیو نسبت تصویر ۳:۲ دارد و در هر اینچ آن ۱۹۲ پیکسل جای می‌گیرد. این کامپیوتر برای پردازش گرافیکی خود از کارت گرافیک قدرتمند Nvidia GTX 980M بهره می‌برد تا خیال کاربران برای هر پردازش سنگینی راحت باشد. صفحه نمایش سرفیس استودیو در سه زاویه قائم، ۲۰ درجه و کاملا افقی قفل می‌شود و به راحتی برای استفاده‌های گوناگون از آن استفاده کنید.

image

کامپیوتر بدون کیس سرفیس استودیو همچنین از مجموعه‌ای از لوازم جانبی هم پشتیبانی می‌کند، لوازمی مثل Surface Pen یا Surface Dial. با استفاده از Surface Dial که در کنار سرفیس استودیو معرفی شد می‌توانید دستورات بخصوصی را هنگام کار انجام دهید مانند کم و زیاد کردن صدا یا نور صفحه یا ظاهر کردن منوهای میانبر در برنامه‌های کاربردی.

image

از لحاظ درگاه‌ها و ارتباطات نیز این دستگاه هیچ نقطه ضعفی ندارد و از خروجی صدا، درگاه کارت حافظه، پورت مینی‌دیسپلی، پورت شبکه و ۴ پورت یو‌اس‌بی ۳ برخوردار است. در کنار این درگاه‌ها شما یک میکروفن همیشه آماده به کار دارید که با دستیار صوتی ویندوز ۱۰، کورتانا، هماهنگ شده است تا در هر زمان و از هر جای اتاق‌تان بتوانید به او دستورات صوتی بدهید.

مشخصات فنی این کامپیوتر بدون کیس را در زیر می‌توانید ببینید:

  • صفحه نمایش: ۲۸ اینچ با نسبت ۳:۲ و رزولوشن ۴۵۰۰ در ۳۰۰۰ (۱۹۲ پیکسل بر اینچ). استفاده از تکنولوژی PixelSense LCD و پشتیبانی از سیستم‌های رنگ‌بندی Adobe sRGB and DCI-P
  • پردازنده: نسل ششم پردازنده‌های اینتل کور آی۵ یا کور آی ۷
  • حافظه: یک یا دو ترابایت حافظه هیبریدی
  • حافظه موقت: ۸، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت
  • کارت گرافیک: GeForce GTX 965M 2GB یا GTX 980M 4GB
  • درگاه‌ها: ۴ عدد پورت یواس‌بی ۳، جک ۳.۵ میلیمتری صدا، ورودی کارت SD، شبکه، مینی‌دیسپلی
  • ارتباطات بی‌سیم: بلوتوث ۴، ارتباط وای‌فای با استاندارد 802.11ac
  • دوربین: دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی با پشتیبانی از قابلیت Windows Hello و ضبط ویدیو 1080p
  • صدا: صدای استریو و دالبی ۲.۱ کاناله
image

مایکروسافت می‌گوید هدف اصلی سرفیس، طراحان و هنرمندان هستند. در کامپیوتر بدون کیس سرفیس استودیو مبنای همه‌چیز خلاقیت در نظر گرفته شد است و تمرکز ویژه‌ای نیز بر روی محتوای سه بعدی شده است. محتوای سه‌بعدی قرار است در به‌روزرسانی گسترده بعدی ویندوز ۱۰ جایگاه و نقش ویژه‌ای داشته باشد. مایکروسافت این به‌روزرسانی که اوایل ۲۰۱۷ عرضه می‌شود را Windows 10 Creators Update می‌نامد. در کنار نسخه جدید Paint و همچنین به‌روزرسانی‌های مربوط به ویندوز هولوگرافیک، آینده ویندوز هر چه بیشتر با محتوای سه‌بعدی و تعاملی گره خواهد خورد و شاهد هماهنگی بیشتر و همچنین برنامه‌های متنوع‌تری، از جمله مایکروسافت آفیس، برای کاربردهای سه‌بعدی خواهیم بود.

حالا مایکروسافت با تولید یک کامپیوتر بدون کیس، یک محصول جدید سخت‌افزاری به سبد محصولات خود اضافه کرده است تا شانه به شانه با iMac از شرکت اپل رقابت کند. نظر شما درباره این محصول خلاقانه و جدید از خانواده سرفیس چیست؟ شما هم با مدیران مایکروسافت موافقید که این محصول، چیزی فراتر از یک محصول عادی است؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

ارشیا

۱۳۹۵/۸/۸
لایک

akbar

۱۳۹۵/۸/۸
با اینکه طرفدار مایکروسافتم،اما بازم بخاطر سیستم عاملشون میشه گفت انتخاب سلیقه ای هست...اما از حق نگذریم کانفیگ بالاتر و کاربرد بیشتری داره نسبت به آی مک
اپل همیشه برام قابل احترام بوده،اما از همه گیر شدنش آلرژی گرفتم

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۸/۷
دوست محترم فکر نمی کنی یه کوچولو داری تعصبی نظر می دی؟! آی مک هم آل این وان خوبی هست.
سخت افزار خوبی داره، او اس خوب، سریع و ایمنی داره. درست نیست بگیم به درد نمی خوره! در ضمن قبول دارم کار کردن با مک او اس خیلی سخته!
البته در کل هیچ کس تو او اس های رو میزی و سخت افزار ها، نمی تونه با عام مایکروسافت رقابت کنه.
کل خانواده سرفیس بی نظیر و محشره. امیدوارم سال آینده عام مایکروسافت ۳۰۰ تا ۶۰۰ گرم وزن سرفیس بوک و ۳ کیلوگرم هم وزن سرفیس استودیو رو کم کنه، چون سبک بودن قابلیت خیلی مهمی هست ( سرفیس استودیو رومیزی هست ).
زنده باد عام مایکروسافت و محصول هاش.

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۸/۷
۱۰۰ درصد بات موافقم آقا علیرضا.
ای کاش وبلاگ نویسی زنده رو واسمون می گزاشتن! کنفرانس آی فون اپل رو صوتی و زنده پخش کردن!
ای کاش به محصول های عام مایکروسافت بیشتر اهمیت می دادند!

sink

۱۳۹۵/۸/۷
نوشته که داداچ 3000 دلار :/ یا همون به عبارتی پولمون نمیرسه :/