خانهاخبار
سنسور اثر انگشت گلکسی S8 در دل نمایشگر است

سنسور اثر انگشت گلکسی S8 در دل نمایشگر است

پرچمدار آینده سامسونگ هرچه باشد باید فوق‌العاده قدرتمند ظاهر شود. با جلوه منفی که نوت 7 از سامسونگ ساخت حالا دیگر جلب اعتماد کاربران کاری بس دشوار است. ظاهرا کمپانی کره‌ای هم می‌خواهد با نوآوری‌های خیره‌کننده توجه کاربران و رسانه‌ها را به گلکسی اس8 جلب کند. از جمله ویژگی‌های احتمالی‌اش باید به نمایشگر بدون حاشیه و حضور سنسور اثر انگشت در دل نمایشگر اشاره کرد!
۱۳۹۵/۸/۶

جنبش کاهش حاشیه گوشی‌ها را ال‌جی با پرچمدارش، جی2، آغاز کرد اما دیگر پس از آن علاقه‌ای به پیگیری این سیاست نداشت. حالا سونی را باید وارث این تکنولوژی دانست زیرا طراحی ایکسپریا XA و گوشی‌های سری X خیره‌کننده است. علاوه بر این ترند دیگر دنیای گوشی‌ها حذف حسگر فیزیکی اثر انگشت و تعبیه آن در دل نمایشگر است که اکنون توسط سامسونگ، اپل و مایکروسافت به صورت جدی دنبال می‌شود. ظاهرا پرچمدار بعدی سامسونگ، گلکسی اس8، قرار است هردو این تکنولوژی‌ها را به ارث ببرد. برای آگاهی از جزئیات بیشتر گلکسی اس8 با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

به جرات می‌توان گفت که اکثر کاربران از دکمه‌های فیزیکی حسگر اثر انگشت خسته شده‌اند. این دکمه می‌تواند طراحی گوشی را با مشکل مواجه کند؛ به عنوان مثال اپل نمی‌تواند حاشیه گوشی‌هایش را کاهش دهد زیرا دکمه هوم فضای پایین گوشی را اشغال کرده و شاید تنها راه حلی، که چندان هم خوشایند نیست، نقل مکان دکمه از پنل جلو به پشت گوشی باشد. گوشی‌های هواوی اکثرا این سنسور را روی پنل پشتی حمل می‌کنند که باز هم مشکلات مربوط به خود را دارد.

image

اگر خاطرتان باشد اپل و مایکروسافت قبلا هرکدام پتنت‌هایی درباره حذف حسگر فیزیکی تشخیص اثر انگشت و جا دادن آن در نمایشگر ثبت کرده‌اند که هنوز خروجی واقعی نداشته است. ظاهرا سامسونگ در پرچمدار آینده‌اش به جای سنسورهای معمولی از یک سنسور تشخیص اثر انگشت اپتیکال استفاده می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم سنسورهای اپتیکالی این است که از زیر لایه شیشه‌ای نمایشگر نیز قادر به تشخیص اثر انگشت کاربر هستند که این موضوع می‌تواند رویای حذف دکمه‌های فیزیکی را تحقق بخشد. از جمله دیگر خاصیت‌هایشان می‌توان به سرعت فوق‌العاده بالا و دقت کم‌نظیر اشاره کرد.

image

شایعه دیگری که درباره اس8 منتشر شده درباره کاهش حاشیه‌های فلزی نمایشگر است. اگر روز گذشته اخبار را دنبال کرده باشید احتمالا با گوشی رویایی شیائومی Mi Mix آشنایی دارید. این گوشی حاشیه‌های بسیار کمی در اطراف نمایشگر دارد تا جایی که با نمایشگر 6.4 اینچی‌اش ارتفاعی 158 میلی‌متری یعنی هم‌اندازه با آیفون 7پلاس 5.5 اینچی دارد! طبق شایعاتی که اخیرا منتشر شده سامسونگ نیز به دنبال خلق گجتی تمام صفحه و بدون حاشیه‌های مزاحم است. شاید تا چند ماه پیش دستیابی به این آرزو کاملا غیرممکن به نظر می‌رسید اما حالا که شیائومی توانسته چرا سامسونگ نتواند؟

image

به خاطر داشته باشید که حتی اگر سامسونگ نخواهد یا نتواند حاشیه‌های اطراف گوشی را حذف کند هنوز هم جای امیدواری برای حضور یک سنسور تشخیص اثر انگشت درون نمایشگر وجود دارد. البته کارشناسان معتقدند که اکنون یافتن ایراد فنی گلکسی نوت 7 و برطرف کردن آن در گوشی‌های بعدی باید برای سامسونگ در اولویت باشد زیرا اگر کاربران از سلامت پرچمدار بعدی این کمپانی اطمینان خاطر نداشته باشند قطعا پروژه گلکسی اس8 شکست می‌خورد.

نظر شما درباره این شایعات چیست؟ آیا این بلندپروازی‌ها هم مانند کانسپت‌های آیفون‌ها پیش از معرفی هستند که امکانات فضایی دارند اما هنگام رونمایی رسمی هیچ اثری از آن‌ها نیست؟ آیا شما هم با حذف دکمه فیزیکی سنسور اثر انگشت موافق هستید؟ به نظر شما گوشی‌های بدون حاشیه آینده اسمارت‌فون‌ها هستند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (43 نظر)

arman.

۱۳۹۵/۱۱/۴
ولی چقدر باحالید شماها
?????

akbar

۱۳۹۵/۸/۸
باز یه طرح کانسپت و یه رویا و بعدش احساساتی شدن طرفدارای همیشه احساساتی سامسونگ
قبل از اینکه بخواین خوشحال بشین از سنسور اثر انگشت توی صفحه نمایش،بد نیست بدونین پتنتش توسط مایکروسافت ثبت شده قبلا
فلش لیزری ؟...والا فوکوسش که لیزری باشه توی اکسپریا xz هست و توی g3 بود...نمیدونم واژه فلش لیزری از کجا دراومده؛اما پیش از ذوق زده شدن از شنیدن واژه های خفن بهتره بدونیم چی هستن که مث تپتیک انجین اپل نشه.
صفحه 4k هم که به شکل بهینه توی زد 5 پرمیموم بود...
و کلا سی پی یو های جدید فناوریشون 10 نانومتری خواهد بود...از جمله مدیاتک جدید...
درباره صفحه بی حاشیه هم زوده نظر دادن...اما اگه بیاد جالب میشه
لبخند بزنین!حرکت کنین!دنیا منتظر شماست!

hamid

۱۳۹۵/۸/۸
امروز مبلغ را عودت دادن.دمشون گرم گرفتم.

zak

۱۳۹۵/۸/۸
سخن بزرگان:سامسونگ دست گرفتن لیاقت میخواد،والا ما که هر کی رو تو بازار دیدیم سامسونگ و هواوی دستش بود،اون اچ تی سیه که لیاقت میخواد.
در پاسخ به شما اقا محمد،اولا شما از کجا میدونی خیالیه؟؟گفته در اوشن اجرا اجرا میشه که هنوز نیومده،بعدشم من دارم در مورد هم ایده اولیه صحبت میکنم که سامسونگ هیچ وقت ندارتش و فقط ازین و ازون غارت میکنه،تازه این هاهم در حد شایعست شما از کجا میدونی s8 واقعا این چیزا رو داره؟؟همیشه قبل از معرفی پرچمدارها یه سری شایعات شکل میگیره که اکثرشم عملی نمیشه.
اچ تی سی از m7 به اینبر هیچ وقت از ظاهر و طراحیش دور نشده و همیشه خودشه،چون یه سنسور اثر انگشت گذاشته جلو اینو میگی اره؟؟خب اگه میذاشت عقب هواوی و الجی و امثالهم میومدن میگفتن کپی کرده،اگه کلیشدو مثل اپل میذاشت،میگفتن از اپل کپی کرده،خب یهو بگو برو بمیر دیگه،حالا هم که گفته میخواد رو صفحه نمایش بزاره که دیگهامثال شما نگن کپی،باز کپی کار بزرگ میخواد قبلش عملیش کنه.

reza

۱۳۹۵/۸/۸
این صفحه ادج مسخرش رو تا حالا چنتا کمپانی کش رفتن!!! صفحه نمایشای سوپرامولدش هم که تکه...ظاهر فیزیکیشم که جدیدا تو پرچمدارای اچ تی سی کپی شده!!!!
در رابطه با ترکیدنم که اپل دس کمی از سامسونگ نداره...سامسونگ دست گرفتن لیاقت میخواد...حالا بازم کامنت مسخره بزار