خانهاخبار
قابلیت تماس تصویری به واتس‌اپ افزوده شد

قابلیت تماس تصویری به واتس‌اپ افزوده شد

این روزها پیام‌رسان‌ها مانند قارچ در مارکت‌های مختلف رشد می‌کنند اما همچنان تعداد محدودی از آن‌ها اکثریت کاربران را به خود اختصاص داده‌اند. یکی از محبوب‌ترین‌ها واتس‌اپ است که همیشه در حال بروزرسانی امکانات اپلیکیشن‌اش است. در آینده‌ای نزدیک نیز امکان برقراری تماس تصویری در این اپ ایجاد می‌شود.
۱۳۹۵/۸/۳

اپلیکیشن واتس‌اپ یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های حال حاضر است که نزدیک به یک میلیارد کاربر دارد. این اپ طی دوره‌های مختلف تکامل یافته است و حالا مدتی پس از افزودن امکان برقراری تماس صوتی، ایجاد تماس تصویری نیز برای کاربران مقدور می‌شود. پیش از این هم شایعات مختلفی درباره تاریخ رونمایی از این قابلیت مطرح شده بود اما این‌بار ظاهرا قضیه جدی است.

image

هم‌اکنون کاربرانی که از گوشی‌های ویندوزفون استفاده می‌کنند به قابلیت تماس تصویری دسترسی دارند. البته باید نسخه بتا را دانلود کنند یا این‌که در پروژه مصرف‌کنندگان نسخه بتا شرکت نمایند. این‌که ویندوزفون پیش از اندروید و آی‌او‌اس به این ویژگی دست یافته هم در نوع خود جالب است. احتمالا چون تماس تصویری فعلا مراحل آزمایشی را طی می‌کند و کاربران ویندوزفون بسیار کمتر از دو سیستم‌عامل دیگر هستند، کنترل برنامه و مقابله با باگ‌های احتمالی برای واتس‌اپ راحت‌تر خواهد بود.

تنها مشکلی که الان وجود دارد این است که هنوز حتی تاریخ احتمالی عرضه این نسخه برای اندروید و آی‌او‌اس مشخص نشده است. ظاهرا نسخه بتا هم برای دیگر سیستم‌عامل‌ها عرضه نمی‌شود تا امتحان خود را در ویندوزفون پس دهد. کاربران ویندوزفون هم به این نکته دقت داشته باشند برای برقراری تماس تصویری نه تنها خودتان بلکه نفر مخاطب هم باید گوشی ویندوزی داشته باشد.

همان‌طور که می‌دانید واتس‌اپ یک اپلیکیشن فوق‌العاده بزرگ است که قابلیت تماس صوتی‌اش توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. در صورتی که تماس تصویری هم مانند تماس صوتی باکیفیت باشد می‌تواند برای اپلیکیشن‌هایی نظیر Google Duo و اسکایپ مشکل‌ساز شود.

نظر شما درباره این اپلیکیشن چیست؟ به نظر شما علت محبوبیت واتس‌اپ چیست؟ چرا ایرانی‌ها بر خلاف بقیه مردم دنیا از تلگرام به عنوان رقیب واتس‌اپ استقبال بی‌نظیری کردند؟ کدام ویژگی تلگرام می‌تواند شما را نسبت به واتس‌اپ دلسرد کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

نیما

۱۳۹۵/۸/۱۲
تلگرام و واتساپ هردو مزیت هایی دارن که دیگری نداره، مثلا اینکه تلگرام از همه جا قابل دسترس هست، واتساپ ویدیوکال داره، تلگرام سوپرگروه داره، که حالا ناگفته هم نماند واتساپ هم داره رو یه حالت چت عمومی کار میکنه روی پلتفرمش، مالک واتساپ اکراینی هست و مالک تلگرام روسی، واتساپ چند سال پیش توسط فیس بوک خریداری شده! محبوبیت واتساپ در دنیا برای اینه که توی دنیا برای به اشتراک گذاشتن رویداد های زندگی و خاطرات، از فیس بوک استفاده میکنن، برای به اشتراک گذاری اخبار از توییتر استفاده میکنن، برای به اشتراک گذاری عکس از اینستاگرام استفاده میکنن، برای فرستادن پیام از واتساپ و مسنجر فیس بوک استفاده میکنن، توی ایران به دلیل فیلتذ بودن خیلی از این سایت ها، اکثرا از تلگرام استفاده میکنن که یه جورایی تمام این امکانات رو به صورت ناقص داره، مثلا پیام میفرستی اما نمیتونی ببینی طرف چه ساعتی دریافت کرده و چه ساعتی خونده، همینطور میخوای ببینی مثلا یه نفر پیامتو تو گروه خونده یا نه! ویژگی پیام نگاری واتساپ یه جورایی کاربردی تر از تلگرامه!
تماس تصویری و صوتی هم یکی از برتری های واتساپ نسبت به تلگرامه!

پولادی

۱۳۹۵/۸/۳
واتس اپ عالیه
مخصوصاً کیفیت تماس صوتیش
تماس تصویری هم اضافه بشه دیگه رودست نداره

علیرضا

۱۳۹۵/۸/۳
در ایران هرچیزی که بشه ازش پول درآورد فراگیر میشه. هم تلگرام و هم اینستاگرام بیشتر به خاطر تبلیغ کردن و کسب درآمد انقدر در ایران فراگیر شدن. وگرنه اگه هدف، ارتباط با دوستان و آشنایان باشه واتس اپ از هر نظر کامله و اصلا قابل مقایسه با تلگرام نیست.

Arian

۱۳۹۵/۸/۳
Google duoکه همش بین تماس قطع میشه وتصویر میره
با اینکه اینترنتِ پر سرعتم هست،
به هر حال هیچ چیز جای واتس اپ رو نمیگیره

m.parviz70

۱۳۹۵/۸/۳
shoma mizan estefade konandeganesho tu donya bebin telegram tu iran amn nist makhsusan narmafzarhayi nazir mobogeram shadidan control mishe