خانهاخبار
کوالکام از سه اسنپدراگون جدید رونمایی کرد

کوالکام از سه اسنپدراگون جدید رونمایی کرد

کوالکام با معرفی سه تراشه میان‌رده جدید، دستی بر سر و روی تراشه‌های میان‌رده خود کشید و آن‌ها را به‌روز کرد؛ تراشه‌هایی که باعث می‌شوند میان‌رده‌های سال آینده قدرتمندتر از همیشه باشند.
۱۳۹۵/۷/۲۹
image

کوالکام از سه تراشه اسنپدراگون جدید رونمایی کرد که در رده تراشه‌های پایین‌‌رده و میان‌رده قرار می‌گیرند. این تراشه‌ها با عناوین اسنپدراگون 653، 626 و 427 به بازار عرضه خواهند شد. کوالکام همچنین اعلام کرده است که طی سال گذشته بیش از 400 محصول بر پایه سری 600 تراشه‌های اسنپدراگون طراحی شده‌‎اند که تاکنون 300 محصول به بازار آمده‌اند و 100 مدل دیگر در راه بازار هستند. حال بیایید نگاهی بیندازیم به ویژگی‌های تراشه‌های جدید کوالکام.

اسنپدراگون 653 در واقع نسخه ارتقایافته اسنپدراگون 652 از نظر CPU و پردازنده گرافیکی است. این پردازنده حدود 10 درصد در هر یک از بخش‌های گفته شده از نسخه قبلی قدرتمندتر است. نسخه قبلی پردازنده‌ای هشت هسته‌ای با سرعت پردازش 1.8 گیگاهرتز داشت. میزان حافظه رم پشتیبانی‌شده توسط این تراشه نیز نسبت به نسل قبل دو برابر شده و از 4 گیگابایت به 8 گیگابایت رسیده است. مودم داخلی این تراشه از نوع X9 LTE است و از قابلیت Clear Sight برخوردار است که مخصوص پشتیبانی از دوربین‌های دوگانه است.

image

اسنپدراگون 626 نیز با پردازنده 8 هسته‌ای و سرعت پردازش 2 گیگاهرتزی جایگزین اسنپدراگون 625 می‌شود. مانند اسنپدراگون 653 این پردازنده نیز از مودم X9 LTE و قابلیت Clear Sight برخوردار است. از طرفی تکنولوژی تقویت سیگنال TruSignal نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

image

کوالکام اسنپدراگون 427 را جانشین اسنپدراگون 425 معرفی کرده است. نسل قبلی این تراشه از مودم X6 LTE برخوردار بود، اما این تراشه به X9 LTE مجهز است که پیشرفت خوبی محسوب می‌شود. از طرفی Clear Sight برای این تراشه نیز تعبیه شده است که به گوشی‌های ارزان‌قیمت آینده اجازه می‌دهد از دوربین دوگانه برخوردار باشند. اسنپدراگون 427 اولین تراشه از سری400 اسنپدراگون است که از تکنولوژی TruSignal بهره می‌برد.

هر سه تراشه فوق با پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge، دست تولیدکنندگان میان‌رده‌ها را برای طراحی و تولید محصولاتی با تکنولوژی روز باز می‌گذارد.

کوالکام گفته است که اسنپدراگون 653 و 626 تا اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهند شد، اما شرکت‌های تولیدکننده برای استفاده از اسنپدراگون 427 باید تا اوایل سال 2017 منتظر بمانند. بنابراین باید انتظار داشته باشیم که در سه ماهه اول سال 2017 محصولات میان‌رده‌ای ببینیم که قدرت پردازش بالاتر، پشتیبانی از شارژ سریع، سرعت بالاتر در اتصال LTE، رم بیشتر و حتی دوربین دوگانه دارند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

amir1975

۱۳۹۵/۷/۳۰
Snapdragon = Oven

رضا

۱۳۹۵/۷/۲۹
سلام میشه یه مقایسه بین تمامی پردازنده ها مثل اسنپدراگون،کرین،مدیاتک،اگزینوس از نظر فرکانسی که دارن با قدرت پردازششون بذارین یا بهم معرفی کنین؟

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۷/۲۹
اواخر سه ماه میلادی سال آینده گوشی های میان رده شگفت انگیزی در دست های مردم خواهیم دید.
با دوربین های دوگانه، حافظه رم بیشتر، اتصال های بهتر و پایدار تر و ...
فروش خیلی خوبی هم خواهند داشت میان رده ها با این امکان ها و قیمت های مناسب تر.

ebrahim

۱۳۹۵/۷/۲۹
اگزینوس++++
اسنپدراگون_ _ _