خانهاخبار
آیفون 4 این ماه بازنشسته می‌شود

آیفون 4 این ماه بازنشسته می‌شود

بر اساس آخرین گزارش‌ها، تا انتهای این ماه میلادی گوشی محبوب آیفون ۴ و بعضی محصولات قدیمی شرکت اپل بازنشسته خواهند شد.
۱۳۹۵/۷/۲۶
image

بر اساس گزارشی که وب‌سایت ژاپنی MacOtakara منتشر کرده است، بعضی محصولات قدیمی شرکت اپل در پایان همین ماه حکم بازنشستگی خود را دریافت می‌کنند و از چرخه پشتیبانی محصولات خارج می‌شوند. این محصولات شامل آیفون ۴، مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی تولید ۲۰۱۰، نسل سوم ایر مک و نسل دوم Time Capsule می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که شرکت اپل یکی از بهترین چرخه‌های حمایت از محصولات خود را دارد و نسبت به دیگر شرکت‌های مطرح مدت بسیار طولانی‌تری از محصولات خود پشتیبانی می‌کند.

این محصولات به دلیل قدمت بالا و تکنولوژی قدیمی هیچ‌کدام با نسخه‌های جدید سیستم عامل‌های اپل یعنی macOS و iOS 10 هماهنگی کافی ندارند و شرکت اپل ترجیح می‌دهد به‌جای پشتیبانی از این محصولات قدیمی، نیروی خود را صرف بهبود محصولات جدید کند.

هرچند این محصولات مدت‌هاست که از به‌روزرسانی و پشتیبانی نرم‌افزاری برخوردار نبودند، حالا زمان پشتیبانی سخت‌افزاری و تعمیرات فیزیکی آن‌ها هم به اتمام رسیده است.

شرکت‌ها برای اینکه کاربرانشان بهترین تجربه را هنگام کار کردن با محصولاتشان داشته باشند در بازه‌های زمانی متفاوت محصولات قدیمی خود را از چرخه پشتیبانی خارج و کاربران را به تهیه محصولات با تکنولوژی جدید‌تر تشویق می‌کنند. البته این بازنشسته شدن بدین معنا نیست که دیگر نمی‌توانید از آنها استفاده کنید؛ یعنی می‌توانید از آیفون ۴ تا هنگامی که اجزای سخت‌افزاری آن سالم است با همان نرم‌افزار ثابت و قدیمی همچنان استفاده کنید، هرچند به دلیل به‌روزرسانی‌های امنیتی این استفاده ممکن است خطراتی نیز برای شما داشته باشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

yh

۱۳۹۵/۷/۲۶
نوت 7 نیومده بازنشست شد

frhd

۱۳۹۵/۷/۲۶
Yadesh bekhir....:(

رضا

۱۳۹۵/۷/۲۶
برترين و زيباترين طراحى گوشى در جهان هست اى كاش اپل همين طرح را به روز كرده و سايز ٥/٥ اينچى و نازك تر توليد كند محشر خواهد شد

رضا

۱۳۹۵/۷/۲۶
بهترين طراحى گوشى جهان بود اى كاش اپل همين طراحى را با سايز بزرگ و مشخصات فنى بالا و نازك تر توليد كند كه پرفروش ترين گوشى مى شود

ایمان

۱۳۹۵/۷/۲۶
دوست عزیز واقعا چیزی که میگید رو حودتون قبول دارید؟کاستوم رام بدون باگ؟؟؟؟؟!!!!!! اندروید روی بعضی از گوشی ها حتی نسخه ی استوکش هم باگ داره و من دیدم که بعضا تا پایان عمر اون گوشی هم برطرف نشده!!!!!
بعدشم شما کاستوم رام رو پشتیبانی رسمی میدونید؟