خانهاخبار
نوکیا با یک تبلت غول‌پیکر باز‌می‌گردد

نوکیا با یک تبلت غول‌پیکر باز‌می‌گردد

کاربران زیادی پس از سقوط نوکیا همچنان به گوشی‌هایش وفادار ماندند، اما تکنولوژی برای هیچ‌کس صبر نمی‌کند، حتی نوکیا! حالا که برند فنلاندی دوباره اجازه تولید گجت دارد، معرفی یک تبلت غول‌پیکر را در دستور کار خود قرار داده است. در ادامه مشخصات نوکیا D1C را بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۵/۷/۲۳

پس از اتمام تاریخ قراردادی که مایکروسافت با نوکیا بسته بود و کمپانی فنلاندی را از تولید گجت منع می‌کرد، شایعات بسیاری پیرامون محصول آینده این برند محبوب شنیده‌ایم. نکته جالب درباره نوکیا این است که میان اکثر گجت‌دوستان از محبوبیت خاصی برخوردار است. کاربران زیادی را دیده‌ایم که طرفدار دوآتشه یک برند هستند و از دیگر برندها متنفرند، اما اکثرشان برای نوکیا احترام قائل‌اند. با گذشت زمان شایعه بازگشت این کمپانی قدرت می‌گیرد و اخبار بیشتری از گجت‌های آینده‌اش منتشر می‌شود. در ادامه برخی مشخصات تبلت D1C را بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

یکی از مهم‌ترین کانال‌های افشای مشخصات گجت‌ها بنچمارک‌های امتیازدهی هستند. GFXBench منشا مشخصات افشاشده از تبلت D1C است. همان‌طور که در تصویر واضح است، نمایشگر 13.8 اینچی تبلت با کیفیت فول‌اچ‌دی را می‌توان مهم‌ترین ویژگی آن دانست. یکی از نکاتی که ما را متعجب کرد بازگشت این برند به دنیای محصولات هوشمند با یک تبلت است! در ابتدا همه خیال می‌کردیم نوکیا با یک اسمارت‌فون قدرتمند، یا حتی میان‌رده پا به عرصه می‌گذارد، اما ظاهرا تصورات ما غلط از آب درآمده است. بازار تبلت به خودی خود اوضاع خوبی ندارد و حالا سوال بزرگ این است: نوکیا پس از این وقفه طولانی چگونه می‌خواهد با تبلتی غول‌پیکر نظر کاربران را به خود جلب کند؟

image

یکی از دلایلی که شاید مشتری را متقاعد به خرید کند حضور پیش‌فرض اندروید نوقا روی تبلت است. همان‌طور که از شایعات گذشته برداشت کرده بودیم، پردازنده‌ای 8 هسته‌ای با فرکانس 1.4 گیگاهرتز قلب تپنده دستگاه است؛ اما متعلق به کدام برند است؟ عده‌ای معتقدند اسنپدراگون 430 است که در کنار شتاب‌دهنده گرافیکی ادرنو 505 معقول به نظر می‌رسد؛ اگرچه فضای رم 3 گیگابایتی در کنار پردازنده میان‌رده عجیب‌ترین چیزی است که در ماه‌های اخیر شنیده‌ایم!

از 9 گیگابایت حافظه داخلی که در دسترس است می‌توان حدس زد که D1C از فضای داخلی 16 گیگابایتی بهره می‌گیرد. در حالی که اکثر تبلت‌ها دوربین چندان مناسبی ندارند، این گجت از سنسوری 16 مگاپیکسلی در پشت و 8 مگاپیکسلی در جلو بهره می‌برد که در نوع خود قابل تحسین است. جالب است بدانید که هردو آن‌ها توانایی ثبت تصاویری با کیفیت فول‌اچ‌دی دارند.

image

اگرچه مهم‌ترین مشخصات دیوایس افشا شده‌اند، هنوز هم سایز نمایشگر 13.8 اینچی فول‌اچ‌دی در کنار پردازنده میان‌رده و رم 3 گیگابایتی اندکی گیجمان کرده است! نظر شما درباره این محصول چیست؟ آیا حاضرید Nokia D1C را بخرید؟ به نظر شما نوکیا با توجه به سابقه درخشانی که در تولید گوشی‌های معمولی دارد در دنیای گجت‌های هوشمند هم می‌تواند خوش بدرخشد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (41 نظر)

Ramin

۱۳۹۵/۹/۱
ایولا.حرف دل میزنی

mahdi

۱۳۹۵/۸/۲۴
فقط گوشی نوکیا..............

Mac

۱۳۹۵/۸/۱۰
داداش خيلي باحالي متنتو كپي كردم تو تلگرام كلي خنديديم?

عادلانه

۱۳۹۵/۷/۲۶
با سلام درسته که نوکیا برو و بیا یی داشته و لی الان با ید جای خودش رو به برند های جدید بده که امکانات و توانایی های بیشتری دارند همه میدانیم که نوکیا از سنگ هم محکم تر و تا حدودی زد گلوله است اگر در گوگل سرچ کنید میبینید ولی برای این که نوکیا جایگاه خودش رو دوباره تو بازار بدست بیاره با ید مدت ها تلاش کنه و حد اقل تا 5 سال آینده به پای ابر قدرت های گوشی نمیرسه

علی

۱۳۹۵/۷/۲۶
هواوی هم بره خوب میشه فقط. Nokia