خانهاخبار
نسخه جدید برنامه Paint ویندوز، شما را شگفت زده می‌کند

نسخه جدید برنامه Paint ویندوز، شما را شگفت زده می‌کند

در ویدیوی منتشر شده برنامه‌ای به نام Paint Preview را مشاهده می‌کنیم که از زبان گرافیکی ویندوز ۱۰ برخوردار است، امکانات بسیاری به آن اضافه شده و مهم‌تر از همه اینکه می‌توانید با آن نقاشی‌های ۳ بعدی بکشید.
۱۳۹۵/۷/۲۰

اکثر ما با برنامه قدیمی نقاشی ویندوز یعنی Microsoft Paint خاطراتی داریم. این برنامه از جمله برنامه‌هایی است که از همان نسخه اولیه ویندوز با این سیستم عامل همراه بوده و جلو آمده است. شرکت مایکروسافت چندین بار تلاش کرد تا با به‌روزرسانی این برنامه در نسخه‌های متفاوت ویندوز، آن را از یک ابزار ساده به یک ابزار کارآمد تبدیل کند. در ویندوز XP فرمت‌های مختلفی را به آن اضافه کرد و در ویندوز ۷ و ۸ دستی به ظاهر آن کشید. اما با تمام این تغییرات، هنوز هم بجز کارهای بسیار ساده یا بازی کردن کودکان، کاری از دست این ابزار بر نمی‌آید. اما اخبار و شایعات وعده یک تغییر و تحول اساسی را در نسخه جدید Paint‌ به ما می‌دهند.

کاربری با نام WalkingCat  با انتشار ویدیویی در حساب کاربری خود در توییتر، کلیپ تبلیغاتی جدیدی را که مایکروسافت برای این برنامه ساخته بود را لو داد. در این ویدیو برنامه‌ای با نام Paint Preview را مشاهده می‌کنیم که نه تنها تمام قابلیت‌های معمول Paint را در خود جای داده است، بلکه ظاهر آن به شکل چشم گیری زیبا شده، ابزارها و امکانات بیشتری به آن اضافه شده و مهم‌تر از همه اینکه حالا از نقاشی سه بعدی نیز پشتیبانی می‌کند.

image

در این نسخه مجموعه‌ای جدید از ابزارها و قلم‌ها، استفاده از طرح‌های از پیش آماده ۲ بعدی و ۳ بعدی، استفاده از استیکر و قابلیت به اشتراک‌گذاری راحت در شبکه‌های اجتماعی را می‌توانیم مشاهده کنیم. این برنامه برای هماهنگی بیشتر با محیط پلتفرم HoloLens و ساخت و تغییر آزادانه اشیا سه بعدی بهینه‌سازی شده است. همچنین محیط جدید آن برای طراحی ۲ بعدی و ۳ بعدی از صفحه نمایش‌های لمسی و قلم‌های دیجیتالی به خوبی پشتیبانی می‌کند.

البته این اولین بار نیست که خبرهایی از نسخه جدید Paint می‌شنویم. در اردیبهشت ماه امسال بود که مجموعه تصاویری از محیط این برنامه لو رفت. اما با گذشت ۵ ماه ظاهرا کار توسعه این برنامه به خوبی پیش‌رفته است. ۵ ماه پیش این برنامه در حالت آلفا قرار داشت و حالا با لو رفتن ویدیوی تبلیغاتی معرفی این برنامه، به نظر می‌رسد که به زودی باید منتظر عرضه عمومی آن باشیم.

خبر مربوط به نسخه جدید برنامه Paint تنها چند ساعت پس‌ ازاین منتشر شد که مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد قرار است در روز پنجم آبان ماه رویداد ویژه‌ای را در نیویورک میزبانی کند. انتظار می‌رود که مایکروسافت در این مراسم از دستگاه سرفیس جدیدی رونمایی کند که شایعه شده یک دستگاه all-in-one (AIO) باشد. این دستگاه AIO با پیشرفت سخت‌افزاری صفحه نمایش لمسی و قلم استایلوس و همچنین پیشرفت نرم‌افزاری ویندوز قرار است طراحان و هنرمندان را هدف اصلی خود قرار دهد. احتمال این وجود دارد که برنامه جدید Paint مایکروسافت برای ویندوز 10 نیز در کنار دیگر بهبود‌های نرم‌افزاری بخشی از برنامه رونمایی این دستگاه سرفیسی جدید باشد و در پنجم آبان ماه از آن رونمایی شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

modara1

۱۳۹۵/۷/۲۰
واقعا یکی از بدرد نخورترین برنامه های ویندوز بود کاش همه برنامه های پیش فرض بازسازی بشن مثه این عالی بود مرسی

نا شناس

۱۳۹۵/۷/۲۰
عام مایکروسافت دیگه...
امیدوارم عام مایکروسافت همه برنامه های پیش فرض ویندوز رو هر چه سریع تر با قابلیت ها و امکان ها و ظاهری شیک به روز رسانی کنه.
همین طور عام مایکروسافت رویه ای در ویندوز ایجاد کنه که همه برنامه ها بسیار بسیار سریع تر نصب و اجرا شوند. هم چنین بهینه سازی و راندمان ویندوز رو بهتر از هیمشه کنه تا بتونیم بیش از پیش از ویندوز عام مایکروسافت لذت ببریم.