خانهاخبار
کنفرانس 5 آبان مایکروسافت: خبری از سرفیس فون نیست

کنفرانس 5 آبان مایکروسافت: خبری از سرفیس فون نیست

مایکروسافت اعلام کرده است که کنفرانس سخت‌افزاری بعدی خود را در تاریخ 26 اکتبر (5 آبان) برگزار می‌کند. آیا سرفیس فون در این کنفرانس رونمایی می‌شود؟
۱۳۹۵/۷/۱۷

image

 

مایکروسافت اعلام کرده است که در تاریخ 26 اکتبر (5 آبان) یک کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد؛ خبری که بی‌شک برای طرفداران این شرکت با سابقه، خوشحال‌کننده است. گرچه انتظار داریم که در این کنفرانس از برنامه‌های آینده مایکروسافت در زمینه موبایل و صنعت بازی‌سازی بیشتر مطلع شویم، اما اگر بحث از گوشی‌های هوشمند به میان بیاید، احتمالا محصول قابل توجهی در انتظارمان نخواهد بود.

مایکروسافت در حال پایان دادن به عمر گوشی‌های خانواده لومیا است و احتمالا گوشی جدیدی از این خانواده تولید نخواهد شد، اما این بدان معنا نیست که این شرکت ردموندی هیچ گوشی دیگری مبتنی بر ویندوز 10 معرفی نخواهد کرد. سرفیس فون مدت‌هاست بر سر زبان‌ها است، اما خبر بد آن است که این گوشی پر سر و صدای مایکروسافت هنوز آماده معرفی نیست.

طبق اخباری که پیش از این منتشر شده بود، سرفیس فون احتمالا در طول سال آینده یا اواخر سال 2017 رونمایی خواهد شد. ماری جو فولی، نویسنده مشهور سایت‌های تکنولوژی، نیز تایید کرده است که طرفداران مایکروسافت نباید امسال انتظار معرفی گوشی هوشمند جدیدی از این شرکت داشته باشند.

یک نکته کاملا واضح آن است که مایکروسافت در سال 2016 هیچ دستبند هوشمندی معرفی نخواهد کرد. چندی پیش مایکروسافت تمامی دستبندهای مایکروسافت بند 2 را از فروشگاه‌ها جمع‌اوری کرد و اخباری مبنی بر منحل شدن تیم طراحی دستبندهای مایکروسافت نیز شنیده می‌شود. بنابراین انتظار معرفی دستبندی جدید از مایکروسافت، حداقل طی چند ماه آینده، بیهوده است.

اما این کنفرانس چه چیزی برای معرفی خواهد داشت؟ احتمالا با یک دستگاه سرفیس All-in-One مواجه خواهیم شد که به همراه صفحه کلید و ماوس سرفیس عرضه می‌شود. علاوه بر این گویا مایکروسافت برنامه‌ها و خبرهای جدیدی برای علاقه‌مندان به بازی آماده کرده است. از طرف دیگر احتمالا چند گوشی هوشمند با سیستم عامل ویندوز 10 معرفی خواهد شد اما این گوشی‌ها توسط شرکای تجاری مایکروسافت، مانند آلکاتل، ساخته شده‌اند.

بنابراین اگر هنوز به ویندوز 10 موبایل علاقه دارید، باید بدانید که بهترین محصول برای این سیستم‌عامل، سرفیس فون، تا معرفی راه زیادی در پیش دارد و احتمالا تا اوایل سال 2018 خبری از آن نخواهد بود.

آیا علاقه دارید گوشی ویندوزی تهیه کنید که خود مایکروسافت آن را تولید کرده باشد؟ اگر جواب شما مثبت است، آیا حاضرید این زمان نسبتا طولانی را برای خرید آن صبر کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

alireza

۱۳۹۵/۷/۱۸
دادا یه مقدار تفکر!!
ویندوز۱۰ موبایل هنوز به اون پایداری کامل نرسیده و هنوز ناقص هست ولی تا اواخر سال ۲۰۱۷ که رد ۲ و رد۳ میاد تا اون موقع پایدار میشه و قابلیت های زیادی بهش اضافه میشه
اون موقعیت که سرفیس فون میاد با نوآوری های بی نظیر
چرا؟؟ چون تیم سرفیس درستش مسکنه

نا شناس

۱۳۹۵/۷/۱۸
عام مایکروسافت محشره، به خصوص در زمینه ویندوز. اما در زمینه گوشی هوشمند خیلی خیلی دیر پا به عرصه رقابت گذاشت! و اگر بخواد رقیبی قدرتمند واسه آی او اس و اندروید بشه باید چند نوآوری که هرگز در آی او اس و اندروید نیست رو به وجود بیاره و بسیار بسیار کار کردن با اون نوآوری ها رو ساده کنه. همین طور کارایی، عملکرد، بهینه سازی، یکپارچگی و ... رو بین نسخه های مختلف ویندوز های رو میزی، لپ تاپ، موبایل و ... رو خیلی خیلی ساده کنه + ظاهر سرفیس فون و ویندوز موبایل هم دگرگون و زیبا کنه.
به نظرم در چند زمینه عام مایکروسافت اشتباه های بزرگی کرد! یکی این که باید سرفیس بوک رو در سال ۲۰۰۰ به جهان معرفی می کرد. سال بعدش سرفیس بوک لایت رو معرفی می کرد. سال بعدش سرفیس بوک پرو رو معرفی می کرد. سال بعدش سرفیس بوک آل این وان معرفی می کرد. از نظر زیبایی، سبک بودن، بهینه بودن، هماهنگی سخت و افزار و نرم افزار، قوه ( باتری ) بسیار بسیار پایدار ( حداقل ۶ ساعت تا ۱۲ ساعت و یا بیشتر )، کیفیت صفحه نمایش، راه اندازی یک فروشگاه یکپارچه نرم افزار های ویندوزی و ... ایجاد و ارتقاشون می داد تا همیشه. این جوری علاوه بر سهم حدود ۹۰ درصدی در زمینه سیستم عامل های رو میزی ( Desktop )، کاربر های بیشتری از دستگاه های تولیدی توسط عام مایکروسافت استفاده می کردند.

shayane kian

۱۳۹۵/۷/۱۸
شک نکنید که همه ی ویندوز فونیها در انتظار سرفیس فون هستند

پدرام

۱۳۹۵/۷/۱۷
بی شک منتظر گوشی سرفیس فون هستم

Alireza

۱۳۹۵/۷/۱۷
من که بی شک سرفیس فون رو میخرم ولی نسخه 1 رو شاید نخرم
سرفیس فون 2