خانهاخبار
گوشی‌های گوگل به شما حافظه ابری بی‌نهایت هدیه می‌کنند

گوشی‌های گوگل به شما حافظه ابری بی‌نهایت هدیه می‌کنند

گوگل حالا همراه با معرفی گوشی‌های پیکسل خود، در گوگل فوتوز حافظه ابری بی‌نهایت برای عکس و فیلم با کیفیت اصلی را نیز هدیه می‌دهد تا دغدغه‌ای بابت پر شدن حافظه گوشی خود نداشته باشید.
۱۳۹۵/۷/۱۴

دیشب، ۱۳ مهرماه، گوگل بالاخره رسما ازسری جدید گوشی‌های خود به نام پیکسل رونمایی کرد. سری پیکسل در کنار دیگر ویژگی‌های عالی و جذابش، ویژگی‌ای دارد که شاید باعث حسادت دیگران و مخصوصا کاربران شرکت اپل شود: حافظه ابری بی‌نهایت در گوگل فوتوز برای عکس و فیلم با کیفیت اصلی. با خرید گوشی‌های پیکسل دیگر نیازی به جستجوی حافظه برای نگه‌داری عکس‌های خود ندارید. می‌توانید به اکانت گوگل خود متصل شوید و بدون پرداخت هیچ هزینه اضافه‌ای، فضایی ابری بدون هیچ محدودیت حجمی در اختیار شماست.

image

البته پیش از این هم گوگل برای استفاده‌کنندگان از سرویس Google Photos مشوق‌هایی در نظر گرفته بود و به تمام صاحبان حساب گوگل فضایی نامحدود ارائه می‌کرد، اما تفاوت در این بود که در گذشته عکس‌های بارگذاری‌شده در Google Photos کیفیت بالایی به همراه فشرده‌سازی داشتند و نه کیفیت اصلی عکس گرفته‌شده.

اگر بخواهیم این سرویس را با سرویس رقیب اصلی آن یعنی Apple iCloud مقایسه کنیم، مشاهده می‌کنیم که شرکت اپل نخست ۵ گیگابایت به شما هدیه می‌دهد و سپس در صورتی که بخواهید این فضا را به ۵۰ گیگابایت افزایش دهید، باید ماهانه مبلغ $0.99 به حساب گوگل واریز کنید. البته Google Photos تنها برای عکس و ویدئو قابل استفاده است و برای دیگر فایل‌هایتان باید از گوگل درایو، که محدودیت حجمی ۱۵ گیگابایتی رایگان دارد، استفاده کنید، اما معمولا در گوشی‌های هوشمند حجیم‌ترین فایل‌ها عکس‌ها و فیلم‌های گرفته‌شده با دوربین‌های پیشرفته‌شان است.

image

فرایند بارگذاری عکس‌ها در حساب گوگل فوتوز شما کاملا خودکار انجام می‌شود و تنها کافی است شما زمان انجام آن را برای اولین بار تنظیم کنید. گوگل هنگام معرفی این قابلیت گوشی‌های پیکسل، که از آن به عنوان Smart Storage یاد می‌کند، کنایه‌ای هم به شرکت اپل می‌زند و با نمایش یک گوشی اپلی که پیغام پر شدن حافظه می‌دهد، نمک به زخم کاربران اپلی‌ای می‌پاشد که همیشه از مشکل کمبود حافظه گوشی رنج می‌برند!

حافظه بی‌نهایت گوشی‌های پیکسل مخصوصا با توجه به اینکه این گوشی‌ها بهترین دوربین در بین تمام گوشی‌ها را تا به حال دارند و عکس‌های ۱۲.۳ مگاپیکسلی و فیلم‌های 4K ذخیره می‌کنند می‌تواند بسیار مفید باشد. همچنین می‌توانید به راحتی با استفاده از دیگر دستگاه‌هایتان مانند گوگل کروم کست الترا و حساب کاربری گوگل به آن‌ها در همه جا دسترسی داشته باشید.

انگیزه گوگل برای ارائه این سرویس را چه چیز می‌دانید و آیا می‌تواند باعث جذب شما و امتیازی برای خرید گوشی باشد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

احمد

۱۳۹۵/۷/۱۴
بابا تو دیگه چه ادم منفی گرایی هستی
الان داره دنیا می ره طرف این چیزا که دیگه اطلاعاتت رو روی فضای ابری و سرور ها ذخیره کنی تا رو گوشیت یا pc
شما ناراحتی نذار بکاپ بگیره برنامه رااااحت زورت که نمی کنن

سبحان

۱۳۹۵/۷/۱۴
اصلاح میکنم هر ده دقیقه

سبحان

۱۳۹۵/۷/۱۴
و یک هارد یا لپ تاب که اطلاعات تو انقال بدی چون فک کنم هر دقیقه فیلم فور کی نزدیک به دو گیگ حجم بندازه

سبحان

۱۳۹۵/۷/۱۴
بقیه نرم افزارها اطلاعات تو برمیدارن بدون که بفهمی این دیگه خودشم گفته راحت عکساو فیلماتونو بدین من ??

sink

۱۳۹۵/۷/۱۴
برای ما ایرانی ها که زیاد نه....
ولی برای اونایی که اینترنت خوب دارن خیلی خیلی خیلی مفیده و یه امتیازه . شخصا تجربه کردم