خانهاخبار
بعد از نوت 7 حالا نوبت انفجار آیفون 7 رسید!

بعد از نوت 7 حالا نوبت انفجار آیفون 7 رسید!

تصاویری از آیفون 7 منفجر شده در اینترنت منتشر شده است که باعث بوجود آمدن نگرانی‌هایی برای کاربران آیفون شده است.
۱۳۹۵/۷/۹
image

کمتر کسی است که این روزها از ماجرای انفجار گلکسی نوت‌های سامسونگ خبر نداشته باشد. پیش از این نیز گوشی‌هایی به خاطر استفاده نادرست کاربران منفجر شده بودند، اما ماجرای گلکسی نوت 7 متفاوت بود. ماجرایی که باعث شد سامسونگ گوشی‌های فروخته شده را برای تعمیر به کارخانه فرا بخواند. از آن زمان حساسیت بر روی ماجرای انفجار گوشی‌ها بیشتر شده است. خبری که امروز منتشر شد شاید برای برخی از کاربران آیفون نگران کننده باشد: آیفون 7 نیز منفجر شد!

کاربری در سایت Reddit تصاویری از آیفون 7 پلاس خود منتشر کرده است که منفجر و طعمه حریق شده است. بنا بر ادعای کاربر مذکور این انفجار حین ارسال محصول برای مشتری اتفاق افتاده است، به گونه‌ای که جعبه محصول نیز سوخته است. تصاویر این انفجار مانند آتشی فراگیر در اینترنت پخش شده است و کاربران آیفون را نگران کرده است که مبادا ماجرای انفجارهای گسترده گلکسی نوت 7 برای آیفون 7 نیز تکرار شود.

البته اینکه انفجار حین ارسال محصول برای مشتری اتفاق افتاده است، اندکی از نگرانی‌ها کاسته است. زیرا ممکن است حین انتقال به خاطر ضربه بدی که به محصول خورده است، باتری آسیب دیده باشد و همین باعث انفجار آن شده باشد. باتری‌های مورد استفاده در آیفون و سایر محصولات الکترونیکی اکثرا امن هستند اما اگر ضربه ببینند و سوراخ شوند، ممکن است آتش بگیرند یا منفجر شوند.

از آنجا که دستگاه مورد نظر به خاطر گرمای زیاد منفجر نشده است، نشان می‌دهد که با مسئله‌ای کاملا متفاوت از انفجارهای گلکسی نوت 7 طرف هستیم. انفجارهای گلکسی نوت 7 حین شارژ کردن این محصول اتفاق می‌افتاد و به خاطر ضربه دیدن باتری یا استفاده نادرست کاربر نبود. به همین دلیل زیاد نباید نگران بود که آیفون 7 به سرنوشت گلکسی نوت 7 دچار شود.

از طرفی این احتمال نیز وجود دارد که تصاویر ساختگی باشند یا کاربر برای جلب توجه شرایط انفجار را از قصد به وجود آورده باشد. به هر حال تا زمانی که گزارش‌های دیگری از انفجار آیفون 7 منتشر نشود، نمی‌توان گفت این محصول ناامن است.

باتری‌ها وسایل مفیدی هستند اما هنگام استفاده از آن‌ها باید اصول ایمنی خاصی را رعایت کرد. توصیه می‌کنیم مطلب چرا گوشی‌ها منفجر می‌شوند را مطالعه کنید و توصیه‌های ایمنی ارائه شده در آن را به کار ببندید زیرا حادثه هیچ وقت خبر نمی‌کند.

نظر شما در مورد انفجار آیفون 7 چیست؟ آیا ماجرای گلکسی نوت 7 تکرار می‌شود؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (192 نظر)

arshia

۱۳۹۶/۷/۱۳
دوستان اینا همش الکی من ۱ ساله که آیفون ۷ پلاس دارم هیچ مشکلی واسش پیش نیومده.مثل روز اول کار میکنه.دوستامم دارن هیچ چیش نشده بعد حالا این یکی ترکیده؟!!همشون الکیه.جی‌اس‌ام لطفا نظرمو تایید کن.

افشین

۱۳۹۶/۵/۱
خخخخخ ما بریم برای چهارشنبه‌سوری سال 96 20 تا آیفون 7 و 30 تا گلکسی نوت 7 بخریم چون میخای حسابی بترکونیم و حال کنیم ??

سامان

۱۳۹۶/۱/۱
بخدا ده تاایفون گوشیا دیگه سامسونگ خرگوشی بدن بانوت۵ عوضش نمیکنم نوت عالیه

حسین خندان

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
من بدبخت دقیقا هفته ی پیش 3 اسفند یه گوشی آیفون 7 مات 128 خریدم امروز تاریخ 11 اسفند هست ، شب گذشته گوشیم 12% شارژ داشت که وقتی به مدت یک ساعت به شارژ زدم خواستم روشن کنم در کمال ناباوری دیدم روشن نمیشه !‌! در این یک هفته هیچ ضربه ای به گوشیم وارید نشده بود حتی برنامه ی خاصی هم نصب نکرده بودم و تمام راهکارهایی که در اینترنت بود رو تست کردم از زدن به شارژ مجدد تا گرفتن دکمه پاور و ولوم برای هارد بوت شدن رو تست زدم ولی فایده ای نداشت ! صبح به اپل استوری که خریده بودم گوشی رو بردم طرف خیلی تاکید داشت که گوشی ایرادی نداره و با شارژ های آمپر زیاد امتحان میکرد حتی محل اتصال کابل در گوشی رو تمیز کرد اما فایده ای نداشت و وقتی هم گوشی رو به سیستم مک متصل کرد آی تونز هم عکس العملی نشان نداد‌ ،‌ و طرف به نتیجه رسید که گوشی واقعا مشکل پیدا کرده ! ولی تنها شانسی که آورد ( که البته امیدوارم !!! ) این بود که گوشی رو بیمه آروند کرده بودم حالا باید شنبه گوشی رو ببرم و ببینم آیا واقعا بیمه هست یا اینکه فقط اسمشون بیمه هست ! و گوشی رو تعویض میکنن یا نه‌!
خلاصه لُپ کلام اینکه پول به گوشی بالای 2 میلیون دادن اشتباه محض هست مگر اینکه پول مفت داشته باشی...

محمد

۱۳۹۵/۸/۱۵
چطور میگید ساختگیه اپل اولین بارش که تاریخ ۶ اس دوباره تکرار شد چیزی ندارید بگید میگید ساختگیه