خانهاخبار
مهاجرت از آیفون 6 اس به آیفون 7؛ بایدها و نبایدها

مهاجرت از آیفون 6 اس به آیفون 7؛ بایدها و نبایدها

آیفون 7 چندی پیش معرفی شد و از عرضه آن به بازار نیز مدت زمان کوتاهی می‌گذرد. اگر آیفون 6 اس دارید و مردد هستید که به آیفون 7 مهاجرت بکنید یا خیر، این مطلب را از دست ندهید.
۱۳۹۵/۷/۸

مدت زیادی از معرفی و عرضه آیفون 7 در بازار نمی‌گذرد و خوشبختانه این محصول در بازار کشور ما نیز یافت می‌شود. اکنون که از روزهای ابتدایی ورود آیفون 7 به کشور عبور کرده‌ایم و حباب قیمت‌های غیر واقعی این محصول نیز ترکیده است، زمان مناسبی برای فکر کردن به این موضوع است که آیا باید آن را تهیه کرد یا خیر. در این مطلب 5 دلیل برای مهاجرت کردن از آیفون 6 اس به آیفون 7 ارائه می‌کنیم. در ادامه به چند گروه توصیه می‌کنیم سراغ آیفون 7 نروند و در پایان انتخاب را بر عهده خودتان می‌گذاریم.

 

چرا باید از آیفون 6 اس به آیفون 7 مهاجرت کنیم؟

image

شرکت‌های مختلف هر سال گوشی‌های جدیدی معرفی می‌کنند و خرید این محصولات جدید همیشه هیجان خاص خود را دارد. معمولا همه دوست دارند آخرین مدل از گوشی‌های هوشمند را داشته باشند، اما تعویض گوشی همیشه منطقی نیست. آیفون 7 نسبت به آیفون 6 اس تغییرات جالبی داشته است که می‌تواند شما را وسوسه کند تا دست به جیب شوید و گوشیتان را عوض کنید.

 

1. مقاومت در برابر آب

image

اپل آیفون 6 اس را به عنوان یک گوشی مقاوم در برابر آب و گرد و غبار معرفی نکرد، اما تست‌هایی که کاربران بر روی این گوشی انجام دادند به این نتیجه منجر شد که آیفون 6 اس به گونه‌ای در برابر آب مقاوم است. اپل طی یک سال گذشته بر روی این ویژگی بیشتر کار کرده است و آیفون 7 توانسته است استاندارد iP67 را دریافت کند. استانداردی که به این معناست اگر گوشی شما در ظرفشویی یا دستشویی بیفتد، سالم خواهد ماند. طبیعتا میزان مقاومت در برابر آب آیفون 7 به اندازه اپل واچ سری 2 نیست اما قابلیتی است که شاید مدت‌ها منتظر آن بوده‌اید. بنابراین اگر مقاومت در برابر آب برایتان مهم است، برای مهاجرت به آیفون 7 درنگ نکنید.

 

2. دوربین قدرتمندتر

image

آیفون همیشه دوربین‌های خوبی داشته است و به خصوص از زمان عرضه نسخه‌های پلاس، این کیفیت بیش از پیش نمایان شده است. امسال نیز دوربین هر دو آیفون نسبت به نسل قبل بهبود پیدا کرده است. بر خلاف گذشته که فقط نسخه‌های پلاس آیفون لرزشگیر اپتیکال داشتند، آیفون 7 به OIS مجهز شده است. از طرفی لنزهای مورد استفاده در این دوربین کاملا عوض شده است و عملکرد بسیار بهتری، به خصوص در محیط‌های تاریک، نسبت به نسل قبلی از خود نشان می‌دهد.

 

3. عملکرد بهتر

image

اپل در آیفون 7 از پردازنده A10 Fusion استفاده کرده است که چهار هسته‌ای است و به گفته اپل نسبت به پردازنده A9، که در آیفون 6 اس استفاده شده بود، حدود 40 درصد قدرتمندتر است. از طرفی عملکرد گرافیکی پردازنده آیفون 7 نسبت به نسل قبل نیز 50 درصد بهبود یافته است. بنابراین اگر روی آیفون خود برنامه‌های سنگین یا بازی‌های گرافیکی اجرا می‌کنید، مهاجرت از آیفون 6 اس به آیفون 7 می‌تواند معقول باشد. ضمن اینکه به گفته اپل مصرف پردازنده A10 Fusion نسبت به A9 کمتر است.

 

4. باتری قوی‌تر

image

یکی از مشکلات گوشی‌های هوشمند امروزی این است که باتری آن‌ها خیلی زود تمام می‌شود. به خصوص اگر استفاده‌تان از گوشی زیاد است، توجه به عمر باتری گوشی قبل از خرید بسیار حیاتی است. آیفون 7 نیز با تمهیداتی که اپل اندیشیده است حدود 2 ساعت بیشتر از آیفون 6 اس شارژ نگه می‌دارد. بنابراین اگر دنبال عمر باتری بیشتر هستید، منطقی است که آیفون 6 اس خود را با آیفون 7 عوض کنید.

 

5. بلندگوهای دوگانه استریو

image

آیفون 6 اس تنها یک بلندگو دارد و آن هم در قسمت پایینی گوشی قرار دارد. اگر بخواهیم منطقی باشیم کیفیت صدای مطلوبی نیز ندارد. اپل در آیفون 7 سعی کرده است این مشکل را حل کند و به همین دلیل در این محصول از دو بلندگو در بالا و پایین گوشی استفاده کرده است. فرقی ندارد که گوشی را افقی یا عمودی گرفته باشید، آیفون به صورت خودکار حالت را تشخیص داده و صدا را به صورت استریو پخش می‌کند. بنابراین اگر از علاقه‌مندان موسیقی یا آن دسته از افرادی هستید که با گوشی خود فیلم تماشا می‌کنید، مهاجرت به آیفون 7 برایتان بسیار مفید خواهد بود.

 

چه کسانی نباید به آیفون 7 مهاجرت کنند؟

آیفون 7 گوشی فوق‌العاده‌ای است اما برای همه گزینه‌ای مناسب برای تغییر گوشی محسوب نمی‌شود. افراد زیر بهتر است سراغ آیفون 7 نروند.

اگر عاشق جک 3.5 میلی‌متری صدا هستید...

image

اپل پس از شایعات بسیار، در نسل جدید آیفون‌ها جک 3.5 میلی‌متری صدا را حذف کرد. با وجودی که تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز مشکل برای کاربران اندیشیده شده است، اقداماتی از قبیل عرضه هدفون لایتنینگ و مبدل جک 3.5 میلی‌متری همراه گوشی، اما ممکن است از نظر برخی این تصمیم همچنان نادرست بیاید. تغییرات به گونه‌ای است که احتمالا در آینده جک 3.5 میلی‌متری از اکثر گوشی‌ها حذف می‌شود و جای خود را به درگاه لایتنینگ یا USB Type-C می‌دهد، اما تا آن زمان هنوز فرصت داریم. بنابراین اگر از عاشقان جک 3.5 میلی‌متری صدا هستید بهتر است که سراغ آیفون 7 نروید.

اگر منتظر دهمین سالگرد معرفی آیفون هستید...

image

سال آینده، دهمین سالگرد معرفی آیفون است. شایعات خبر می‌دهد که به همین مناسبت اپل برای آیفون سال 2017 برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است. آیفون7 نسبت به آیفون 6 اس از نظر طراحی آنچنان متفاوت نبود اما گویا اپل با آیفون سال آینده قصد تغییر طراحی آیفون را دارد. یکی از محتمل‌ترین تغییرات، استفاده از صفحه‌نمایش OLED به جای LCD در آیفون 2017 است که کیفیت بهتر و مصرف کمتری دارد. برخی نیز می‌گویند حسگر عنبیه چشم سال آینده به آیفون می‌آید. با تمام این اوصاف اگر به اپل و شایعات اطمینان دارید و قصد دارید آیفون سال آینده را تهیه کنید، آیفونی که متفاوت‌تر از تمام آیفون‌های قبلی است، بهتر است فکر خرید آیفون 7 را از سرتان بیرون کنید.

شما در کدام دسته قرار می‌گیرید؟ آیفون 7 را تهیه می‌کنید یا منتظر آیفون سال آینده می‌مانید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (32 نظر)

بیتا

۱۳۹۶/۲/۱۸
من اندروید دارم.ولی میخام اپل 6s بخرم.در مورد نصب برنامه تو گوشی اپل شنیدم یه سری مشکلات واسه آدم داره.راحت نمیشه مثل اندروید نصب کرد برنامه.لطفا راهنمایی کنین

شروين

۱۳۹۵/۱۲/۱۴
سلام دوستان، به نظر من سرى هاى S آيفون هميشه بهتر بوده مسلما 7 از 6s قوى تر و سرعتش بيشتره ولى ترجيح مى دم صبر كنم براى 7s

قلی

۱۳۹۵/۱۰/۲۶
دداچ به نظر من شما دیگه گوشی نخر ببین یه ملک گذاشته تو سایت دیوار حدود 400 متر خیابان فرشته همونو بگیر بهتر

معین

۱۳۹۵/۸/۳۰
سلام دوستان من بین نوکیا 1100نارنجی رنگ با 1200طوسی رنگ موندم تورو خدا راهنمای کنین منو نظرتون چیه یه سالم صبر کنم قیمتاشون بیاد پایین

mahsa

۱۳۹۵/۸/۱۸
دوستان کسی جایی رو میشناسه که ایفون قسطی(2.3ماهه) بفروشه؟ بدون سود یا حداقل سود کم