خانهاخبار
باز هم انفجار گوشی، این‌بار محصول هوآوی!

باز هم انفجار گوشی، این‌بار محصول هوآوی!

هرچه خط تولید کمپانی‌ها شلوغ‌تر می‌شود احتمال تولید گجت‌های معیوب نیز بالا می‌رود. کمپانی هوآوی، که تاکنون توانسته نام خوبی برای خود دست و پا کند، حالا خبرساز شده و تصاویر جسد سوخته پرچمدار سابقش در فضای مجازی منتشر شده است.
۱۳۹۵/۷/۶

اگر از خوانندگان دائمی خبرهای آی‌تی باشید قطعا می‌دانید که آتش‌گرفتن گوشی‌ها اگرچه بسیار نادر است، امری کاملا معمولی به حساب می‌آید و تاکنون بارها رخ داده است. آیفون‌ها طی سال‌های گذشته نشان داده‌اند که به آداپتورهای تقلبی بسیار حساس‌اند و استفاده از چنین شارژرهایی مساوی فعال‌سازی یک بمب ساعتی است.

image

اگرچه تاکنون تعدادی آیفون و محصولات دیگر برندها از جمله ال‌جی، سونی و وان‌پلاس منفجر شده‌اند، داستان زمانی به اوج خود رسید که نقص باتری گلکسی نوت7 خبرساز شد. شاید مهم‌ترین دلیل بازتاب گسترده‌اش این باشد که نوت7 فبلتی فوق‌العاده محبوب است و از طرفی همه انفجارها طی چند روز و درست پس از رونمایی رسمی گوشی اتفاق افتاد. به هر حال ظاهرا هوآوی نیز به جمع تولیدکنندگان گجت‌های معیوب پیوسته و اخیرا یکی از گوشی‌هایش منفجر شده است.

image

شاید هرکس خبر انفجار یک گوشی را بشنود، بلافاصله انگشت اتهامش را به سمت گوشی‌های چینی بگیرد، زیرا همیشه به تولید محصولات بی‌کیفیت متهم بوده‌اند، اما حقیقت چیز دیگری است. نکته جالب اینجاست که اپل و سامسونگ، دو غول تکنولوژی و مدعی کیفیت، تاکنون پرچمدار انفجار اسمارت‌فون‌ها بوده‌اند و نه گوشی‌های ارزان‌قیمت چینی! همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، ظاهرا با گوشی هوآوی پی‌8 طرفیم که تصاویر جسد سوخته‌اش در وب‌سایت چینی Weibo منتشر شده است. تکنولوژی‌دوستان می‌دانند پی‌8 پرچمدار نسل پیشین هوآوی است که از امکانات نسبتا خوبی هم برخودار است و تا کنون حادثه‌ساز نشده بود!

image

نکته مبهم ماجرا این است که عکس‌ها بدون هیچ توضیحی در فضای مجازی منتشر شده و هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست. مقامات رسمی هوآوی هم واکنشی نشان نداده‌اند، پس احتمالا برای طرفداران و احیانا صاحبان گوشی‌های این کمپانی جای هیچ نگرانی نیست. البته با توجه به این‌که عده‌ای از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و انفجارهای ساختگی برای گجت‌های سامسونگ می‌سازند، این احتمال هم وجود دارد که این تصاویر تقلبی باشد و انفجاری که حاصل نقص عملکرد گوشی است اصلا اتفاق نیفتاده باشد.

image

نظر شما درباره محصولات هوآوی چیست؟ آیا تاکنون تجربه تلخی از خرید گجت‌های این کمپانی داشته‌اید؟ اگر اکنون از پی‌8 استفاده می‌کنید‌ آیا مشکل خاصی در آن مشاهده کرده‌اید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (32 نظر)

سینا فرامرزیان

۱۳۹۹/۱۰/۲۷
شما خودت می فهمی داری چی میگی؟
1_هواوی اولین برند در تمام دنیا بود که باریک ترین گوشی های دنیا(برای مثال گوشی های سری p) رو ساخت.
2_سامسونگ هم اولین برند بود که از قلم در گوشی های آندرویدی اسفاده کرد(برای مثال گوشی های Galaxy Note)
3_HTC هم در طراحی بدنه حرف های زیادی برای گفتن داره
4_هواوی اولین برند در تمام دنیا بود که برای اولین بار از باطری 4000میلی آمپرری استفاده کرد( گوشی Ascend Mate 1)
5_شماک هنوز گوشی های سامسونگ و هواوی رو در دست نگرفتی نظر نده.
اگر هم میگی که گوشی های چینی اصلا خوب نیست،پس هواوی،لنوو،شیائومی،اپو،ریلمی و... همگی چینی هستند!

ali

۱۳۹۶/۵/۳
با سلام من این گوشی رو دارم تابه حال انفجاری نداشته است اتفاقا بهترین گوشی است این حرفا همش چرته گوش نکنید

سامان

۱۳۹۵/۱۱/۱
یه هواوی پی 2 دارم
تا حالا اونقد داغ کرده که فلز قاب دوربینش دستمو میسوزوند
ولی اتفاقی نیفتاده فعلا
خیلی سگ جونه

dariush.yy66

۱۳۹۵/۹/۱۷
سلام دوستان
داداش من این گوشی رو سه ماهی میشه خریده منتهی بعد از یک ماه بدون هیچ دلیلی نه ضربه نه آب خوردگی
وقتی میخای عکس بگیری دوربینش حالت لرزش شدید میگیره و تصویر تار میشه یه حالت فوکوس غیر طبیعی شدید.ریست فکتوری کردم کلی تنظیماتشو چک کردم منتهی نتیجه نگرفتم
کسی از دوستان در زمینه اطلاعاتی داره
ممنون

ابوطالب محمودی

۱۳۹۵/۸/۲۲
سلام الان چند ماهی است ک هواوی P8 دارم ولی عيب ونقص نديدم خيلی راضی هستم باتشگر