خانهاخبار
مرثیه خداحافظی با گوشی‌های بلک‌بری

مرثیه خداحافظی با گوشی‌های بلک‌بری

هرچند پیش از این گزارش‌هایی را خواندیم که از عرضه سراسری گوشی جدید بلک‌بری با اسم RTEK50 حکایت می‌کرد، اما حالا منابع خبری از عقب نشینی بلک‌بری و احتمال تعطیلی بخش سخت‌افزار آن به طور کامل خبر می‌دهند.
۱۳۹۵/۷/۴

هرچند پیش از این گزارش‌هایی را خواندیم که از عرضه جهانی گوشی جدید بلک‌بری با اسم DTEK50 حکایت می‌کرد، اما حالا منابع خبری از عقب نشینی بلک‌بری و احتمال تعطیلی آن به طور کامل خبر می‌دهند.

image

وب‌سایت کانادایی متعلق به Motley Foo اعلام کرده است که بر خلاف گزارش‌های پیشین، این شرکت با سابقه و معتبر قصد دارد تا بخش سخت‌افزار خود را در تاریخ ۲۸ سپتامبر، ۱۰ مهر، برای همیشه تعطیل کند. بخش سخت‌افزار که بزرگ‌ترین محصولشان گوشی‌های بلک‌بری است در حالی ۶۵ درصد از سرمایه بخش تحقیق و توسعه این شرکت را به خود اختصاص می‌دهد که تنها توانسته در سال‌های اخیر ۱٪ از بازارهای جهانی را در اختیار بگیرد.

مدیرعامل بلک بری، John Chan، پیش از این اعلام کرده بود که در این ماه قرار است درباره آینده شرکت تصمیم گیری شود. با توجه به اینکه تنها یک هفته تا ماه بعدی میلادی باقی مانده است، به نظر می‌رسد خیلی زود درباره وضعیت این شرکت پرآوازه قرار است تصمیم گیری اساسی‌ای بشود. در گزارش Motley Fool به این نکته نیز اشاره شده که در حال حاضر تمام لوازم جانبی برند بلک‌بری در سایت فروشگاه این شرکت با ۴۰٪ تخفیف تا تاریخ ۲۷ سپتامبر عرضه می‌شود و ۲۸ سپتامبر روزی است که بلک‌بری باید گزارش سه ماهه دوم سال خود را منتشر کند.

در سه ماهه اول سال بلک‌بری تنها توانست ۵۰۰ هزار گوشی به فروش برساند و حالا DTEK50 هم قبل از عرضه سراسری با تخفیف‌هایی بالا از سوی خرده‌فروشان عرضه می‌شود. تمام این نشانه‌ها باعث افزایش گمانه‌زنی‌های مربوط به شکست بخش سخت‌افزار بلک‌بری می‌شوند. اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، بعید نیست چراغ بخش سخت‌افزار این شرکت به زودی برای همیشه خاموش شود.

بعضی از گمانه‌زنی‌ها می‌گویند با بسته شدن بخش سخت‌افزار، بلک‌بری تمام توان خود را بر‌روی نرم‌افزار و به خصوص نرم‌افزارهای امنیتی خواهد گذاشت. در ماه‌های گذشته خبر همکاری بلک‌بری و سامسونگ برای افزایش امنیت دستگاه‌های ساخت سامسونگ را نیز خوانده بودیم.

حال باید منتظر بمانیم تا شایعات به اخبار قابل استناد تبدیل بشوند و آینده این شرکت را ببینیم. نظر شما درباره آینده این شرکت معتبر و با کیفیت در این بازار پرتلاطم گوشی‌های همراه چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

حمید

۱۳۹۵/۷/۱۳
سلام وقت بخیر ، عرض کنم یکی از طرفداران بلک بری هستم و در حال حاضر محصول پریو را دارا هستم که واقعا عالی و باکیفیت و فوق العاده هست ولی از اینکه کمپانی بلک بری میخواهد از تولید محصولات سخت افزاری عقب نشینی کند ، علتش به مدیر چینی این کمپانی ( جان چن ) بر میگردد که نتوانسته این کمپانی بزرگ کانادایی و با اصالت را خوب مدیریت کند و اگر به جای جان چن یک مدیر کانادایی یا امریکایی روی کار بود قطعا این وضعیت برای بلکبری پیش نمی آمد به نظرم جان چن خیلی دوستداره این کمپانی رو ببره در چین و به عنوان یک محصول چینی در آینده معرفی کنه که امیدواریم بلکبری با همان اصالت کانادایی به عرصه رقابت با رقباش برگرده .

علی

۱۳۹۵/۷/۱۲
من z10 دارم،ازش راضیم امااین که تو ایران پشتیبانی نمیشه منو اذیت میکنه،در کل اسمش اعتباره،هر چقدر هم قطعاتش پایین باشه همین که بلک بری دستته باید سرت رو بالا بگیری،الان همه دنبال اندرویدن که اصلا ازش خوشم نمیاد،من که هر وقت این رو فروختم یا یه مدل دیگه بلک بری میخرم و یا اگه خدای ناکرده ورشکسته شد حتما آیفون میخرم،اصلا هر چی باشه به جز اندروید،اصلا 1110 میخرم. : ))))

ارسان

۱۳۹۵/۷/۸
واقعا متأسفم واسه این کمپانی.

علی?

۱۳۹۵/۷/۷
بلک بری نباید تسلیم بشه
باید ادامه بده
وقت تصمیم گیری های اساسی هستش
نوآوری های جدید
و نسخه جدید سیستم عامل بلک بری با امنیت فوق العادش
کلا باید سیاست هاش رو عوض کنه
این شرکت با این همه سابقه نباید کنار بکشه
بلکه باید قدرتمند تر از گذشته ظاهر بشه
اگر چیز هایی رو که گفتم انجام بده عالی میشه
بلک بری با پا گذاشتن در دنیای اندروید نصف طرفداران خودش رو از دست داد چون یکی از دلایل خرید گوشی های بلک بری همون سیستم عاملش بود که امنیت فوق العاده ای هم داشت
حیف شرکت هایی مثل
نوکیا
بلک بری
یه زمانی توی اوج بودن کیفیت ساخت فوق العاده اس داشتن خراب نمیشدن اصلا

amir

۱۳۹۵/۷/۶
یكتا خانوم
منظور علی جان ب احتمال زیاد پورشه دیزاین بوده.
ك واقعا خاص و كمیاب