خانهاخبار
نگاهی به تفاوت‌های PS4 و PS4 Slim

نگاهی به تفاوت‌های PS4 و PS4 Slim

نسخه‌های جدید دستگاه PlayStation 4 در حالی عرضه می‌شوند که روی جعبه PlayStation 4 Slim تنها نام PlayStation 4 ذکر شده است. اما نسخه Slim با نسل اولیه PlayStation 4 تفاوت‌هایی دارد که بهتر است به آن‌ها دقت کنید.
۱۳۹۵/۷/۲

در حالی که تمام بازی‌دوستان چشم‌انتظار عرضه PlayStation 4 Pro طبق وعده‌های پیشین هستند، این PlayStation 4 Slim است که دارد روی قفسه‌های فروشگاه‌ها جای می‌گیرد تا جانشین نسل اولیه PlayStation شود.

هدف از عرضه PlayStation 4 Slim در فروشگاه‌ها جانشینی یک نسخه بهینه و سبک‌تر نسبت به PlayStation 4 در کنار PlayStation 4 Pro بود تا به مرور نسل اولیه PlayStation بازنشسته شود. به همین دلیل، برعکس نسل پیش که که نسخه بهینه‌شده را رسما Slim می‌گفتند، حالا PlayStation 4 Slim تنها با نام PlayStation 4 روی جعبه عرضه می‌شود؛ نکته‌ای که ممکن است افراد را به اشتباه بیندازد که در حال خرید PlayStation 4 نسل اول هستند یا PlayStation 4 Slim جدید. با جی‌اس‌ام همراه باشید تا تفاوت این دو کنسول بازی را مرور کنیم.

image

یکی از اهدافی که شرکت سونی همیشه از عرضه نسخه Slim دارد زیبایی دستگاه خود بوده است. هرچند سونی ادعا می‌کند که کنسول جدید مصرف برق بهینه‌تر و کمتری دارد، شاید بزرگ‌ترین تغییر را بتوان کوچک و سبک شدن دستگاه حساب کرد. PlayStation 4 Slim به طرز محسوسی باریک‌تر و سبک‌تر شده است.

image

همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، طراحی به‌روز PlayStation نه‌تنها باعث شده که عرض دستگاه کمتر شود و قسمت خط میانی آن حذف شود، بلکه ارتفاع آن مخصوصا در قسمت بالایی بسیار کوتاه‌تر از پیش شده است. علاوه بر آن، حالت نیمه‌براق و لغزنده بدنه نسل اول جای خود را به بدنه مات زیبایی داده که پوشش ضدلغزشی همراه با لاستیک‌هایی برای جلوگیری از لیز خوردن دارد.

image

در قسمت پشتی دستگاه، که محل اتصال آداپتور و پورت‌هاست، PlayStation 4 Slim باز هم به مقدار زیادی کم‌حجم‌تر شده و به جای دو ردیف در نسل اول، تمام پورت‌ها را در یک ردیف جای داده است.

image

دسته‌های کنترل Sony's DualShock 4 نیز در در این بین دچار تغییراتی در طراحی خود شده‌اند. تنها تفاوت قابل مشاهده در این دسته بازی جدید نوردهی تاچ‌پد آن است که با نور نشانگر پشت دسته هماهنگ می‌شود. از این ویژگی می‌توان برای همگام‌سازی کنترلر با هدست واقعیت مجازی پلی استیشن استفاده کرد، یا برخی بازی‌ها می‌توانند از این نشانگر نوری برای آگاه ساختن بازیکن نسبت به رخدادهای خاص استفاده نمایند. هرچند شاید تغییر بسیار بزرگی به نظر نرسد، همین دقت به جزئیات شاید کمک بزرگی برای کاربران باشد تا مجبور نباشند مدام دسته‌های خود را برگردانند.

image

نسخه جدید PlayStation 4 در حال حاضر به همراه یک باندل با حافظه ۵۰۰ گیگابایتی و بازی Uncharted 4 عرضه می‌شود. این دستگاه نسبت به نسخه Pro و نسل اولیه واقعا مطابق نام خود Slim و باریک‌تر شده است که آن را تبدیل به همراه خوب برای کسانی می‌کند که نیازی به خریدن نسخه‌ Pro ندارند. با تمام خوبی‌ها و تغییرات اغلب ظاهری‌ای که ذکر شد، اگر هنوز عاشق رنگ سفید نسل اول یا یک بازیکن حرفه‌ای هستید، بدون هیچ نگرانی‌ای می‌توانید نسل اول یا نسخه Pro را خریداری کنید.

شما کدام کنسول را برای بازی کردن ترجیح می‌دهید؟ قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی و VR که در نسخه Pro اضافه شده می‌تواند شما را مجاب کند که از این کنسول خوش‌اندام دل بکنید و Pro را انتخاب کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (221 نظر)

porya ahmadi

۱۴۰۲/۴/۱۸
بدنش ضعیف هست من خود تازه اسلیم گرفتم ول صدای فن کم کوچیک تر تا چهار ساعت باهاش بازی کردم عالی بود

ممد

۱۴۰۱/۹/۲۴
فت سگ جون تره فت بگیر

محمد

۱۴۰۰/۱۱/۱۱
الان ۱۵ تومنه??? الان بگیرید

armantavangar

۱۴۰۰/۸/۱۹
فقط اسلیم بی صدا سریع بدون گرما سبک واس جابجایی دیتا ریختن باریکه تو کیف جا میشه واس جابه جایی خلاصه طلاست

armantavangar

۱۴۰۰/۸/۱۹
من بهترین مدل اسلیم ریجن یک (آمریکا) یک ترابایت با دو دسته رو خریداری کردم طلاست?