خانهاخبار
پردازنده‌های گرافیکی AMD یا Nvidia در اگزینوس‌های جدید سامسونگ

پردازنده‌های گرافیکی AMD یا Nvidia در اگزینوس‌های جدید سامسونگ

سامسونگ قصد دارد استفاده از پردازنده‌های گرافیکی Mali در چیپ‌ست‌های اگزینوس را متوقف کند. به جای این شرکت سامسونگ با انویدیا یا ای‌ام‌دی همکاری خواهد کرد.
۱۳۹۵/۶/۲۲
image

بر اساس خبری بسیار «اختصاصی» که اخیرا از منابع ناشناس منتشر شده است، سامسونگ قصد دارد در بخش پردازنده‌های گرافیکی چیپ‌ست‌های اگزینوس تغییراتی بدهد. گفته می‌شود سامسونگ در حال مذاکره با دو شرکت AMD و Nvidia است و به زودی در چیپ‌ست‌های اگزینوس شاهد توقف استفاده از پردازنده‌های Mali، که کمپانی ARM توسعه می‌دهد، خواهیم بود.

در حال حاضر شانس انویدیا برای کسب این جایگاه، به دلیل معماری برتر Pascal، بیش از ای‌ام‌دی است اما AMD نیز از پیش حذف شده نیست. معماری Polaris این شرکت اکنون در PS4 Pro استفاده می‌شود.

پیش از این اخباری منتشر شده بود مبنی بر این که سامسونگ در سال 2017 نیز همچنان به استفاده از پردازنده گرافیکی Mali در اگزینوس جدیدش ادامه می‌دهد، اما این بار از معماری HSA استفاده می‌کند. این معماری از توان CPU و GPU در کنار هم و به یک اندازه برای انجام دستورات استفاده می‌کند که باعث بهبود نسبی عملکرد می‌شود. اما اکنون به نظر می‌رسد که باید سال 2018 منتظر پردازنده گرافیکی تازه‌ای از سامسونگ باشیم که از تکنولوژی‌های لایسنس‌شده AMD و Nvidia در ساخت آن‌ها استفاده شده است.

از طرف دیگر شرکت کره‌ای به آرامی در حال توسعه تکنولوژی مودم CDMA خود است که طبق برنامه‌ریزی‌های سامسونگ سپتامبر 2017 زمان آغاز تست‌های مربوط به پشتیبانی شبکه‌های موبایلی این تکنولوژی است. این بدان معناست که احتمالا در گلکسی اس9 که اوایل سال 2018 معرفی خواهد شد، تنها یک نسخه از پرچم‌دار سامسونگ با چیپ‌ست اگزینوس ارائه می‌شود و دیگر شاهد نسخه مجهز به چیپ‌ست‌های اسنپدراگون شرکت کوالکام برای برخی بازارها نخواهیم بود. با این حرکت سامسونگ کوالکام را از بخش سخت‌افزاری پرچم‌دارانش اخراج خواهد کرد.

البته هنوز نمی‌توان به این شایعات اعتماد کرد، اما احتمال درست بودن آن‌ها بسیار است، زیرا این حرکات در مسیر تغییرات سامسونگ برای تهیه تمام SoC‌هایش به وسیله خودش است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

Ahmad

۱۳۹۵/۷/۲۴
زين روز بفهميدم همى راست بگفتى
گفتى ، كه خواهى تِرِكاند و تِرِكيدى

Aaasi

۱۳۹۵/۶/۲۴
دوستان عزیز من به هیچ وجه خدمات و ارزش های هیچ شرکتی از جمله سامسونگ رو نه کتمان میکنم نه زیر سؤال میبرم، من فقط دیدگاهم نسبت به این مشکل (انفجار) رو گفتم و اصلا تمایلی به حاشیه پردازی ندارم پس دیگه بیهوده هس ادامه ی بحث. درسته هرشرکتی نکته قوت ها و ضعف های خودشو داری ولی خب اهمیت داره چه شرکتی چه اشتباهی بکنه

o

۱۳۹۵/۶/۲۴
دوست عزيز منظورم از محبوبيت اندرويد ، رشد سهم اون ب خاطر سهم زياد سامسونگ بوده و حتما موافقي كمپانيهاي ديگه اگه محبوبيت خاصي داشتن طبيعتا سهم زيادي رو ب خودشون اختصاص ميدادن ولي شما بازم دقت كني در اين چند سال اين ، تنها مشكل سامسونگ بوده و اين مث خم شدن گوشي يا آنتن دهي بسيار ضعيف يه برند فوق معتبر، نيس . فك ميكنم منصفانه قضاوت كنيم اين ي ضعف بزرگ نيس در مقابل ايرادهايي ك از ايفون ذكر كردم

پویا

۱۳۹۵/۶/۲۳
فاجعه باشه اصلا فاجعه که به نظر من نیست چون شرکتی که اینقدر توی چند سال اخیر عالی کار کرده (پرفروش ترین گوشی در خاک امریکا *چند سال پست سر هم بهترین صفحه نمایش رو از دیسپلی میت گرفته اون لبه خمیده که واقعا زیباست و مهندسی بالایی نیاز داره و....) ولی فاجعه ی خم شدن ایفون 6 رو یادته اپل رسیدگی کردن به این مشکل که بخوره توی سرش معذرت خواهی هم نکرد سوختن هارد و خراب شدن قاب چرمی جی 4 که اسمشو گذاشت خلاقیت که از بس داغون بود که دیگه توی جی 5 استفادش نکرد چی هاله ای که روی دوربین گوشی های سونی می افتاد چی اینا کدومشون کوچکترین اقدامی انجام دادن اصلا ککشون هم نمیگزید قبول دارم این مشکلاتی که گفتم قابل قیاس با ترکیدن نیستن ولی بالاخره همشون مشکلن و یه نقصی توی تولید دارن که شرکت سازنده مقصره و باید اقدام کنه مثل سامسونگ نه مثل اینایی که گفتم ککشون هم نگزه حیف وقتی که گذاشتم پای پاسخ دادن به نظرت

Aaasi

۱۳۹۵/۶/۲۳
من طرفدار هیچ برندی نیستم و در ضمن اندروید با اچ تی سی خودشو نشون داد... و بنده در مورد به کار بردن کلمه ی فاجعه کاملا مطمئنم، قربون دهنت که جواب خودتو خودت دادی، وقتی شرکتی این همه سال موفق بوده و بعد این همه سال تجربه ، نقص فنی توی پرچمدارش که بیشترین تمرکزو روش داره بوجود میاد و باعث به خطر انداختن یه تعداد مشتری هاش میشه به نظرت اسمشو چی باید گذاشت؟؟؟!!!! اگه یه شرکت نوپای چینی بود یچیزی ولی سامسونگ با این همه قدمت !!!