خانهاخبار
رستاخیز کامپیوترهای شخصی؛ تلفن‌های همراه را فراموش کنید

رستاخیز کامپیوترهای شخصی؛ تلفن‌های همراه را فراموش کنید

شرکت‌های بزرگ بار دیگر به سمت بازار کامپیوتر‌های شخصی برگشته‌اند. آن‌ها ایده‌های جدید خود را، که در چند سال اخیر به لطف سلطنت تلفن‌های همراه پخته شده، به دنیای PC ها آوردند تا بار دیگر شاهد اوج‌گیری کامپیوترهای شخصی باشیم.
۱۳۹۵/۶/۱۶

بر اساس آخرین گزارش‌های IDC، به لحظات پایانی سلطنت مطلق گوشی‌های هوشمند بر بازار رسیده‌ایم. عده‌ای این سقوط پادشاهی را به دلیل کمبود نبوغ و خلاقیت لازم و عده‌ای نیز دلیل آن را اشباع بازار می‌دانند. در گذشته هنگام سقوط یک پادشاهی همیشه بحث روی تکنولوژی‌های جدیدتر برای جایگزینی بود؛ چیزی که در حال حاضر ممکن است آن را در ابزارهای هوشمند پوشیدنی یا واقعیت مجازی ببینید. اما حقیقت ماجرا این است که هر دو این تکنولوژی‌ها بیش از حد جوان‌اند و بارها در بازار شکست خورده‌اند.

اگر نمایشگاه IFA 2016 را دنبال کرده باشید، حتما متوجه این نکته شده‌اید که شرکت‌های بزرگ بار دیگر به سمت بازار کامپیوتر‌های شخصی برگشته‌اند. آن‌ها ایده‌های جدید خود را، که در چند سال اخیر به لطف سلطنت تلفن‌های همراه پخته شده بود، به دنیای PCها آوردند تا بار دیگر شاهد اوج‌گیری کامپیوترهای شخصی باشیم.

image

 

یکی از این دستگاه‌ها لپ‌تاپ Acer Swift 7 (عکس بالا) با کمتر از ۱۰ میلیمتر ضخامت بود. این ساخت ظریف که آن را به نازک‌ترین لپ‌تاپ دنیا تبدیل کرده به لطف پیشرفت‌هایی است که برای ساخت گوشی‌های باریک به‌دست آمده. حالا این لپ‌تاپ قدرتمند افسانه ضخیم و زشت بودن لپ‌تاپ‌ها را بیش از پیش محو می‌کند.

image

 

از دیگر سرداران این جنبش می‌توان به لپ‌تاپ لنوو یوگا ۹۱۰ (عکس بالا) و HP Spectre 13 اشاره کرد که نشان دادند کامپیوترهای شخصی نیز می‌توانند به زیبایی دیگر لوازمتان باشند.

image

 

دستگاه HP Wave PC (عکس بالا) حالا می‌تواند در هر گوشه‌ خانه یا دفتر کارتان قدرت و زیبایی را یکجا به ارمغان بیاورد و دستگاه ماژولار HP Elite Slice (عکس زیر) می‌تواند همراه شما در تمام جلسات کاری‌تان به عنوان یک کامپیوتر شخصی قدرتمند حضور داشته باشد.

image

 

در حقیقت PCها به شکل‌های گوناگون اکنون محصولاتی اشرافی نیز معرفی می‌شوند که به عنوان نمونه می‌توان به یخچال هوشمند و ۴ هزار دلاری  LG Smart Instaview Refrigerator (عکس زیر) اشاره کرد که ویندوز ۱۰ را به شکل کامل وارد آشپزخانه‌تان می‌کند.

image

 

موارد جذاب بالا بدون احتساب دستگاه شگفت‌انگیز Lenovo Yoga Book (عکس زیر) است که حسابی دهان طراحان و روزنامه‌نگاران را آب انداخته است. برخلاف دیگر دستگاه‌های معرفی شده و تا حدودی گران‌قیمت، لنوو برای این دستگاه تنها ۵۵۰ دلار طلب می‌کند تا آن را بتوان تا حدودی در دسته دوست‌داشتنی‌های دست‌یافتنی قرار داد.

image

 

اگر زبانه کشیدن شعله‌های قدرت سخت افزاری چیزی است که شما را سر شوق می‌آورد، ایسر برایتان یک دستگاه همراه تدارک دیده است. لپ‌تاپ  Acer Predator 21x (عکس زیر) با صفحه نمایش ۲۱ اینچی خمیده و دارای دو پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1080 قدرتمند منتظر شعله‌ور کردن روح و روان شماست.

image

 

پیشرفت و قدرت گرفتن مجدد رایانه‌های شخصی در شکل و اندازه‌های متفاوت قابل انکار نیست و در حال تبدیل شدن به بخش بزرگی از زندگی ماست. حالا حتی سرویس‌هایی که از PC ها دوری می‌کردند، مانند دستیار شخصی آمازون یعنی الکسا، در حال آماده‌سازی برای ورود به این دنیای جذاب هستند.

تحلیلگران معتقدند که تجارت کامپیوتر‌های شخصی در حال وارد شدن به بازار جدیدی است. از نوت‌بوک‌های ارزان‌قیمت گرفته تا دستگاه‌های پرقدرت مخصوص بازی اکنون تبدیل به جاذبه‌ای جدید برای شرکت‌هایی شده‌اند که با انقلاب تلفن‌های همراه بر روی تیغ ورشکستگی حرکت می‌کردند. در حقیقت آمارها نشان می‌دهد ویندوز جدید مایکروسافت با قابلیت لمسی خود پتانسیل پس گرفتن سهم کامپیوتر‌های شخصی از تبلت‌ها را دارد.

آخرین قدم برای پادشاهی دوباره کامپیوترهای شخصی بر عهده توسعه‌دهندگان نرم‌افزار است. اگر بار دیگر توسعه‌دهندگان در مورد مزایای ویندوز قانع بشوند و برنامه‌های خود را به فروشگاه ویندوز ۱۰ بیاورند، باز هم می‌توانیم شاهد اوج‌گیری کامپیوترهای شخصی باشیم.

شما خوانندگان هم صدای خرد شدن استخوان‌های سلطنت تلفن‌های همراه را می‌شنوید؟ در آینده چه کسی تاج پادشاهی را بر سر خواهد گذاشت؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

net-hunter

۱۳۹۵/۶/۲۱
چه حرصی دارن بعضیا از عقب موندگی ویندوز یا انزوای اپل اندروید یکی از توزیعات لینوکس توزیعات موبایلی دیگه ای هم داریم که رو بستر arm کار کنن مث اوبونتو،اندروید حتی اگه اسمش یه روز از بین بره ماهیت لینوکس و ازاد بودنش از بین نمیره هرچی که نداشت صاحبان بازار تکنولوژی مث مایکروسافت و مخصوصا امل رو مجبور کرد قیمتو بالا نبرن و کارایی رو پایین رقابت همیشه خوبه

akbar

۱۳۹۵/۶/۲۱
دوستان نظر من کاملا جوکه!یه مقداری بار طنز داره

وحید

۱۳۹۵/۶/۱۹
آیا آی پد پرو امکان ساختن اپلیکیشن را هم دارد ؟

akbar

۱۳۹۵/۶/۱۷
البته اپل یکپارچه فک نکنم بکنه،و شاید مکو محو کنه...چون تبلت های در ظاهر هیبریدیش رو داره با سیستم عامل گوشی هاش میزنه...شاید در اینده فقط ios بمونه وبس

akbar

۱۳۹۵/۶/۱۶
طبق آخرین نظرات یکی از کارشناسان افتخاری در عرصه ی اظهار نظر در این سایت،90 درصد کار یه دیوایس حرفه ای رو ایپد پرو انجام میده!پس واقعا چه احتیاجی به این پیشرفت هست؟