خانهاخبار
اپل در مراسم ۱۷ شهریور چه محصولاتی را معرفی می‌کند؟

اپل در مراسم ۱۷ شهریور چه محصولاتی را معرفی می‌کند؟

Mark Gurman یکی از بلاگرهای معروف دنیای فناوری است که معمولا پیش‌بینی‌های اپلی او همواره درست از آب درآمده‌اند. این بار نیز او مطلبی جدید درباره مراسم چهارشنبه شب اپل منتشر کرده و نگاهی کوتاه به محصولاتی که در این مراسم رونمایی خواهندشد، داشته است. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۵/۶/۱۵
image

دوباره شهریور ماه شده و این یعنی، باز هم نوبت به آیفونی جدید رسیده که پا به عرصه بگذارد.

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که چهارشنبه شب و در تاریخ ۷ سپتامبر اپل مراسمی برای معرفی محصولات جدید خود برگزار خواهدکرد. انتخاب تاریخ این مراسم هم نشان از بازی با اعداد توسط اپل دارد و باید در تاریخ ۷ سپتامبر، منتظر «آیفون ۷» باشیم.

در طول دو سال گذشته، اپل هربار میزان درآمدهای خود را منتشر کرده، آیفون به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمد این شرکت اعلام شده است. امسال اپل امیدوار است آیفون‌های جدید با افزایش سرعت عملکرد و همینطور بهبود دوربین، بتوانند همچون دو سال گذشته برای این شرکت سود خوبی را به جیب بزنند. از طرف دیگر فروش این آیفون نیز اهمیت زیادی دارد. این نهمین سالی است که آیفون تولید می‌شود و اگر فروش خوبی داشته باشد، قطعا روی فروش آیفون سال بعد که دهمین سالگرد تولید آیفون خواهد بود و از این جهت خاص به حساب می‌آید، تاثیر مثبتی می‌گذارد.

اما آیفون جدید تنها محصولی نیست که چهارشنبه شب تیم کوک برای معرفی آن روی صحنه می‌آید. علاوه بر آیفون جدید، شاهد نسل جدید اپل واچ نیز خواهیم بود که احتمال بسیار زیاد اپل واچ ۲ نام خواهدگرفت. در نهایت به صورت خلاصه باید بگوییم محصولاتی که چهارشنبه شب باید انتظار آن را داشته باشیم به شرح زیر خواهندبود. 

آیفون جدید

  • طراحی مشابه آیفون ۶ و ۶اس با تغییرات جزئی در آن.
  • گوشی‌هایی در همان اندازه ۴.۷ و ۵.۵ اینچی.
  • دکمه هوم حساس به فشار و لمسی که به جای حرکت فیزیکی، با استفاده از یک موتور ویبره حس فشار دادن دکمه را القا می‌کند.
  • حذف پورت ۳.۵ میلیمتری هدفون با هدف قرار دادن بلندگوی دوم.
  • دوربین تقویت شده در مدل ۴.۷ اینچی آیفون ۷ که نسبت به نسل قبلی دارای سنسوری بزرگتر است.
  • سیستم دوربین دوگانه در آیفون ۷ پلاس که با قابلیت زوم با شفافیت بالا و همینطور عکاسی بهتر در شب همراه است.
  • پردازنده‌ای سریع‌تر و بهینه تر نسبت به A9 که در آیفون ۶اس استفاده شده است.
  • پشتیبانی از سیستم پرداختلی FeliCa در ژاپن

اپل واچ ۲

  • چیپست جی‌پی‌اس برای ردیابی بهتر فعالیت‌های ورزشی.
  • پردازنده سریع‌تر جهت بهتر شدن عملکرد کلی سیستم عامل watchOS.
  • باتری بزرگ‌تر و بهتر که انتظار می‌رود در کل عمر باتری این گجت نیز بهتر شود.

سیستم عامل‌ها

  • عرضه iOS 10 برای آیفون ۵ به بعد، آیپد مینی ۲ به بعد و همینطور نسل ششم آیپاد تاچ. این نسخه از iOS با بروزرسانی‌ در بخش های مختلف مثل اپلیکیشن iMessage، تغییرات ظاهری اندک، بهتر شدن سیری و همینطور پشتیبانی بهتر از نرم‌افزارهای مخصوص Smart Home همراه است.
  • watchOS 3 نیز با ویژگی‌های جدید خود عرضه خواهد شد. در این نسخه از سیستم عامل، اپلیکیشن‌ها با سرعت بیشتری باز می‌شوند، از سرویس پرداخت اپل پی درون اپلیکیشن‌های مختلف پشتیبانی می‌شود، یک اپلیکیشن جدید برای مانیتور کردن کیفیت تنفس کاربر وجود خواهد داشت و در نهایت امکاناتی برای برقراری تماس های اورژانسی یافت می‌شود.
  • tvOS 10 نیز برای اپل تی‌وی نسل چهارم عرضه خواهد شد. این نسخه از تی‌وی او‌اس امکانات مختلفی مثل ورود به حساب کاربری در اپلیکیشن‌های مختلف، دارک مد برای استفاده از tvOS در شب و همینطور اپلیکیشن جدید اپل موزیک را خواهد داشت.
  • macOS Sierra که آخرین نسخه از سیستم عامل مک به حساب می‌آید نیز عرضه خواهد شد. نسخه جدید macOS با ویژگی‌هایی مانند استفاده از اپل پی در وب، استفاده از دستیار صوتی سیری، ویژگی برای اداره بهتر عکس‌ها، iMessage جدید و قابلیتی که به کاربران اپل واچ اجازه می‌دهد بدون وارد کردن پسورد، قفل مک را باز کنند، همراه است.

محصولاتی که هنوز باید منتظرشان باشیم

به نظر می‌رسد اپل واچ و آیفون آنقدر زمان مراسم چهارشنبه شب را می‌گیرند که دیگر فرصتی برای معرفی باقی محصولات آتی شرکت اپل باقی نخواهد ماند. در واقع سری محصولات مک در این مراسم معرفی نمی‌شوند. البته اپل برخی از محصولات جدید این خانواده را از ماه آینده میلادی عرضه خواهد کرد و بعید به نظر می‌رسد مراسم معرفی برای آنها در نظر گرفته شود. در لیست زیر می‌توانید کامپیوترهای جدید خانواده مک که انتظار داریم اپل در آینده نزدیک معرفی کند را ببینید.

  • مک‌بوک پرو با طراحی کاملا جدید و سخت افزار بروز شده یکی از این محصولات است. در نسل جدید مک‌بوک پرو شاهد یک نوار OLED در بالای کیبورد هستیم که به طور کامل جای فانکشن‌کی های معروف را خواهدگرفت. همچنین نازک‌تر شدن دستگاه، کیبورد جدید، ترک‌پد بزرگتر شده و چهار پورت USB Type-C، از دیگر امکانات نسل جدید مک‌بوک پرو خواهدبود.
  • مک‌بوک ایر بروز شده با پورت‌های USB Type-C و سخت افزار جدیدتر نیز دیگر محصول جدید خانواده مک خواهدبود.
  • iMac جدید با کارت گرافیک جدیدتر و سریعتر نیز احتمالا از ماه اوت عرضه می‌شود.
  • مانیتور جدید اپل با رزولوشن 5K از دیگر محصولاتی خواهدبود که در دسته‌بندی لوازم جانبی خانواده مک جای خواهدگرفت.

این مراسم را می‌توانید چهارشنبه شب راس ساعت ۲۱:۳۰ و به صورت وبلاگ نویسی زنده از جی‌اس‌ام دنبال کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

فرهاد

۱۳۹۵/۶/۱۷
عجب. پس بزرگترين ماركت دانلود اپليكيشن با حدود ٢ ميليون اپليكيشن به نام اپ استور چيه؟؟؟وقتى ندارى نظر نده

mh.p

۱۳۹۵/۶/۱۷
آیفون بدی هایی که داره سیستم عاملش برنامه های زیادی را ساپورت نمیکنه
و برای دانلود برنامه هم دردسر داره

mh.p

۱۳۹۵/۶/۱۷
من منتظر ساعت 21:30 هستم

آرش

۱۳۹۵/۶/۱۷
سیستم عامل WatchOS3 رو میشه روی اپل واچ1 نصب/آپدیت کرد؟

محمدرضا آریا

۱۳۹۵/۶/۱۷
دستشون به گوشت نمیرسه میگن پیف پیف بو میده - Note 7 که تو زرد از آب در اومد