خانهاخبار
تماشا کنید: کیا ریو 2018 ؛ بزرگ‌تر، مدرن‌تر، ایمن‌تر

تماشا کنید: کیا ریو 2018 ؛ بزرگ‌تر، مدرن‌تر، ایمن‌تر

نمایشگاه پاریس: سه هفته بعد از انتشار نخستین جزئیات از مدل جدید Kia Rio سرانجام این هاچ‌بک کره‌ای در پاریس رونمایی شد.
۱۳۹۵/۷/۱۰

حالا که 16 سال از حضور ریو در بازار می‌گذرد نوبت به معرفی نسل چهارم آن رسیده است. طراحی این نسل وظیفه استودیوهای طراحی کیا در آلمان و کالیفرنیا و البته زیرنظر مرکز اصلی طراحی کیاموتورز در Namyang کره‌جنوبی انجام شده است.

خطوط طراحی در کیا ریو 2018 نسبت به گذشته تیزتر و کشیده‌ترند. در نسل جدید این هاچ‌بک همچنان جلوپنجره Tiger Nose کیا به چشم می‌خورد که حالا هم کشیده‌تر شده و هم نازک‌تر است. چراغ‌های جلو نیز، که LEDهای روز را درون خود جای داده‌اند، مجددا طراحی شده‌اند و نسبت به قبل حجم کمتری دارند. در قسمت عقبی خودرو نیز هرچند چراغ‌ها و سپر جدیدند، درب صندوق و اسپویلر بالای آن بدون تغییر باقی مانده‌اند. در ابعاد و اندازه‌ها نیز ریو 2018 در حد میلیمتری از نسل سابقش بزرگ‌تر است! طول خودرو 1.5 سانتیمتر بزرگ‌تر شده که 1 سانتیمتر آن به افزایش فاصله محوری برمی‌گردد. عرض و ارتفاع خودرو نیز هردو 5 میلیمتر کمتر از گذشته‌اند.

درون کابین به‌غیر از فضای میان دو صندلی جلو و تریم درب‌ها، مابقی جزئیات از صفحه کیلومتر و فرمان بگیرید تا داشبورد و حتی دریچه‌های تهویه همگی از نو طراحی شده‌اند. همچنین وجود چرم مصنوعی صندلی‌ها، روکش چرمی فرمان، روکش مشکی براق داشبورد و نویگیشنی که از روی تصویر منتشرشده کیا می‌توان به وجود آن‌ها پی‌برد احتمالا برای تیپ‌های گران‌تر این خودرو هستند.

image

ویژگی دیگری از که از ریو 2018 می‌دانیم فضای بار آن است که، طبق گفته کیا، بیشترین گنجایش را درمیان همکلاسانش دارد. این فضای بار در حالت عادی 325 لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب به 974 لیتر هم می‌رسد. کیا از همین ابتدا گفته است که مشتریان قادر به انتخاب تریم‌های مشکی، خاکستری و قرمز برای ریو هستند.

 

به‌روزرسانی: نسل جدید ریو همانطور که کیا قول داده بود، در پاریس رونمایی شد. شاید تصور کنید که ریو درمیان محصولات پرفروش کیا مانند اسپورتیج و اپتیما جایگاهی نداشته باشد اما باید بدانید که سال 2015 از همین خودرو بیش از 473000 دستگاه فروخته شد و در مجموع 16% فروش سالیانه کیا را به خود اختصاص داد.

ریو 2018 تنها تغییرات ظاهری نداشته است؛ ریو جدید حالا جادارترین خودرو درمیان هم‌کلاسانش است چه به لحاظ فضای پای سرنشینان و چه به لحاظ فضای بار. ریو 2018 همچنین ایمن‌ترین هاچ‌بک B-segment جهان نیز لقب گرفته چراکه به ترمز کمکی با قابلیت تشخیص عابر پیاده مجهز است. مشتریان برای ریو جدید همچنین می‌توانند سیستم چندرسانه‌ای Android Auto/Apple CarPlay را هم سفارش دهند.

image

هنوز مشخصات فنی ریو 2018 منتشر نشده است اما احتمال وجود انجین 3 سیلندر 1.0 لیتری توربو برای آن زیاد است؛ این انجین قبلا در کیا Cee’d نیز استفاده شده است و مابین 100 تا 120 اسب‌بخار قدرت دارد. نسل چهارم ریو، که فقط در کره‌جنوبی خط‌‌ تولید دارد، از بهار 2017 وارد بازار جهانی می‌شود.

 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

sina

۱۳۹۵/۷/۱۱
2015 16 الان بین 100 تا 115 این مشخصه دیگه

Hamed SK

۱۳۹۵/۷/۱۱
حوالی 15000 دلار قیمت داره

Mohammad Mahdi

۱۳۹۵/۷/۱۰
این ماشین برای قشر که وضعمالی ضعیفی دارن ساخته شده
ولی چه فایده تو ایران با قیمت نجومی وارد میشه که فقط مایه دار ها توان خریداری کردنشو داشته باشن

mohammad hadi

۱۳۹۵/۶/۱۵
حدود قیمت ؟

VistaMobile

۱۳۹۵/۶/۱۵
خیلی زیباست ... اینو با پژو پارس قدیم و جدید مقایسه کنید ! وای بر ما ...