خانهاخبار
HP یک کامپیوتر رومیزی ماژولار معرفی کرد

HP یک کامپیوتر رومیزی ماژولار معرفی کرد

کامپیوترهای اچ پی معمولا از اقبال خوبی در بازارهای جهانی برخوردارند. اچ پی برای تداوم این راه این‌بار با یک کامپیوتر ماژولار پای به نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶ گذاشته است.
۱۳۹۵/۶/۱۱
image

امسال بدون شک سال گجت‌های ماژولار است و اچ‌پی نیز از قافله عقب نمانده و این گرایش را به کامپیوتر‌های رومیزی آورده است. کامپیوتر جدید این شرکت Elite Slice (به معنای «برشِ گلچین‌شده») نام دارد و اچ‌پی با برگزیدن این نام نشان داده که تا چه حد به جزئیات در این کامپیوتر خود اهمیت داده است. در حقیقت در این کامپیوتر می‌توانید قطعات مختلف مثل بلندگو یا درایور DVD را به زیر دستگاه به شکل ماژولار اضافه کنید.

این ویژگی سبب می‌شود کاربر به سادگی بتواند قطعات موردنیاز کامپیوتر خود را خریداری کند و متصل کردن آنها به دستگاه نیز کار چندان سختی نباشد. البته فعلا اچ‌پی سخت نگرفته و تنها سه ماژول برای این کامپیوتر طراحی کرده است، اما عرضه ماژول‌های بیشتر برای این کامپیوتر در آینده دور از انتظار نیست. 

  • اولین ماژول مربوط به بلندگوی Bang & Olufsen است. البته این ماژول تنها شامل بلندگوی ۳۶۰ درجه نمی‌شود، بلکه چندین میکروفون نیز درون آن قرار گرفته تا صدایی شفاف ضبط و منتقل کند.
  • دومین ماژول مربوط به درایور DVD و CD است. البته که در سال ۲۰۱۶ شاید چندان با CD و DVD کار نداشته باشید، اما به هر حال اگر سر و کارتان با این دیسک‌هاست، این ماژول برای شما طراحی شده.
  • سومین ماژول نیز درواقع برای نگهداشتن همه این ماژول ها ساخته شده تا آنها دیگر از دستگاه جدا نشوند. همچنین می‌توانید به کمک این VESA Plate کل مجموعه را به جایی ثابت وصل کنید. 
image

خود دستگاه ابعاد بسیار کوچکی دارد که هر کدام از اضلاع آن حدود ۱۷ سانتی‌متر است. قطر این کامپیوتر نیز حدود ۳.۵ سانتی‌متر است، ولی اگر ماژول های مختلف به آن اضافه کنید، این عدد به سادگی چند برابر می‌شود. از نظر ظاهری نیز این کامپیوتر بسیار جذاب به نظر می‌رسد، مخصوصا با حضور لوگوی جدید و جذاب اچ‌پی در بالای آن.

علاوه بر ماژول‌ها، یک روش دیگر برای شخصی‌سازی این کامپیوتر وجود دارد که باید هنگام خرید آن‌ها را انتخاب کرد. پنل رویی دستگاه را می‌توان با چندین دکمه برای برقراری تماس‌های اسکایپ مجهز کرد تا در این زمینه به کاربر کمک کند. همچنین می‌توان بی‌خیال این ویژگی شد و پنل رویی دستگاه را با قابلیت وایرلس شارژینگ خریداری کرد تا با قراردادن گوشی خود روی آن گوشی‌تان هم شارژ شود. البته پنل وایرلس شارژینگ تا سال آینده میلادی عرضه نخواهد شد.

image

همان طور که از قابلیت‌های تماس با اسکایپ این دستگاه احتمالا متوجه شدید، اچ‌پی این دستگاه را بیشتر برای محیط‌های اداری طراحی کرده و ساخته است. مخصوصا اگر به دنبال کامپیوتری برای اتاق جلسات باشید، این کامپیوتر می‌تواند این نیاز را با توجه به قابلیت‌های انتقال صدا توسط میکروفون ماژول صدا برآورده کند.

به طور کلی باید گفت دنیای کامپیوتر‌های ماژولار هنوز کامل نیست، اما جذاب به نظر می‌رسد. البته پیشرفت کامپیوترهای ماژولار تا حدود زیادی بستگی به شرکت‌های تولیدکننده و همین طور شرکت‌های دیگر در زمینه تولید ماژول دارد. البته آن طور که از شواهد پیداست، اچ‌پی اجازه تولید ماژول به شرکت‌های دیگر برای این کامپیوتر را نداده. دلیل آن را هم می‌توان سیاست این شرکت در فروش این محصول دانست که  درواقع مشتریانی شامل شرکت‌های مختلف را هدف قرار داده است، نه تمام مردم. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم ویدئو معرفی این محصول را مشاهده کنید.

شما درباره این کامپیوتر چه فکر می‌کنید؟ آیا این کامپیوتر می‌تواند برای اچ‌پی موفقیت چشمگیری به دست بیاورد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)