خانهاخبار
iPhone 7 و iPhone 7 Plus رسما معرفی شدند

iPhone 7 و iPhone 7 Plus رسما معرفی شدند

لحظاتی پیش شرکت اپل از جدیدترین پرچمدار‌ان خود رونمایی کرد، در ادامه همراه ما باشید تا ببنیم امسال اپل برای کاربران خود چه در چنته دارد.
۱۳۹۵/۶/۱۷

امشب، ۱۷ شهریور ۱۳۹۵، در کنفرانسی که اپل ترتیب داده بود، که با وب‌لاگ‌ نویسی زنده آن همراه شما هستیم، نسل نهم گوشی‌های هوشمند این شرکت با نام‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس رسما معرفی شدند. پیش از این به لطف عکس‌ها و اطلاعات متعددی که لو رفته بود تاحدودی با دو پرچمدار جدید اپل آشنا شده بودیم.

image

 

طراحی کلی آیفون ۷ مانند آیفون ۶اس است، اما با تغییراتی نیز همراه بوده؛ مثلا خطوط وسطی آنتن حذف شده که باعث بهبود ظاهری در قسمت پشت بدنه دستگاه شده است. آیفون‌های جدید اپل یک رنگ جدید نیز دارند و آن JetBlack نام گرفته‌است. البته رنگ Black نیز برای آیفون 7 در نظر گرفته شده و سایر رنگ ها یعنی طلایی، رزگلد و نقره ای نیز کماکان عرضه می‌شوند.

image

 

image

 

مانند سال‌های گذشته، آیفون ۷ و ۷ پلاس با بهبود‌های سخت‌افزاری چشمگیری نسبت به مدل قبلی خود همراه بوده‌اند. قلب تپنده آیفون‌های جدید A10 Fusion طراحی‌شده توسط اپل و ساخت شرکت تایوانی TSMC است. کمک پردازنده M10 درون پردازنده اصلی جا خوش کرده است. رم آیفون ۷، مانند سال گذشته ۲ گیگابایت است اما آیفون ۷ پلاس با رم ۳ گیگابایتی روانه بازار خواهد شد که بازهم شاهد قدرتمند‌تر شدن مدل ۵.۵ اینچی نسبت به مدل ۴.۷ اینچی هستیم، اتفاقی که دو سال گذشته نیز افتاد. 

image

اما اپل امروز زمان زیادی را به دوربین آیفون های جدیدش اختصاص داد. دوربین آیفون 7 پلاس همانطور که از مدت ها پیش صحبت هایی در مورد آن به گوش میرسید، دوگانه است؛ دو دوربین 12 مگاپیکسلی با 4 فلشر LED. دوربین جلوی این گوشی نیز ارتقا یافته و اکنون 7 مگاپیکسلی است. دوربین آیفون 7 اما دوگانه نیست و البته با توجه به شایعات هم انتظار دوربین دوگانه نمی رفت. این گوشی دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی و دوربین 7 مگاپیکسلی جلو دارد. دوربین اصلی هر دو گوشی مجهز به لرزشگیر اپتیکی تصویر است.

image

 

برخلاف انتظار دکمه خانه هنوز هم روی آیفون های جدید دیده می‌شود و از این گوشی حذف نشده است؛ دکمه خانه ای که اکنون حساس به میزان فشار است و به لطف موتور لرزشی Taptic Engine حس دکمه فیزیکی را به کاربر می‌دهد. اما پورت 3.5 میلی متری آیفون حذف شده است و ایرپادهای جدید اپل به پورت لایتنینگ مجهز می‌شود.

آیفون ۷ و ۷ پلاس از لحاظ ابعاد با نسل قبلی خود یکسان هستند اما وزن آنان کمی کاهش پیدا کرده است. آیفون ۷،  ۵ گرم و آیفون ۷ پلاس ۴ گرم نسبت به مدل سال گذشته سبک‌تر شده است.

image

قیمت

قیمت آیفون ۷ همانند ۶اس اما مدل ۵.۵ اینچی یعنی آیفون ۷ پلاس با ۲۰ دلار افزایش قیمت همراه شده است.

مدلحافظه‌داخلیقیمت
آیفون ۷32GB۶۴۹ دلار
آیفون ۷128GB۷۴۹ دلار
آیفون ۷256GB۸۴۹ دلار 
   
آیفون ۷ پلاس32GB۷۶۹ دلار
آیفون ۷ پلاس128GB۸۶۹ دلار
آیفون ۷ پلاس256GB۹۶۹ دلار 

چه زمانی وارد بازار ایران خواهد شد، چه زمان باید خرید؟

پیش‌فروش آیفون ۷ و ۷ پلاس در تاریخ  ۹سپتامبر آغاز می‌شود و دستگاه‌‌ها از تاریخ ۱۶ سپتامبر وارد بازار می‌شود. پیش‌بینی می‌شود طی کمتر از یک-دو هفته بعد با قیمت نجومی و کاذب وارد بازار کشورمان شود. اگر اپل بتواند نیاز بازار جهانی خصوصا بازار آمریکا، کانادا و چین را تامین کند و آیفون‌های خود را در بازه زمانی کمتر از دو-سه روز تحویل مشتری بدهد و با کمبود موجودی مواجه نشود، سرعت واردات آیفون‌های جدید به بازار کشورمان نیز بهبود می‌بخشد و می‌توان آیفون‌ ۷ و ۷ پلاس را اواخر آبان ماه یا اوایل آذر ماه با قیمت نسبتا مطلوب و به ثبات رسیده‌ای خریداری کرد؛ اما به طور مثال اگر تولید آیفون ۷ پلاس مطابق نیاز بازار پیش نرود و نتواند این گوشی‌‌ها را در بازه زمانی کوتاه به دست مشتری برساند، ممکن است قیمت این گوشی‌ها تا آذر ماه هم به قیمت واقعی خود نرسد.

به محض ورود آیفون ۷ و ۷ پلاس به بازار کشورمان شما را مطلع خواهیم ساخت.

آپدیت ۱: با توجه به تعویق افتادن زمان تحویل آیفون ۷ و ۷ پلاس با رنگ Jet Black از سوی اپل احتمالا شاهد گرانی شدید این مدل تا ۴ ماه آینده در بازار کشورمان خواهیم بود.

برای اطلاعات بیشتر از پرچمداران جدید اپل می‌توانید به بررسی اولیه این محصول مراجعه کنید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (107 نظر)

علی?

۱۳۹۵/۶/۲۷
باسلام
آقا چرا دوباره دعوا راه انداختید
طرفدارای اپل و سامسونگ دارن همدیگرو میخورن???سامسونگیه میگه تو تقلید میکنی سیب گندیده
اپلیه میگه تو همش تقلید میکنی بنجل
بعد در اینجا طرفدارانHTCدارن به سامسونگ و اپل حمله میکنند
اونور طرفداران سونی دارن میگن گوشی های سونی خیلی وقته ضدآبه این آیفون تقلید کرده از سونی
اونور طرفدارای الجی میگن اصلا نوآوری نداره
طرفدارای بلک بری هم میگن اون کلاس قدیمی رو نداره
آقایون من اگذ هر کدون از این شرکت ها مال بابام بود اینطوری روش تعصب نداشتم
بابا باشه اصلا آیفون بد این بد اون بد
ولی کمی درباره نقطه قوت وضعف هرشرکت سازنده کمی تحقیق کنید تعصبی نظر ندید و به یکدیگر احترام بگذارید
خوب حالا از این ها گذشته بریم سراغ خود گوشی
طراحی تغییر خاصی نکرده و ففط خط های آنتن به بالا انتقال داده شده
پردازنده چهارهسته ایA10فیوژن اگر اشتباه نکنم هستش که نسبت به نسل قبل40%قوی تره و درنسخه پلاس3 گیگ رم و معمولی2گیگ رم جای گرفته که نوید بخش سرعتی فوق العادس
دوربین پیشرفت داشته مخصوصا نسخه پلاس!
دوربین آیفون سون12مگاپیکسلی با دیافراگم1.8که باعث جذب نور وعکاسی بهتر در شب شده دوربین آیفون7هم دوگانه هستش که کیفیت خیلی خوبی داره
باطری ظرفیتش بیشتر شده و پردازنده کم مصرف تر پس حتما باطری بهتر نگه میداره
دکمه هوم هم لمسی شده و باموتور لرزشی حس دکمه فیزیکی رو به کاربر میده خوبیش اینه که دیگه کمتر خراب میشه نسبت به دکمه هوم فیزیکی
جک3.5 هدفون هم حذف شده ولی میتونید هندزفری های اپل رو از طریق پورت لایتنینگ به آیفون وصل کنید یا از هدفون های بیسیم استفاده کنید ولی برای کسانی که دوست دارن با هندزفری به جز خود گوشی اهنگ گوش بدن بده

معین

۱۳۹۵/۶/۲۳
گوشی اپل وقتی که 5s رو زد واقعا رو دست اون گوشی هیچ گوشی وجود نداشت ولی الان خیلی عقب افتاده

معین

۱۳۹۵/۶/۲۳
اخه مشکی براق 4s کجا و مشکی براق s7 کجا

معین

۱۳۹۵/۶/۲۳
واقعا نا امید شدم، هیچ تغییر خاصی نداره دوربین که یه کوچولو تغییر کرده، جک هدفون حذف شده که نمیشه همزمان موسیقی گوش کرد و گوشی رو شارژ کرد، سی پی یو رفته بالا که خوب شده و همینطور ضد اب بودن ولی اصلا خلاقین یا نوآئوری محسوب نمیشن سونی zr چهار سال پیش ضد آب بود، طراحی بدنه که فقط اون خط ها پاک شده (این همه سونی و سامسونگ رو مسخره میکردن که همه گوشی هاشون شبیه همه)، دکمه هموش که اصلا حرفش رو نزن، از همه مسخره تر هم صفحه نمایش های ایفوت بود که تغییر نکرده فقط نورش بیشتر شده الان همه گوشی ها مینمم کیفیت فول اچ دی داره در حالی که توی اپل فقط نسخه پلاسش فول اچدی هست اونم با ppi پایین 401 ، خیلی بعید صفحه نمایش تغییر نکنه چون واقعا یکی از نقطه ضعف هاش بود صفحه ایفون سه میلیونی رو بغل یه گوشی یک میلیونی مثل z2 سونی که می گرفتی به مراتب کیفیت پایین تری داشت

کاظم

۱۳۹۵/۶/۲۱
ایفون ۴اس قبلا مشکی براق داشته عزیزم
یه نگاه به ۴اس بنداز الان سامسونگ داره ازطراحی اون استفاده میکنه