خانهاخبار
هر آنچه از IFA 2016 انتظار داریم

هر آنچه از IFA 2016 انتظار داریم

تنها چند روز به آغاز نمایشگاه ایفا باقی مانده است و شرکت‌های تولیدکننده محصولات الکترونیکی در حال آماده‌ شدن برای برگزاری کنفرانس‌های اختصاصی خود هستند. بیایید ببینیم که در این نمایشگاه قرار است با چه محصولاتی روبرو شویم.
۱۳۹۵/۶/۹
image

ایفا بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی اروپاست که هر ساله حوالی ماه سپتامبر (شهریور) در برلین برگزار می‌شود. ایفا سابقه‌ای 92 ساله دارد و اولین بار سال 1924 به عنوان نمایشگاه دستاوردهای رادیویی شروع به کار کرد.

ایفا در کنار کنگره جهانی موبایل (MWC)، که هر ساله در ماه فوریه (اسفند) برگزار می‌شود، یکی از اصلی‌ترین نمایشگاه‌ها برای رونمایی از محصولات جدید تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی محسوب می‌شود، گرچه در سال‌های اخیر شرکت‌های زیادی ترجیح می‌دهند که محصولاتشان را اوایل سال میلادی و یا طی مراسم جداگانه‌ای معرفی کنند.

 

ایفا 2016 چه زمانی برگزار می‌شود؟

ایفا امسال در بازه زمانی 2 تا 7 سپتامبر (12 تا 14 شهریور) برگزار می‌شود، هرچند که تعدادی از کنفرانس‌ها چند روز پیش از آغاز نمایشگاه برگزار خواهد شد. بنابراین اگر دنبال محصولات جدیدی هستید که در این مراسم معرفی می‌شوند باید روزهای 31 اوت و 1 سپتامبر (10 و 11 شهریور) اخبار را دنبال کنید. ما در جی‌اس‌ام تمام اخبار مربوطه را پوشش خواهیم داد.

برای کسانی که کنجکاو دانستن قیمت بلیت ورودی نمایشگاه هستند باید بگوییم که بلیت بازدید یک روزه 39 یورو و بلیت بازدید 2 روزه 56 یورو است. البته این قیمت‌ها برای افرادی است که بلیت را پیش از آغاز نمایشگاه خریداری کنند. اگر کسی قصد داشته باشد در محل نمایشگاه بلیت آن را تهیه کند باید برای بازدید یک و دو روزه به ترتیب 49 و 72 یورو بپردازد.

 

سامسونگ در ایفا 2016

image

سامسونگ اخیرا از فبلت قدرتمند جدیدش، گلکسی نوت 7، رونمایی کرده است، اما این بدان معنا نیست که این شرکت کره‌ای دست خالی به ایفا می‌آید. این شرکت دعوتنامه‌ کنفرانس روز 10 شهریور را برای اصحاب رسانه و فعالان تکنولوژی ارسال کرده است که در آن تصویر ساعتی هوشمند دیده می‌شود. دعوتنامه کنفرانس دیگری نیز برای 1 سپتامبر ارسال شده است که احتمالا رونمایی از سایر محصولات جدید سامسونگ را پوشش خواهد داد.

بنابراین می‌توان با اطمینان گفت که نسل جدید ساعت هوشمند سامسونگ با نام Gear 3 در این مراسم معرفی خواهد شد. همچنین می‌توان امیدوار بود که نسخه مخصوص ابزارهای پوشیدنی سیستم‌عامل تایزن نیز در این مراسم رونمایی شود.

علاوه بر این احتمالا سامسونگ تبلت‌های جدید و چند گوشی میان‌رده نیز معرفی کند. یکی از این تبلت‌ها احتمالا پرچم‌دار جدید تبلت‌های سامسونگ، Galaxy Tab S3، باشد. علاوه بر این ممکن است نسل جدید هدست واقعیت مجازی سامسونگ، Gear VR، که به پورت USB Type-C مجهز است و همراه با گلکسی نوت 7 معرفی شده بود، دوباره در ایفا 2016 رونمایی شود.

 

ال‌جی در ایفا 2016

image

سال گذشته ال‌جی نسخه لوکس ساعت هوشمند خود، LG Watch Urbane Luxe، را معرفی کرد. این ساعت هوشمند به طلای 23 قیراطی مزین بود. امسال نیز ممکن است ال‌جی پوشیدنی هوشمند جدیدی در ایفا معرفی کند، البته چندان در این مورد نمی‌توان مطمئن بود. علاوه بر این احتمال معرفی ماژول‌های جدیدی برای LG G5، مثلا بلندگو یا دسته بازی، وجود دارد.

یکی از دلایلی که ال‌جی سال گذشته در نمایشگاه ایفا هیچ گوشی هوشمند مهمی معرفی نکرد، آماده شدن برای معرفی LG V10 بود. با این فرض می‌توان امیدوار بود که در این نمایشگاه بتوان نگاهی به LG V20 انداخت. باید بدانید که ال‌جی برای معرفی این گوشی مراسم جداگانه‌ای در تاریخ 6 سپتامبر (16 شهریور) تدارک دیده است.

اگر رندرهایی که از V20 منتشر شده است به واقعیت نزدیک باشد، باید این گوشی را نسخه پیشرفته‌تر LG G5 دانست تا گوشی جدیدی که المان‌های LG V10 را دارد.

 

هوآوی در ایفا 2016

image

هوآوی سال گذشته در ایفا از ساعت هوشمند شیک و جذاب خود، Huawei Watch، پرده برداشت. طراحان این محصول تایید کرده‌اند که در حال کار روی نسخه جدیدی از این ساعت هستند و این احتمال وجود دارد که هوآوی واچ 2 را در ایفا 2016 ببینیم.

کاهش ارزش بازار پوشیدنی‌های هوشمند چندی پیش وان‌پلاس را مجبور کرد که ساعت هوشمند طراحی‌شده‌اش را به بازار عرضه نکند. ممکن است به این نتیجه برسید که هوآوی نیز شاید از این بازار پا پس بکشد، اما شانس موفقیت ساعت‌ جدید هوآوی در بازار بسیار بیشتر از محصول وان‌پلاس است.

هوآوی کنفرانسی برای تاریخ 11 شهریور تدارک دیده است و احتمال دارد که در این مراسم از گوشی جدید سری میت، Mate 9، رونمایی کند. چندی پیش این شرکت علامت تجاری SuperCharge را ثبت کرد که احتمالا به تکنولوژی باتری این گوشی ربط دارد.

سال گذشته هوآوی Mate S را در ایفا معرفی کرد که به حسگر اثرانگشت مجهز است. به کمک این حسگر مانند تاچ‌پد می‌توانید با لمس آن بین منوهای گوشی گردش کنید. همچنین این گوشی به صفحه نمایشی با تکنولوژی فورس تاچ مجهز است. حال در مراسم امسال ممکن است شاهد معرفی Mate S2 باشیم.

با این حال یکی از مدیران هوآوی در مصاحبه‌ای اخیرا گفته است که امسال خبری از سری میت در نمایشگاه ایفا نیست و به جای آن چند گوشی میان‌رده از این شرکت معرفی خواهد شد. باید منتظر ماند و دید این شرکت چینی برای ایفای امسال چه برنامه‌ای تدارک دیده است.

 

شیائومی در ایفا 2016

image

چندی پیش اطلاعاتی از پرچم‌دار چدید شیائومی، Mi Note 2، منتشر شد و احتمال معرفی این محصول در نمایشگاه ایفای امسال بسیار بالاست. پیش از این لی وانگیانگ از بنیان‌گذاران شیائومی تایید کرده بود که این شرکت امسال از یک گوشی 600 دلاری رونمایی خواهد کرد و کارشناسان احتمال می‌دهند این گوشی Mi Note 2 باشد. همراه با این گوشی انتظار می‌رود Redmi 4 نیز معرفی شود.

 

سونی در ایفا 2016

image

سونی رویداد Playstation Experience را برای ماه دسامبر (دی ماه) برنامه‌ریزی کرده است، بنابراین احتمال معرفی Playstation VR در ایفا زیاد نیست. ممکن است این شرکت بخواهد گوشی‌های جدیدی در این نمایشگاه معرفی کند. هر چه باشد سال گذشته ایفا شاهد رونمایی از خانواده اکسپریا زد 5 بود. اما از آنجا که سری اکسپریا زد جای خود را به سری اکسپریا ایکس داده و گوشی‌های جدید این سری در کنگره جهانی موبایل امسال معرفی شد، نمی‌توان با اطمینان در مورد برنامه‌های سونی برای ایفای 2016 سخن گفت.

آخرین شایعات از این قرار است که سونی در ایفای امسال 2 گوشی معرفی خواهد کرد که با کدهای F8331 و F8332 شناخته می‌شوند و اخیرا گفته می‌شود نام یکی از آن‌ها Xperia XR است. آیا سونی به استراتژی معرفی دو پرچم‌دار در سال وفادار خواهد ماند و خانواده Xperia X2 را معرفی خواهد کرد؟ یا شاید سونی می‌خواهد با اکسپریا زد 6 دوباره خانواده زد را زنده کند؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم که در کنفرانس 11 شهریور این شرکت چه محصولی معرفی خواهد شد.

 

اچ‌تی‌سی در ایفا 2016

image

با توجه به مشکلات مالی‌ای که اچ‌تی‌سی با آنها دست به گریبان است و تمرکز ویژه این شرکت بر واقعیت مجازی، احتمالا محصول خاصی از این شرکت در ایفای امسال نخواهیم دید. ممکن است چند دستگاه از سری باترفلای معرفی شوند (گوشی‌های دیزایر 10 لایف‌استایل و دیزایر 10 پرو احتمالا اواخر سپتامبر معرفی خواهند شد) و شاید چند محصول جانبی مانند Re Camera یا Under Armor Health Box در ایفا رونمایی شود. با توجه به اینکه تنها 6 ماه از معرفی HTC 10 می‌گذرد، نباید انتظار معرفی پرچم‌دار جدیدی در ایفا 2016 از این شرکت تایوانی داشته باشید.

ماجرای ساعت هوشمند اچ‌تی‌سی مدت‌هاست که آغاز شده و بار دیگر معرفی این محصول به تاخیر خورده است. با توجه به  اینکه ساخت این ساعت زمان زیادی برده است و در این مدت ساعت‌های هوشمندی که اصلا وجود خارجی نداشتند هم به دست شرکت‌های دیگر ساخته و عرضه شدند، ممکن است بهتر آن باشد که اچ‌تی‌سی از ادامه این پروژه دست بکشد و تمرکز خود را معطوف بخش‌های دیگر کند.

 

موتورلا / لنوو در ایفا 2016

 

image

سال گذشته موتورولا گوشی هوشمند جدیدی در ایفا 2015 معرفی نکرد و امسال نیز انتظار داریم اتفاق سال گذشته تکرار شود.  Moto Zو  Moto Z Force اخیرا رونمایی شده‌اند و از معرفی Moto G4 و Moto G4 Plus مدت زیادی نمی‌گذرد. با این حال لنوو تیزری تبلیغاتی مخصوص ایفا آماده کرده و در آن وعده داده است که نسخه 2016 موتو 360 و Moto Mods در این نمایشگاه رونمایی خواهند شد.

لنوو در رویداد TechWorld خود تعدادی گوشی جدید و همچنین اولین گوشی پروژه تانگو، PHAB 2 Pro، را معرفی کرد. علاوه بر این لنوو محصولات جذاب دیگری نیز در آستین دارد؛ محصولاتی مانند تبلیت‌های میان‌رده یوگا یا تبلت‌های تاشو و همچنین گوشی‌های میان‌رده سری Vibe. کنفرانس خبری لنوو 31 اوت برگزار خواهد شد.

 

ایسوس در ایفا 2016

image

ایسوس سال گذشته محصولات زیادی از جمله ZenWatch 2، Zenfone Zoom و Zenfone Max معرفی کرد. این شرکت امسال نیز در کنگره جهانی موبایل و در نمایشگاه کامپیوتکس چند دستگاه جدید از سری زن‌فون معرفی کرد.

در ایفای امسال به احتمال زیاد شاهد نسخه‌های گوناگون جدیدی از Zenfone 3 خواهیم بود. همچنین نسخه به‌روزشده (و شاید گرد) ساعت هوشمند ایسوس یعنی ZenWatch 3 ممکن است در این نمایشگاه معرفی شود. کنفرانس خبری ایسوس 31 اوت برگزار خواهد شد.

 

ایسر در ایفا 2016

image

ایسر دعوتنامه‌ کنفرانس خود را، که در تاریخ 31 اوت برگزار می‌شود، برای اصحاب رسانه ارسال کرده است. تا به حال از محصولاتی که قرار است در این کنفرانس معرفی شود اطلاعاتی به بیرون درز پیدا نکرده، اما با توجه به اینکه تنها چند ماه پیش این شرکت اولین گوشی‌ هوشمند خود به نام Liquid Zest Plus را معرفی کرد، احتمال معرفی پرچم‌داری جدید از این شرکت کم است.

ایسر چندی پیش با شرکت StarVR در زمینه هدست‌های واقعیت مجازی آغاز به همکاری کرد و احتمال دارد در کنفرانسش اطلاعاتی در مورد این همکاری و محصولات احتمالی داده شود. همچنین شاید حداقل یک کروم‌بوک جدید از ایسر در ایفای 2016 معرفی شود. محصول هیجان‌انگیزی که شاید برگ برنده ایسر در این نمایشگاه باشد Predator 6 است. این گوشی هوشمند مخصوص بازی است و شایعات زیادی در موردش وجود دارد. ممکن است ایفای 2016 محلی باشد که ایسر قصد رونمایی رسمی از این محصول را دارد.

 

فیت‌بیت در ایفا 2016

image

فیت‌بیت احتمالا در تمایشگاه امسال با دو محصول تازه حضور خواهد یافت: دو پوشیدنی هوشمند که با اسم رمزهای Laryon و Fermion شناخته می‌شوند. این دو محصول در حال تست برای معرفی در ایفای 2016 هستند. به احتمال فراوان نام این دو پوشیدنی Fitbit Flex 2 و Fitbit Charge 2 است، زیرا فیت‌بیت به تازگی این دو نام را ثبت تجاری کرده است.

با صفحه اختصاصی IFA 2016 جی‌اس‌ام در طول نمایشگاه ایفا همراه باشید و از جدیدترین اخبار این نمایشگاه مطلع شوید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

امیررضا

۱۳۹۵/۶/۹
apple اگه یه گوشی خوش دست جمع و جور با طرح جدید بده خیلی خوبه.

reza.mllt

۱۳۹۵/۶/۹
من حدس میزنم که شاید HTC قرار است ساعتهای گوگل را بسازد
بخاطر همین هست که تا حالا برای ساعتهای خودش اقدامی نکرده ،اگر این کار را انجام دهد ، مانند گوشیهاش بی نظیر می شود.
البته رقابت سختی خواهد بود چون moto 360 و Huawei watch واقعا زیبا هستند ،البته برا یک ساعت هوشمند