خانهاخبار
احتمال ساخت پردازنده‌ آیفون 2018 توسط اینتل

احتمال ساخت پردازنده‌ آیفون 2018 توسط اینتل

دو شرکت بزرگ اپل و اینتل ممکن است در آینده همکاری نزدیکی در ساخت پردازنده‌های آیفون 2018 داشته باشند. اگر این اتفاق رخ دهد باید منتظر استفاده از پردازنده A12 ساخت اینتل در آیفون‌ها و آیپد‌های آینده بود.
۱۳۹۵/۶/۷

آیفون‌هایی که سال 2018 به بازار می‌آیند نه از پردازنده ساخت سامسونگ استفاده می‌کند نه شرکت تایوانی TSMC بلکه ممکن است کمپانی مشهور اینتل عهده‌دار این مسئولیت شود.

اینتل، بزرگ‌ترین سازنده پردازنده‌های جهان، در حال مذاکره با اپل است تا وظیفه ساخت پردازنده‌های ARM مورد استفاده در آیفون‌ها و آیپدهای آینده را بر عهده بگیرد.

image

یکی از تحلیلگران موسسه گارنز گفته است اینتل احتمالا سفارش ساخت بخشی از پردازنده‌های مورد نیاز اپل در سال 2018 یا 2019 را متقل می‎شود به این ترتیب TSMC تنها تولیدکننده پردازنده‌های اپل نخواهد بود.
سال گذشته هم شاهد بودیم پردازنده‌های A9 آیفون 6اس و 6اس پلاس با مشارکت سامسونگ و TSMC ساخته شد بنابراین تکرار این اتفاق در آینده، دور از ذهن نیست.

چند هفته پیش در خبرهای داشتیم آیفون‌ 7 به جای استفاده از چیپ‌های مودم کوالکام از چیپ‌های مودم اینتل استفاده خواهد کرد. همکاری که می‌تواند تبدیل به قرارداری بزرگ‌تر برای ساخت پردازنده‌های A12 اپل شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

یوسف

۱۳۹۵/۶/۷
حالا تا 2018 کی مرده کی زنده شما بذارین آیفون جدید عرضه بشه تا بعد

پویا

۱۳۹۵/۶/۷
yh برادر 10 نانو متری نه 10 نانو میلی متری

Milad.38922

۱۳۹۵/۶/۷
فعلا که باید سامی براش پردازنده لطف کنه ??

yh

۱۳۹۵/۶/۷
بلاخره یه روزی اپل این کار رو میکرد....دیرو زوود داره ولی سوخت و سوز نداره.. اپل و اینتل از قدیم ارتباط بسیار نزدیک و خوبی با هم داشتن...چون اینتل دیر به دنیای اسمارت فونها وارد شد برا همین مقداری در این زمینه از بقیه عقب موند برا همین اپل مجبور شد ساخت پردازنده هاشو به کمپانیهای دیگه بده ولی همچنان از گرافیک اینتل استفاده میکرد و حتی از مودم های اینتل هم بهره میگرفت اگر اینتل شروع به ساخت پردازنده های 10 نانو میلیمتری بر پایه ARM بکنه که اخیرا اخبارشو هم شنیدیم مطمنا اپل باز اینتل رو شریک اول تجاری خودش قرار میده