خانهاخبار
4 پرچمدار که نباید بخریم!

4 پرچمدار که نباید بخریم!

دانستن زمان مناسب خرید گوشی‌ هوشمند، به خصوص پرچمداران، یکی از مهم‌ترین نیازها هنگام خرید به شمار می‌آید. در ادامه مطلب شما را با ۴ گوشی‌ پرچمداری آشنا می‌کنیم که نسل جدیدشان در راه است و اکنون زمان مناسبی برای خرید آنها نیست.
۱۳۹۵/۶/۴
image

هنگامی که تصمیم به خرید یک گوشی پرچمدار می‌گیرید در مقایسه با خرید گوشی میان‌رده خیالتان از بسیاری جهات راحت‌تر است، دلیل اصلی آن هم وجود رقیبان کمتر نسبت به گوشی‌های میان‌رده در بازار است. اما یکی از مهم‌ترین نکاتی که حین خرید پرچمداران باید در نظر گرفت و اولین سوالی که باید به دنبال پاسخ آن بگردید این است:

  • آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید است؟

پرچمداران هر برند معمولا سالی یک بار به‌روزرسانی می‌شوند و نسل جدید اکثرشان طی بازه زمانی مشخصی به بازار می‌آید؛ پس پیش‌بینی زمان عرضه نسل جدید آنها دشوار نیست، به خصوص طی این چند سال اخیر که تقریبا تمام جزئیات و مشخصات گوشی‌های پرچمداری که سر زبان‌ها هستند قبل از رونمایی رسمی در فضای اینترنت منتشر می‌شود و لو می‌رود. به طور مثال، اپل در اواسط شهریور هر سال اقدام به معرفی نسل جدید آیفون‌های خود می‌کند، پس می‌توانیم نتیجه بگیریم خرید آیفون در ماه شهریور و مهر به‌صرفه نیست، چراکه با اندکی صبر می‌توانید با همان بودجه‌ای که در اختیار دارید نسل جدید آن را در آبان/آذر ماه خریداری کنید.

دراین مطلب #مشاورخرید ۴ پرچمدار از برند‌های اپل، ال‌جی و نکسوس، محصول مشترک هوآوی و گوگل، را به شما معرفی می‌کنیم که وقت خرید آنها به سر رسیده است. توجه داشته باشید که اگر حدود دو تا سه ماه دیگر صبر کنید، هم قیمت پرچمداران کنونی پایین می‌آید و هم نسل جدیدشان با قیمت مناسب به بازار می‌آید.  

image

 

iPhone 6s و iPhone 6s Plus

image

پرچمداران کنونی اپل، آیفون ۶اس و ۶اس پلاس، در روز‌های آخر سلطنت خود به سر می‌برند. طبق آخرین شایعات و گزارشات منتشرشده، آیفون ۷ و ۷ پلاس در تاریخ ۷ سپتامبر مصادف با ۱۷شهریور ماه معرفی می‌شوند و تاریخی که بتوان با قیمت به‌ثبات‌رسیده و مناسب در بازار کشورمان آنها را خریداری کرد اواخر آبان یا اوایل آذر است. پیش‌بینی‌هایی که تاکنون از آیفون ۷ شده عبارت‌اند از حذف خطوط وسطی آنتن، جایگزین شدن اسپیکر استریو با درگاه هدفون جک ۳.۵ میلی‌متری، اضافه شدن تکنولوژی OIS به نسخه ۴.۷ اینچی، بهبود مشخصات سخت‌افزاری و رنگ‌ جدید Space Black یا Deep Blue.

Nexus 6P

image

هوآوی به لطف همکاری با گوگل توانست با ساخت و تولید نکسوس ۶پی قدرت خود را به رخ همگان بکشد و انصافا نکسوس خوش‌دست و بی‌‌نقصی طراحی کند. اما گوگل گویا تصمیم گرفته امسال همکاری خود را با یار دیرینه‌اش یعنی اچ‌تی‌سی از نو آغاز کند و مسئولیت ساخت هر دو نکسوس جدید امسال را به این شرکت دهد. نکسوسی که قرار است پا در کفش ۶پی کند و جایگزین آن شود Marlin نام دارد و با صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی وارد بازار می‌شود. از بنچمارک‌های لورفته از این گوشی می‌توان پیش‌بینی کرد پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۲۰، رم ۴ گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و باتری ۳۴۵۰ میلی‌آمپرساعتی از مشخصات بارز است.

 

V10

image

مدتی پیش ال‌جی اعلام کرد در تاریخ ۱۶ شهریور از V20 رسما رونمایی می‌کند؛ پس می‌توان به راحتی نتیجه گرفت زمان خرید V10 به سر رسیده است. مشخصاتی که چندی پیش از یک منبع کره‌ای از وی۲۰ لو رفته شامل پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۲۰، صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با کیفیت فول‌ اچ‌دی، رم ۳/۴ گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲/۶۴ گیگابایتی، دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی، دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و درگاه USB-C است. وی۲۰ اولین گوشی‌ هوشمند است که با اندروید ۷ عرضه می‌شود و همچنین ال‌جی به تازگی اعلام کرده V20 بهترین تجربه صدا و تصویر را برای دارندگان این گوشی فراهم می‌کند.  


شاید پرچمداران ذکرشده در این مطلب اکنون کمی و کاستی نداشته باشند و انتخاب خوبی به نظر برسند، اما دلیل توصیه به نخریدن آنها این است که به‌زودی نسل جدیدشان به بازار می‌آید و ممکن است با دیدن آنها از خرید خود دلسرد شوید. شایان ذکر است پس از جا افتادن پرچمداران جدید در بازار و به ثبات رسیدن قیمتشان، از قیمت پرچمداران قبلی نیز کاسته می‌شود؛ پس اگر قصد خرید آخرین و جدیدترین پرچمداران را ندارید، باز هم بهتر است صبر کنید.

نظر خود را با دیگر جی‌اس‌امی‌ها به اشتراک بگذارید.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (43 نظر)

Amir hosein shams

۱۳۹۵/۷/۲
مگه سونی چینیه

Rooli

۱۳۹۵/۶/۲۷
نه عزیزم افت قیمت واقعی رو وقتی میتونی ببینی که پرچمدار بعدی وارد بازار بشه نه اینکه اسمش بیاد فقط

Rooli

۱۳۹۵/۶/۲۷
البته الجی یک سرو گردن بالاتر از سامسونگه به نظر من و خیلیا.سامسونگ به خاطر بالابودن سود دهی و تبلیغ زیاد خودشو گرفته.و اینکه الجی هرچی ام که باشه ادم خیالش راحت که کره ایه.بیاین احساسی تصمیم نگیرین و یکم فکر کنین و البته تحقیق درست.

مرتضی

۱۳۹۵/۶/۲۶
گوشی های اینده درگاه usb c خواهند داشت که پارسال مایکروسافت رو لومیا 950 گذاشت بهترین گوشی لومیا 950 و سال 2017 متعلق به سیستم عامل ویندوزه ... اندروید دیگه خز شده

Arman

۱۳۹۵/۶/۲۲
حاجی نوت۷ رو یادت رفت
بمب سامسونگ