خانهاخبار
مقایسه عمر باتری Galaxy Note 7 با Note 5 و S7 edge

مقایسه عمر باتری Galaxy Note 7 با Note 5 و S7 edge

باتری گلکسی نوت 7 نسبت به پرچمدار سال گذشته این خانواده با افزایش ظرفیت 500 میلی‌آمپرساعتی همراه بوده است که این انتظار را ایجاد می‌کند که طول عمر بیشتری داشته باشد. در این مطلب عمر باتری نوت 7 را با گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 7 اج مقایسه می‌کنیم تا ببینیم عملکرد باتری نوت 7 چگونه است.
۱۳۹۵/۶/۱

گوشی‌های سامسونگ در دو سال اخیر از نظر مصرف باتری پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند. کاربرانی که اخیرا گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده این شرکت را خریده‌اند تایید می‌کنند که مصرف باتری این دستگا‌ه‌ها نسبت به قبل چقدر بهتر و بهینه شده است.

سال گذشته ظرفیت باتری استفاده‌شده در Galaxy S6 و Galaxy Note5 اندکی کاهش یافته بود؛ کمبودی که امسال با تجهیز Galaxy S7 و Galaxy Note7 به باتری 3000 و 3500 میلی‌آمپرساعتی جبران شد.

image

باتوجه به افزایش ظرفیت باتری گلکسی نوت7 و استفاده از پردازنده جدیدتر تصور بر این است که این گوشی جدید باید از طول عمر باتری بهتری نسبت به نوت5 برخوردار باشد، اما نتایج تست GSMArean روی باتری فبلت جدید سامسونگ و مقایسه آن با Galaxy Note5 و Galaxy S7 edge نشان می‌دهد وضعیت باتری گلکسی نوت7 چندان بهتر نشده است.

نمودار زیر نشان‌دهنده‌ وضعیت کلی مصرف باتری Galaxy Note7 با دو پردازنده اگزینوس و اسنپ‌دراگون است که مشخص می‌کند مدل اگزینوس به مراتب عملکرد بهتری نسبت به مدل اسنپ‌دراگون دارد. با وجود این Galaxy S7 edge تنها با داشتن 100 میلی‌آمپرساعت باتری بیشتر، بالاتر از نوت7 ایستاده است.

image

Galaxy Note7 از نظر مدت زمان مکالمه به شکل عجیبی عملکرد ضعیفی از خود نشان داده‌ و در نمودار پایین‌تر از گلکسی نوت5 و گلکسی اس7 اج قرار گرفته است.

image

فبلت جدید سامسونگ در بخش مرورگر وب نیز از Galaxy S7 edge شکست خورده و با اختلاف کمی از نوت5 بر آن پیروز شده است.

image

گلکسی نوت7 از نظر پخش ویدئو باز هم ضعیف‌تر از اس7 اج عمل کرده، اما این بار، با اختلاف بیشتر، از گلکسی نوت5 پیش افتاده است.

image

اگر بخواهیم از نتایج این 4 نمودار به جمع‌بندی برسیم، باید گفت وضعیت باتری مدل اگزینوس Galaxy S7 edge بسیار بهتر از Galaxy Note7 است، در حالی که از نظر مشخصات سخت‌افزاری تفاوت محسوسی با هم ندارند. همچنین با اینکه ظرفیت باتری نوت7 نسبت به نوت5 حدود 16 درصد بیشتر شده است، بهبود عملکرد آن خیلی چشمگیر نیست و حتی در مواردی باتری نوت5 بهتر عمل می‌کند.

به نظر شما چه عاملی موجب شده که Note7 نتواند پیروز این مقایسه باشد؟ نظر خود را در کامنت‌ها با ما و خوانندگان جی‌اس‌ام در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (55 نظر)

ممد

۱۳۹۶/۶/۴
به جز اس۷ایج

وحيد

۱۳۹۶/۴/۳
بستگي به سليقه خودتون داره كه از گوشي منحني خوشتون بياد يا نه . ولي در كل اج بهتره

وحيد

۱۳۹۶/۴/۳
ممكنه ويروسي باشه . يا بعضي آپها آلوده باشن . خصوصا بعضي آپهاي وطني مشكل دارن . برو توي ستينگ و بخش ژاور ببين كدوم برنامه ها بيشتر شارژ مي خورن . وايفابي و ديتا و بلوتوث و nfc رو در اوقات بدون استفاده خاموش كن . روشنايي رو بگذار حالت اتوماتيك . برنامه هاي ضروري رو كه شارژ بالا مصرف مي كنن مثل تلگرام ، بعد از استفاده غيرفعال كن.

وحيد

۱۳۹۶/۴/۳
كد تست باتري گوشي رو مي توني توي اينترنت پيدا كني و باتري رو تست كني . دقت كنيد كه حتي گوشي خالي هم مقدار خيلي كمي افت شارژ داره . در هر حال اگه باتري در حالت ديتا و وايفاي خاموش سريع افت كنه مشكل داره .

Alireza

۱۳۹۶/۱/۱۰
سلام
ببخشید اگر شارژ باتری این گوشی بدون استفاده کردن ازش خالی بشه
مشکل داره