خانهاخبار
همه چیز درباره اینترنت TD-LTE ایرانسل، نحوه راه‌اندازی، بسته‌های اینترنت و مناطق تحت پوشش

همه چیز درباره اینترنت TD-LTE ایرانسل، نحوه راه‌اندازی، بسته‌های اینترنت و مناطق تحت پوشش

در سال‌های اخیر اپراتورها به راه‌اندازی اینترنت نسل سوم و چهارم پرداخته‌اند. حالا پس از راه‌اندازی اینترنت نسل چهارم نوبت به اینترنت TD-LTE می‌رسد که از آخرین نسل‌های اینترنت ثابت در دنیا محسوب می‌شود. در این پست به معرفی اینترنت TD-LTE ایرانسل، مناطق تحت پوشش، نحوه راه‌اندازی و بسته‌های اینترنت TD-LTE ایرانسل پرداخته‌ایم.
۱۳۹۵/۵/۳۰

اینترنت TD-LTE چیست؟

اینترنت نسل چهار ثابت یا TD-LTE در حقیقت آخرین نسل اینترنت ثابت است و گزینه‌ای بی‌سیم و مناسب برای تامین اینترنت سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های تجاری و همچنین منازل مسکونی به شمار می‌رود. این سرویس در مقایسه با سایر سرویس‌های موجود اینترنت ثابت از جمله Dial-up، ADSL و WiMAX تجربه سرعت بالاتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد و محدودیت‌هایی مانند فناوری قدیمی، محدودیت مکانی و عدم امکان جابجایی مودم، نیاز به استفاده از خط تلفن و لزوم وجود ظرفیت خالی در مرکز مخابرات منطقه را برطرف کرده و از پایداری بالایی در آپلود و دانلود برخوردار است.

image

 

مزایای اینترنت TD-LTE نسبت به سایر اینترنت‌های همراه و ثابت:

  • نسبت به اینترنت نسل چهار همراه بخش قابل توجهی از ظرفیت به دانلود اختصاص داده شده و بدین منظور در جهت جهت مصارف دانلود و IPTV و همینطور مصارف خانگی و شرکتی توصیه می‌شود. ضمنا در صورت سنگین شدن بار ترافیکی به راحتی قابلیت افزایش ظرفیت بیشتر را دارا است. همچنین با توجه به تجربه پینگ پایین‌تر و پایداری بهتر گزینه بسیار مناسبی برای بازی های آنلاین است.
  • شما برای راه‌اندازی اینترنت TD-LTE نیازی به خط تلفن نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید آن را با داشتن مودم و سیم‌کارت مخصوص راهاندازی کنید.
  • در حال حاضر شما در ۲۵ مرکز استان قابلیت استفاده از اینترنت TD-LTE را خواهید داشت. 

شهرهای تحت پوشش اینترنت TD-LTE ایرانسل:

در حال حاضر شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، ایلام، بجنورد، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، خرم‌آباد، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شهرکرد، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان، یاسوج و یزد تحت پوشش اینترنت TD-LTE ایرانسل قرار دهند.

سایر مراکز استان‌ها از جمله تهران نیز در هفته دولت، رسما تحت پوشش اینترنت TD-LTE  قرار خواهند گرفت. البته در حال حاضر پوشش اینترنت TD-LTE در شهر تهران به صورت زیر است:

image

 

شما می‌توانید پوشش اینترنت TD-LTE در شهر خود را از این لینک مشاهده کنید. 

نحوه راه‌اندازی اینترنت TD-LTE ایرانسل:

شاید این سوال برای شما پیش آید که آیا می‌توانید با سیم‌کارت و گوشی‌ فعلی‌تان از اینترنت TD-LTE استفاده کنید؟ پاسخ خیر است. شما برای استفاده از اینترنت TD-LTE ایرانسل باید از سیم‌کارت‌های مخصوص این نوع از اینترنت که صرفا برای انتقال داده بوده و قابلیت تماس ندارند، استفاده کنید. این نوع از سیم‌کارت در حال حاضر از سایت ایرانسل قابل خریداری است. 

image

 

اما در مورد دستگاه دریافت کننده باید گفت هر نوع مودم و یا گوشی تلفن همراه که از فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند، قابلیت دریافت این نوع اینترنت را دارد. در حال حاضر ایرانسل مودم مخصوص خود را برای راه‌اندازی این نوع اینترنت پیشنهاد می‌دهد. 

بسته های اینترنت TD-LTE ایرانسل و قیمت آن (خرید آنلاین از سایت ایرانسل) :

- بسته‌های یک ماهه اینترنت TD-LTE:

image

 

- بسته‌های سه ماهه اینترنت TD-LTE:

image

 

- بسته‌های شش ماهه اینترنت TD-LTE:

image

 

- بسته‌های یک ساله اینترنت TD-LTE:

image

سرعت اینترنت TD-LTE چه میزان خواهد بود؟
 

هر اتصال TD-LTE قادر خواهد بود در حالت عادی تاسرعت ۱۰۰ مگابیت را تامین کند که این ظرفیت بین مشترکان متصل به این فرستنده توزیع می‌شود که البته این به میزان فاصله مشترک از سایت نیز بستگی دارد. ضمنا این ظرفیت تا سه برابر قابل افزایش است. در مودم های با Category بالاتر امکانی وجود دارد که این ظرفیت را برای یک مشترک تجمیع می کند (Carrier Agregation). فیلم زیر یک تست واقعی با تکنولوژی TDLTE را در شهر مشهد نشان می‌دهد که در شبکه ایرانسل رخ داده و با جدید ترین مودم ها تست شده است. این تست سرعت ۶۵۰ مگابیت (سرعت تقریبی ۸۰ مگابایت بر ثانیه) را نشان می‌دهد. البته مسلم است که تجاری‌سازی این سطح از سرعت نیازمند توسعه کافی در شبکه زیرساخت کشور است ولی در عین حال، ایرانسل با انجام این تست در حضور رسانه‌ها، این ادعا را مطرح کرده که می‌تواند از نظر فنی، دستیابی به چنین سرعتی و حتی بالاتر از آن را میسر کند.:

نظر شما درباره این نسل از اینترنت ثابت و آینده آن چیست؟ به نظر شما در حال حاضر مقرون به صرفه‌ترین اینترنت برای مصارف خانگی کدام نوع از اینترنت است؟ آیا شما از اینترنت TD-LTE استفاده خواهید کرد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (302 نظر)

فرهاد

۱۴۰۲/۸/۹
سلام
من یک مودم TD_i40 دارم مدتی از آن استفاده نشده و حالا که ساکن شهر رشت
هستم چگونه میتوانم آن را شارژ کنم

علی

۱۴۰۲/۵/۲۷
با سلام
من ساکن مشهد هستم آدرس توس 169 مودم قدیمی TDLTایرانسل دارم که مدتی است پوشش شبکه ای ندارد وآنتن دهی نمی کند با مرکز پشتیبانی ایرانسل هم تماس گرفتم کمی راهنمایی هم کردن ولی موثر نبود وهمچنان فاقد انتن دهی است.
09155162282

امیر

۱۴۰۲/۵/۲۰
من یک بسته خریدم از حسابم پول کم شده ولی بسته فعال نشده باید چکار کنم؟؟

علی

۱۴۰۲/۵/۹
واقعا افتضاحه یعنی افتضاح کامل من چون مستاجرم و هر چند سال جا به جا میشم تو شهر اینو میگم
۵ تا خونه عوض کردم با این مودم جاهای مختلف و هر خونه رفتیم آنتن دهی افتضاح هروقتم با پشتیبان آنلاین حرف میزنی یا میگن ریست کن این چرندیات یا میگن منطقه شما رو مرزه آنتن دهی یا هم میگن مشکلی گزارش نشده پس مشکلی نیست همین نتشم نسبتا گرونه و آنتن دهی افتضاح

Arshia

۱۴۰۲/۴/۹
داش شاید مودم شما خوب نیست و گرنه اگه نامحدود یا اینجور اینترنت ها نگیری سرعت خوبه