خانهاخبار
شرایط فروش BYD S6 (آبان 97)

شرایط فروش BYD S6 (آبان 97)

کارمانیا نماینده بی وای دی چین در ایران، شرایط فروش جدید شاسی بلند بی وای دی اس 6 را اعلام کرد.
۱۳۹۷/۸/۷

ساخت کجاست؟

S6 اولین تجربه کمپانی BYD در ساخت شاسی‌بلندهاست. اگر BYD را نمی‌شناسید باید بگوییم از جوان‌ترین خودروسازان چینی است و تنها 21 سال از عمرش می‌گذرد. BYD، که نامش مخفف عبارت Build Your Dreams است، علاوه بر خودروسازی در ساخت تجهیزات الکترونیکی، باتری و پنل‌های خورشیدی نیز فعالیت گسترده‌ای دارد.

image

BYD شاید کمپانی ناآشنایی برای ما باشد ولی نباید آن را دست‌کم بگیریم. این کمپانی در سال 2009 همه را شگفت‌زده کرد؛ بلومبرگ در آن سال و در لیست 100 شرکت برتر دنیا در تکنولوژی رتبه اول جهان را به BYD داد و جالب‌تر اینکه در همان سال شرکت‌های بزرگی مثل اپل رتبه دوم، آمازون رتبه چهارم، نینتندو رتبه پانزدهم و سامسونگ الکترونیک نیز رتبه شانزدهم جهان را داشتند.

اما دوباره به S6 برگردیم! این SUV چینی در سال 2011 به بازار چین آمد و علی‌رغم ظاهر معمولی‌اش با استقبال بسیار خوب مشتریان چینی مواجه شد، تا آنجا که در 4 ماهه نخست عرضه‌اش بیش از 15000 دستگاه از آن فروش رفت و رکورد سریع‌ترین فروش SUV را در چین شکست. S6 آن‌چنان موفق بود که در 2012 شاسی‌بلند سال چین انتخاب شد و در همان سال نیز با بیش از 86000 دستگاه، پرفروش‌ترین شاسی‌بلند سال 2012 چین لقب گرفت.

شما را یاد چه خودرویی می‌اندازد؟

جواب واضح است: لکسس RX نسل دوم! برای جذب بیشتر مشتریان، BYD همانند اکثر خودروسازان کشورش دست به دامان کپی‌کاری شد و برای ساخت S6 از RX 350 کپی کرد. قسمت انتهایی S6 کاملا کپی است. در قسمت جلویی S6 نیز اگر چراغ‌ها را بردارید لکسس بودنش کاملا پیداست.

S6 در کلاس شاسی‌بلندهای جمع‌وجور قرار دارد، ولی بزرگ‌تر از چیزی که هست خودش را نشان می‌دهد. در خانواده SUVهای BYD این خودرو مابین S3 و S7 قرار دارد؛ خودروهای کاملا جدیدی که هر دو از اواخر 2015 راهی بازار چین شدند.

طولعرضارتفاعفاصله محوریوزنحجم باک
4.81m1.855m1.725m2.720m1665kg72L

در کابین آن چه می‌گذرد؟

کابین S6 نیز برای لکسس‌سواران آشناست! BYD با اینکه زیرکانه کنسول، فرمان و صفحه کیلومتر را مجددا طراحی کرده، کلیات طراحی کابینش با کابین RX 350 یکی است، ولی کیفیتش به هیچ وجه مشابه آن نیست. البته این نکته را هم فراموش نکنیم که کپی‌برداری BYD هرچند کار بدی بود، خیلی خوب جواب داد! چون که حالا چینی‌ها به S6 لقب لکسس ارزان داده‌اند.

BYD برای کابین S6 امکانات خوبی تدارک دیده است که خوشبختانه اکثر آ‌ن‌ها در S6های بازار ایران نیز وجود دارد. این شاسی‌بلند در بازار ایران به ویژگی‌های زیر مجهز است:

چگونه در برابر رقبا عرض اندام می‌کند؟

S6 با سه انجین در بازار چین فروخته می‌شود که هر سه را میتسوبیشی ساخته است و همگی استاندارد یورو 4 دارند. خوشبختانه حجیم‌ترین انجین S6 یعنی مدل 2.4 لیتری آن به ایران آمده است.

انجین بازار ایرانقدرتگشتاورگیربکسمصرف ترکیبیسرعت
1.5L Turbo158hp240nm6 سرعته دستی-180km/h
2.0L138hp186nm5 سرعته دستی-180km/h
2.4L158hp234nm6 سرعته اتومات دوکلاچه9.8L185km/h
BYD برای S6 یک مدل هیبریدی هم ساخته است که حتی در نمایشگاه دیترویت 2011 نیز رونمایی شد. این مدل که S6DM نام دارد، در کنار انجین 2.0 لیتری خود به دو موتورالکتریکی مجهز است که یکی 13 اسب‌بخار قدرت دارد و برای محور جلوست و دیگری 100 اسب‌بخار قدرت دارد و برای محور عقب است. S6DM بنابه گفته BYD نخستین شاسی‌بلند دو دیفرانسیل جهان است که در حالت الکتریکی توانسته پیمایشی بیش از 60 کیلومتر داشته باشد. درحالت ترکیبی نیز پیمایش S6DM به حدود 500 کیلومتر می‌رسد.

چقدر ایمن است؟

خوشبختانه ایمنی S6 درمیان شاسی‌بلندهای چینی مثال‌زدنی است، چراکه این خودرو نخستین SUV بازار چین است که توانست از موسسه ایمنی C-NCAP چین پنج ستاره کامل بگیرد.

در بازار چه جایگاهی دارد؟

S6 در چین حدود 80 تا 130 هزار یوآن یا معادل تقریبی 13 تا 20 هزار دلار قیمت دارد که تقریبا نصف قیمت لکسس RX 350 است. این خودرو از سال گذشته وارد بازار کشورمان شد و واردکننده آن هم شرکت کارمانیا، از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی کرمان خودرو، است. S6 که پاییز 95 با قیمتی حدود 92 میلیون به بازار می‌آید نخستین حضور جدی کارمانیا در بازار است. همچنین قرار بود کارمانیا مدل‌های دیگری از BYD هم وارد کند که بعد از گذشت یک سال هنوز خبری از آن‌ها نیست.

مهم‌ترین شاسی‌بلندهای هم‌قیمت BYD S6قیمت تقریبی
سانگ یانگ تیوولی90
چری تیگو 592 تا 97
جک S5 اتومات94
هاوال H694

S6 از آنجا که برای کاربرد شهری ساخته شده، دیفرانسیل جلوست و از این لحاظ هرچند تفاوتی با رقبایش ندارد، نسبت به جثه 1.6 تنی و هیبتی که دارد با ضعف توانایی‌های حرکتی روبروست. نکته دیگر زمانی است که به لیست تجهیزاتش نگاه می‌کنید، اما آپشن کنترل پایداری را نمی‌بینید! در صورتی که هرسه رقیبش در ایران ESP را در اختیار مشتریانشان قرار می‌دهند. نکته منفی دیگری که در مورد BYD S6 وجود دارد حضور بسیار کمرنگ نمایندگی‌های آن در سطح کشور است که باعث نگرانی خریداران آن می‌شود. بنابراین با چنین شرایطی و همچنین باتوجه به تاخیر زیادی که باعث بدبینی مشتریان شده، به نظر می‌رسد حداقل یک یا دو سال دیگر زمان لازم است تا بتوان از منطقی‌بودن خرید BYD S6 مطمئن شد.

به‌روزرسانی خبر

به‎‌روزرسانی: روز پنج‌شنبه، هشتم مهرماه، کارمانیا در نخستین روز نمایشگاه خودرو تبریز از BYD E6 رونمایی کرد. این ون چینی، نخستین خودروی تمام الکتریکی بازار ایران لقب گرفته ولی هنوز زمانی برای عرضه آن به بازار اعلام نشده است. مشخصات فنی این خودرو را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

قدرتگشتاورشتابسرعت

پیمایش

زمان شارژ عادی

زمان شارژ سریع

121hp450nm10sec140km/h400km8h3h

به‌روزرسانی آبان 97: کارمانیا شرایط فروش شاسی بلند S6 را اعلام کرد.

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

علیرضا

۱۳۹۷/۱/۲۸
عزیز‌جان‌این‌چند‌روزی‌بازی‌دلار‌را‌دیدید‌این‌بگیر‌و‌ببند‌همه‌اش‌بازی‌برای‌ما‌بدبخت‌هاست‌قبل‌عید‌تعرفه‌ماشین‌‌خارجی‌را‌لقو‌کردن‌چجوری‌بنام‌حمایت‌مصرف‌کننده‌خوب‌پس‌چرا‌ماشین۱۲۰تومانی‌شد۳۰۰‌چرا‌پایین‌نیامد‌به‌خاطر‌اینکه‌‌گرانی‌قیمت‌داخلیهاراوهم‌چینی‌ها‌رایجوری‌توجیح‌کنند

ahdhah

۱۳۹۶/۴/۱
عزیزم یوروان کاپ نیست اون . این خودروها رو اروپا تحویل نمیگیره . اینا cncup ک تست خودروی چینه ک با معیار های اروپایی خیلی فرق میکنه .
تا الان مضخرف ترین برند چینی تو ایران چری هس. x33 ک سوار میشی انگار پراید سوار شده یکم اومده بالا. آشغال تر از ماشین های چری ماشین ندیدم. جز آریزو ک میشه گفت قابل قبوله.
در ضمن اینم بگم ک داداش بنده بنگاه ماشین داره . 100 برابر شما هر ماشینی ک میگی سوار شدم.
شما بزا ماشینت تو خرج بیوفته بعد ببینم بازم میگی ماشین خوبیه یا نه . تا اشکتو در نیارن ولت نمیکن. آخرش مجبوری بفروشی.
الان طرف x33 رو آورده میگه با تیبا عوض میکنم . ب عمق فاجعه پی ببر .
تو دیوارم آگهیشو گذاشته

سیامک

۱۳۹۶/۲/۲۶
بایستی توجه تمامی هموطنان عزیز را به نکته ای جلب کنم که برخی از خودرو های چینی کیفیت خوب تا عالی داشته ولی نکته مهم این است که هنوز خدمات پس از فروش آنها در حد قابل قبولی نیست ! بنابراین قبل از خریدن اتومبیل چینی حتماً راجع به خدمات پس از فروش آن از دوستان تحقیق نمائید. در مورد مدیران خودرو نیز بهمین صورت میباشد . خدمات پس از فروش آن خوب نبوده و به رضایت مشتری اهمیتی نمیدهند !؟ من خودم یک خودرو از مدیران خودرو بمبلغ 100 میلیون تومان خریداری نموده ام که در مورد مشکلی که با نمایندگی پیدا کردم و با اینگه چندین بار با خدمات پس از فروش تماس گرفتم , هیچ گونه پاسخ و پیگیری از طرف آنها دریافت نکرده ام !!؟ حتماً راجع به شعبه نمایندگی که در شهرتان وجود دارد تحقیق کافی بنمائید که بعداً موجب پشیمانی شما نگردد ! با آرزوی موفقیت برای تمامی هموطنان گرامی.

reza

۱۳۹۵/۱۰/۲۰
بسیاری از این چینی ها ی تازه وارد قبل از اینکه درست و حسابی در خیابان ها و جاده های ایران امتحان خودشونو پس بدن در رسانه ها وسایت های گوناگون مورد نقد و بررسی قرار می گیرند. بارها شده نقد ها از طرف کسانی شنیده میشه که تجربه رانندگی با این ماشینا رو ندارن یا نهایتا یک ماشین رو با ده پونزده هزار تا کارکرد بررسی میکنن. در حالیکه شما زمانی می تونید یه نقد جامع داشته باشید که یک خودرو آروم آروم به خرج هم بیفته و تازه بتونید نظرات کاملی راجع بهش بیان کنید. وگرنه همین پراید درب و داغون هم وقتی صفر باشه تا 2 سال هیچ آزاری به دارنده خودرو نمی رسونه درنتیجه شما نهایتا می تونید راجع به کیفیت سواری و امکانات و مسائلی از این دست اظهار نظر کنید.این مقدمه طولانی برای این بود که از دارندگان خودروهایی مثل تیوولی، ام جی جی اس، میتسوبیشیasx-داستر-کپچر-تیگو-اکتیون و...که حسابی از ماشینشون کار کشیدن تشریف بیارند و تجربه های خودشون رو با ما در میون بذارن. ممنون

mahdi

۱۳۹۵/۸/۵
96 میلیون برای ماشین چینی چه خبر چقدر ما بدبخت شدیم که یک همچین مبلغ بدیم چینی سوار بشیم با این مبلغ همون ماشیت کره ژاپنی مدل پایین تر سوار بشیم با ارزش تر ضمن تیوولی با قیمت 89 میلیون خیلی ارزش بهتری دار