خانهاخبار
لومیاهای مایکروسافت در سراشیبی سقوط

لومیاهای مایکروسافت در سراشیبی سقوط

مایکروسافت سیاست خود را در ارتباط با تولید گوشی هوشمند تغییر داده است و احتمالا به‌زودی شاهد کاهش بیشتر و حتی به صفر رسیدن فروش لومیاهای ویندوز فونی خواهیم بود.
۱۳۹۵/۵/۱۰

اگرچه مایکروسافت در سه ماهه دوم سال جاری گزارش فروشی از گوشی‌های لومیا خود منتشر نکرد، از گزارش کلی منتشرشده نیز می‌توان به آمار فروش این گوشی‌ها پی برد. در این گزارش مایکروسافت گفته که در سال گذشته (از اول ژوئیه 2015 تا آخر ژوئن 2016) 13.8 میلیون گوشی از سری لومیا به فروش رسانده است.

مایکروسافت در سال گذشته آمار رسمی فروش لومیاهای خود را به تفکیک سه ماهه اول، دوم و سوم اعلام کرد و به همین دلیل مشخص شدن میزان فروش لومیاها در سه ماهه چهارم تنها به یک تفریق ساده نیاز دارد. این شرکت درسه ماهه اول 5.8 میلیون گوشی، سه ماهه دوم 4.5 میلیون گوشی و سه ماهه سوم 2.3 میلیون گوشی فروخته است.

image

با یک حساب و کتاب ساده می‌بینیم که مایکروسافت در سه ماهه چهارم سال مالی اعلام‌شده تنها 1.2 میلیون دستگاه از سری لومیا فروخته است. آمار فروش گوشی‌های مایکروسافت دور از انتظار نیست وقتی که می‌بینیم این شرکت سیاست خود را در ارتباط با گوشی هوشمند تغییر داده و دیگر بر تولید این محصولات تمرکز نمی‌کند. با این روند می توان انتظار داشت که مایکروسافت در فصل‌های آینده هیچ گوشی هوشمندی به فروش نرساند.

ناگفته نماند شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر این که این شرکت در سال 2017 با گوشی هوشمندی از برند سرفیس دوباره به بازار گوشی‌های هوشمند بازمی‌گردد.

نظر شما چیست؟ آیا مایکروسافت پس از شکستی که در بازار گوشی هوشمند متحمل شد می‌تواند دوباره با سرفیس فون به موفقیت دست یابد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (29 نظر)

milad

۱۳۹۵/۵/۱۸
alireza.....اونايي بهم مثبت دادن كه ميفهمن حرف منو،،،،،،كي درمورد ارزش مادي حرف زد،،،،،تمام مواردي كه در سيستم عامل ها ميبيني همه الهام گرفته شده از بلك بريه،،،حالا بگو اسكنر انكشت،،،،،من جلوي خودت بالاي ١٠٠٠٠٠٠٠٠ picture pasword رو ميزنم اگر فهميدي بهت جايزه ميدم،،،،حالا بقيه برند ها مهم بودن امنيت رو از بلك بري الهام گرفتن،،،،،

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۵/۱۷
خسته نباشی دوست عزیز. مایکروسافت بهار 2017 گوشی جدیدش تحت عنوان surface phone رو به بازار ارائه خواهد داد نگران نباشید. و این موبایل در سه قیمت و سه مشخصات مختلف از متوسط تا فوق العاده قوی رو ارائه میکنه. سری لومیا فقط یه وقت بیشتر برای تکمیل سرفیس بوده. این گوشی شش ساله تحت طراحیه. دوم اینکه مایکروسافت در زمینه محصولات کامپیوتر محور، سرفیس فون و سرفیس تب و سرفیس بوک رو به فروش میرسونه و این موبایل دقیقا یک موبایله. فقط اینکه این موبایل جدا از اینکه قدرتمند ترین موبایل ساخته دست بشره بهترین موبایلی هست که میتونه یک کانکشن بدون اشکال با ویندوز دسکتاپ برقرار کنه. اگر محصول مورد نظر شما همون دستگاه all in one هست اون هم احتمالا همون 2017 به بازار بیاد ولی ابعادش باید بالای 7 اینچ باشه در غیر این صورت سیستم عامل موبایلی رو با خودش هماهنگ میکنه. بعد اینکه دقت کنید سیستم عامل موبایلی زیرشاخه سیستم عامل اصلی هست و اونقدری تفاوت نداره. هر انتظاری در pc دارید در موبایل قابل براورده شدنه. فقط از نظر کیفی یه مقدار سطح کم میشه و امکانات میاد پایین. اخر اینکه من منظور شما رو درست نفهمیدم. اگر منظورتون اینه که ویندوز open source میشه. خیر. سیاست مایکروسافت اینه که کار و باید بسپری دست کاردون. اما ویندوز در زمینه های اپن سورس هم هست و در واقع چیزی بین لینوکس و مک یا همون اندروید و ای او اسه. کاربر اختیاراتی داره اما اختیارات طوری هستن که امنیت دیگران به خطر نیفته. پس احتمالا اپ ها برای تغییرات مشکلی نداشته باشن و شما دسترسی کامل دارین اما به صورت کنترل شده و تحت پوشش مایکروسافت.

امین اکرام

۱۳۹۵/۵/۱۳
ببخشید میخواستم چند تا سوال بپرسم که اولیش آینه که آیا مایکرو سافت در آینده گوشی خواهد ساخت و آیا سرفیس فون یک لب تاب کوچک شده است و اینکه این موبایل ویندوز خوهد بود یا ویندوز فون و اینکه ایا مایکروسافت برنامه باز برای لومیاهای خود درست میکند یا آنها را کنار گذاشته اگر به سوال ها جواب بدید ممنون میشم و اگه صبتش کنید ممنون میشم

محمدعلی

۱۳۹۵/۵/۱۲
مایکروسافت،میتونه خیلی قدرتمند بشه،حتی بیشتر از پرچمدار ها،اما زمان طولانی باید منتظر بمونه و باید خیلی منتظر موند

alireza

۱۳۹۵/۵/۱۱
اولش بگم که شیرایت اندروید مثل ویندوز نیست
البته بازم بگم من شیرایت رو بین دو تا ویندوز امتحان نکردم فقط بین یک ویندوز و یک اندروید امتحان کردم.
فرض کن من فرستندم و گوشیم ویندوز و شما گیرنده گوشیت اندروید
شما وارد برنامه شده دکمه receive رو میزنی پایین سمت راست نوشته conect to ios/wp وقتی اون رو میزنی یک هات اسپات تولید میکنه کار شما اینجا تمومه
من که میخوام بفرستم اول وارد تنظیمات گوشی،میشم و وصل میشم به هات اسپات بعد از وصل شدن وارد برنامه شیرایت میشم دکمه send رو میزنم فایل مورد نظر رو انتخاب و میفرستم
یکم به نظرت سخته ولی امتحان کن میبینی راحته
تو گفتن سخت جلوه میده!!!