خانهاخبار
جدیدترین آمار فروش اپل: ناامیدی از آیفون و مک، آبروداری آیپد

جدیدترین آمار فروش اپل: ناامیدی از آیفون و مک، آبروداری آیپد

اپل معمولا در سالی که آیفون‌های سری S را عرضه می‌کند آمار فروش خوبی را تجربه نمی‌کند. آیفون‌های سری S‌ به‌دلیل طراحی یکسان با نسل قبل فروش کمتری دارند که این منجر به کاهش درآمد اپل در آن سال می‌شود. امسال نیز همین رویه وجود دارد اما در کمال تعجب آیپد توانسته درآمد فروش خود را افزایش دهد.
۱۳۹۵/۵/۶

اپل امروز آمار درآمد و سود خالص خود را از فروش محصولاتش در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ اعلام کرد. اپل موفق شده در سه ماهه دوم سال جاری ۴۲.۴ میلیارد دلار درآمد کسب کند که ۷.۸ میلیارد دلار آن سود خالص بشمار می‌رود. این درآمد حاصل فروش تعداد تقریبی ۴۰ میلیون آیفون، ۱۰ میلیون آیپد و ۴.۲ میلیون دستگاه کامپیوتر مک است.

مقایسه آمار سه ماهه دوم ۲۰۱۶ با سه ماهه دوم ۲۰۱۵ خبرهای خوبی برای اپل ندارد. عددهای اعلام شده افت فروش محصولات اپل نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد. در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ اپل موفق شده بود ۴۷ میلیون آیفون، نزدیک به ۱۱ میلیون آیپد و ۴.۷ میلیون دستگاه کامپیوتر مک به‌فروش برساند که حاصل آن ۴۹.۶ میلیارد دلار درآمد با ۱۰.۷ میلیارد دلار سود خالص برای این شرکت بود.

اما تیم کوک، مدیر عامل اپل، در رابطه با آمار اعلام شده نظر دیگری دارد. تیم کوک به هیچ وجه این کاهش فروش را بد نداسته و در جایی عنوان کرده: «آمار فروش سه ماهه دوم نشان می‌دهد تقاضای بازار بیشتر از چیزی بوده که برای این بازه زمانی انتظار داشتیم» همچنین در ادامه اعلام کرده: «عرضه آیفون SE برای ما یک موفقیت بسیار بزرگ بود و مشتریان این محصول ما را هیجان‌زده کردند.»

اظهارات تیم کوک در شرایطی است که آیفون با ۱۵ درصد کاهش فروش، آیپد با ۹ درصد و کامپیوترهای مک با ۱۱ درصد افت فروش مواجه هستند. آیفون ۲۳ درصد و کامپیوترهای مک ۱۳ درصد کاهش درآمد را برای اپل درپی داشته‌اند اما اوضاع آیپد در از نظر درآمدی به کمک اپل آمده است. عرضه آیپد پرو و افزایش قیمت این محصول کمک کرده که با توجه به کاهش تعداد فروش نسبت به سال قبل، درآمدزایی آن بیشتر شود. بطوریکه کاهش ۱ میلیون عددی در فروش آیپد افزایش ۷ درصدی درآمد از فروش تبلت را برای اپل به ارمغان آورده است.

جدول زیر جزئیات بیشتری از آمارهای ذکر شده را نشان می‌دهد.

image

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (22 نظر)

alireza

۱۳۹۵/۵/۱۰
آقا مرتضی اینایی که گفتم نمونه مثال بود و لپ کلام این بود که تحت تاثیر گوشی های دیگست بد برداشت بکنید
کیا جان مثل اینکه شما هنوز تو خواب غفلتی چشمتون باز کن و برو مشخصات سرفیس،بوک رو ببین بعد بیا نظر بده

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۵/۸
اپل روند کاری بسیار بدی داره.مثل سیاست های برده داری عمل میکنه. به خاطر اینکه یه روزی خیلی قوی بوده فکر میکنه میتونه با استبداد تو بازار بمونه. قیمت واقعی لوازم اپل نصف قیمت الانشونه. و فقط کاربری که پول برای تو جوب ریختن داره مشتریش میمونه. چون همین الان شرکت های در پیت چینی و کره ای دارن با سیستم عامل فقیر و بی فایده اندروید خدمات بهتری میدن. ای او اس گنجایشش خیلی بیشتر از این بچه بازیاس. اگه انقد پول برند نگیرن میتونن دستگاهاشون و به حد عالی برسونن.

akbar

۱۳۹۵/۵/۸
BIG LIKE

kia

۱۳۹۵/۵/۸
واقعاً مك تحت تأثير سرفيس بوكِ؟؟؟؟؟!!!!!!

اشکان

۱۳۹۵/۵/۷
سامسونگ در تمامی طیف های قیمتی گوشی داره. اگر اپل هم این کار رو انجام بده امکان موفقیت هست