خانهاخبار
چرا کاربران گوشی‌های بدون گارانتی را ترجیح می‌دهند؟

چرا کاربران گوشی‌های بدون گارانتی را ترجیح می‌دهند؟

بسیاری از کاربران بر این باورند که پرداخت هزینه بیشتر برای گارانتی گوشی کاری بیهوده است. اما چرا ایرانی‌ها نسبت به گارانتی بی‌اعتمادند؟
۱۳۹۶/۱/۴

یکی از سوالاتی که اغلب هنگام خرید گوشی با آن مواجه می‌شویم سوال در مورد انتخاب میان گوشی گارنتی‌دار و بدون گارانتی است؛ سوالی که برای بسیاری از کاربران به انتخاب عبارت بدون گارانتی منجر می‌شود و تعداد کمتری ترجیح می‌دهند با پرداخت مبلغ بیشتر گوشی خود را گارانتی کنند. وقتی از کاربران سوال می‌کنیم دلیل آنها برای انتخاب گوشی بدون گارانتی چیست، اغلب پاسخ مشابهی می‌شنویم. بسیاری از آنها هنگام مراجعه برای استفاده از گارانتی با یک جمله تکراری مواجه شده‌اند: این بخش گوشی شامل گارانتی نمی‌شود.

image

اما واقعا همیشه این طور است؟ چرا کاربران ایرانی گمان می‌کنند که اگر هزینه بیشتری بابت گارانتی گوشی بپردازند باز هم هنگام آسیب دیدن گوشی کسی جوابگوی آنها نیست؟ آیا این دیدگاه از گذشته پای برجاست و هنوز هم کاربران بر این باورند که گارانتی در خرید گوشی اهمیتی ندارد؟ شاید هم دلایل دیگری تکمیل‌کننده این موضوع است. در اینجا به سراغ برخی مواردی می‌رویم که باعث بی‌اعتمادی کاربران ایرانی به گارانتی شده است.

 

پشتیبانی نامناسب گارانتی‌ها

بسیاری از گارانتی‌ها موارد زیادی را از لیست پوشش خود حذف کرده‌اند و همین امر باعث شده تا کاربران گمان کنند دیگر چیزی برای پشتیبانی توسط گارانتی‌ها باقی نمانده است. دیرکرد تحویل گوشی یا زمانبر بودن سپردن به گارانتی‌ها و مشخص نبودن دقیق وضعیت پشتیبانی آنها کاربران را سردرگم کرده است که آیا پرداخت هزینه بیشتر برای گارانتی کاری عاقلانه است یا خیر.

 

گارانتی شرکت‌های غیرمعتبر

معمولا هر برند گوشی هوشمند با یک گارانتی معتبر شناخته می‌شود و هنگامی که با گارانتی‌های متفرقه مواجه می‌شویم، نمی‌دانیم آیا گارانتی جدید عملکردی قابل قبول دارد یا خیر. گارانتی های شخصی فروشگاه‌ها هم اغلب اعتبار زیادی ندارند و بهتر است از پذیرش آنها خودداری کنیم.

 

image

قیمت کمتر

نمی‌توان انکار کرد که پرداخت هزینه کمتر برای گوشی بدون گارانتی وسوسه‌کننده است، به‌خصوص وقتی این باور وجود دارد که گارانتی هیچ وقت به کار نمی‌آید. وقتی که نسبت به خدمات ارائه‌شده توسط گارانتی‌ها اعتمادی وجود ندارد، اکثر کاربران هم ترجیح می دهند گوشی خود را بدون گارانتی و با هزینه کمتر خریداری کنند و در مقابل اگر مشکلی پیش آمد، آن وقت برای گوشی خود هزینه کنند.

 

انتخاب بیمه به جای گارانتی

به‌تازگی در کشور ما بحث بیمه گوشی هوشمند نیز مطرح شده است. بیمه‌ها هزینه بیشتری می‌گیرند، اما در مقابل تعهدات بیشتری می‌پذیرند. برخی کاربران ترجیح می‌دهند گوشی خود را بدون گارانتی خریداری کنند، اما در مقابل گوشی را بیمه کنند. بیمه‌ها اغلب در مقابل ضربه و شکستگی فیزیکی، آب‌خوردگی و نفوذ مایعات، نوسانات برق، سرقت و... نیز متعهد هستند.

 

احتمال کم خرابی گوشی

همیشه مشکلاتی که برای گوشی پیش می‌آید ناشی از ضربه خوردن یا آسیب دیدن توسط شخص نیست و گاهی نیز گوشی از همان ابتدا مشکلاتی دارد؛ مشکلاتی مثل عمل نکردن صحیح نمایشگر یا دیگر بخش‌های سخت‌افزاری دستگاه. بنابراین هیچ وقت نمی‌توانید این طور فکر کنید که اگر از گوشی خود مراقبت بیشتری بکنید، مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

از طرف دیگر می‌دانید که مدت استفاده از گوشی هوشمند نسبت به قبل کمتر شده و به همین دلیل احتمال آسیب دیدن گوشی در این مدت نیز کمتر شده است. اکنون دیگر اکثر کاربران گوشی هوشمند خود را در زمانی کمتر از دو سال تعویض می‌کنند و با یک حساب و کتاب ساده به این نتیجه می‌رسند که احتمال مشکل پیدا کردن گوشی در این دو سال کم است، پس گوشی بدون گارانتی با قیمت کمتر گزینه بهتری است.

image

 

با این اوصاف برای کاربران سخت است که سراغ گوشی‌های با گارانتی بروند وقتی باور ندارند که گارانتی زمانی به کارشان می‌آید. البته کسانی که از گارانتی‌های معتبر استفاده کرده‌اند نظر دیگری دارند؛ به خصوص آن دسته از کاربران که با مشکل مواجه شده‌اند و از خدمات گارانتی گوشی خود نیز استفاده کرده‌اند. مسلما هر چه گارانتی‌ها خدمات بهتری ارائه دهند کاربران بیشتری سمت‌شان جذب خواهند شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (61 نظر)

مریم

۱۳۹۸/۳/۱۳
سلام.اصلا به شرکت های گارانتی اطمینان نکنین خصوصا پارس آریاتل.دو ماهه گوشی منو گرفتن که تاچ ال سی دیش رو عوض کنن. ولی هر روز یه بهانه ای میارن.تو ایران فقط باید خودت مواظب گوشیت باشی.گارانتی اصلا پاسخگو نیست.

قاسم

۱۳۹۶/۱/۵
نظرمن بازثبت نشد

میثم

۱۳۹۶/۱/۵
هیچ احتیاجی به گارانتی نیست . گوشی رو اصولی استفاده کنید آخ نمیگه . الکی هم پول به این شرکت های مفت خور ندید .

بهنام

۱۳۹۶/۱/۵
من گوشی g2 ال جی دارم مادر بردش مشکل داشت بردمش نمایندگی برام مجانی مادر بردش تعویض کردن ولی
2 هفته طول کشید درستش کنند
روی لنز گوشی و خود گوشی چند خش انداخته بودن
کلا گارانتی ال جی بد نیست

dani

۱۳۹۶/۱/۵
کاملا موافقم . شرکت های گارانتی داخلی همیشه با یک بهانه از ارائه خدمات شونه خالی میکنن حتی اگه اون اشکالی که گوشی داره توی این لیست هم نباشه و واقعا مشکل خوده گوشی باشه