خانهاخبار
آخرین آمار کاربران اینترنت در ایران اعلام شد

آخرین آمار کاربران اینترنت در ایران اعلام شد

رشد اینترنت در ایران و در طی سال‌های اخیر بسیار سریع بوده است. روز گذشته آمار جدیدی از تعداد کاربران اینترنت و تعداد کاربران اینترنت پرسرعت در ایران منتشر شد.
۱۳۹۵/۵/۲

به گزارش جی اس ام و به نقل از خبرگزاری مهر، امیرحسین دوایی در همایش فرصتهای سرمایه گذاری و کسب و کار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، با اشاره به فرصتهای سرمایه گذاری که هم اکنون با توسعه باندپهن دسترسی به اینترنت برای حجم وسیعی از مخاطبان ایجاد شده است، اظهار داشت: صدور پروانه جدید برای ارائه دهندگان سرویس اینترنت (FCP ) در راستای رشد اقتصادی کشور، یکی از اقداماتی است که برای توانمندسازی این بخش صورت گرفته است.

image

 

ظرفیت اینترنت به ۴ هزار گیگابیت و شمار کاربران اینترنت پر سرعت در ایران به ۲۸ میلیون رسیده است

وی شمار کل کاربران اینترنت در ایران را ۳۷ میلیون و ضریب نفوذ اینترنت را ۴۷ درصد عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲۸.۱ میلیون نفر کاربر اینترنت پرسرعت هستند که حدود ۱۹ میلیون از این تعداد اتصال از طریق تلفن همراه صورت می گیرد و تعداد ارتباطات مشترکان موبایل ۷۶ میلیون نفر برآورد می شود.

معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات، با اشاره به شاخص های کلان بخش ICT کشور، خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت زیرساخت اصلی شبکه فیبر نوری ۵۱ هزار کیلومتر بود که امروز این شاخص به ۵۷ هزار و ۱۵۸ کیلومتر رسیده است. در همین حال ظرفیت شبکه دیتای کشور ۶۲۴ گیگابیت بود که امروز به ۴ هزار گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

دوایی از رشد ۸ برابر ظرفیت دسترسی بین المللی و رسیدن به ظرفیت ۵۶۴ گیگابیت خبر داد و گفت: توسعه مراکز داده استانی ۴ برابر شده و ارتباط دستگاههای اجرایی به شبکه تبادل داده ملی (NIX ) به ۱۰۹ دستگاه رسیده است. در همین حال پوشش پایش فضای فرکانسی کشور ۵۶ درصد شده و ۱۱۰ گیگاهرتز از این فضا تحت پوشش قرار دارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

hamedlim

۱۳۹۵/۵/۳
با وا کی این اعداد و ارقام رو میخواد توهین نشه ولی اینا دردی رو دووا نمیکنه. وقتی که سرعت ها افزایش یافت و قیمت های هم کم شد اون وقت خبر بدین این اعداد و ارقام همش چرته.

احسان

۱۳۹۵/۵/۳
من به عنوان یه گیمر آنلاین هر روز دارم به پشتیبانی زنگ میزنم، نمیدونم چرا بعد از 2 ساعت که تماس گرفتم همه چی خوبه اما دوباره بعدش...
تازه از شرکتی که اینترنتش به بازی آنلاین معروفه!

m.axel981111

۱۳۹۵/۵/۳
در ضمن خیلی گرونه .فکر میکنن چون مردم استفاده میکنن حتما خوبه و ارزون در حالی که مردم چاره ای جز استفاده از این اینترنت گران و با سرعت پایین ندارن.متاسفم برای همه چی?

مجتبی

۱۳۹۵/۵/۲
منم موافقم اینا همه اعداد و ارقام هستند هر چقدر که زیاد باشن مهم اینه که سرعت اینترنت چقدر باشه واقعا ک ایران یکی از مسخره ترین و مزخرف ترین اینترنت های جهان و در رده بندی آخرین کشور هستش بهتره به جای اینکه ادعا کنید سرعت نت رو با کیفیت و قوی کنید هر چند که هیچ جا رسیدگی نمیکنید

هامون

۱۳۹۵/۵/۲
ای کاش ایران از لحاظ فناوری ارتباطاتی در حد ژاپن یا کره جنوبی بود ...
البته میدونم توقعم شدیدا رادیکالیه :)))