خانهاخبار
با هدفون لایتنینگ iPhone 7 آشنا شوید

با هدفون لایتنینگ iPhone 7 آشنا شوید

هنوز رسما تایید نشده اما تا همین الان که این مطلب را می‌خوانید، همه شایعات از حذف پورت ۳.۵ میلیمتری در آیفون بعدی خبر داده‌اند. به این ترتیب وجود ایرپادز های اپل با پورت ۳.۵ میلیمتری عاقلانه به نظر نمی‌رسد. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه داشته باشید تا نگاهی بیاندازیم به ایرپادز با پورت لایتنینگ.
۱۳۹۵/۴/۲۴

قبول کنید یا نه، آیفون ۷ و ۷ پلاس، فاقد پورت ۳.۵ میلیمتری هدست خواهندبود و این یعنی باید یک تبدیل برای وصل کردن هرکدام از هدفون‌های سیمی که اکنون دارید، تهیه کنید. اگر هم قصد خرید هدفون و هم آیفون ۷ دارید، باید به دنبال هدفون‌هایی خاص باشید که به پورت لایتنینگ متصل می‌شوند. گزینه دیگر هم استفاده از هدفون‌های بی‌سیم است.

فارق از دلیل اپل برای حذف پورت ۳.۵ میلیمتری، یک سوال مطرح می‌شود: «Earpods های آیفون ۷ چگونه خواهندبود؟ بی‌سیم یا با پورت لایتنینگ؟» جواب این سوال در عکس‌های جدیدی که از ایرپادز آیفون ۷ لو رفته مشخصا وجود دارد. 

همانطور که در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید، ظاهر ایرپادز جدید در کل همانند ایرپادز کنونی است اما در انتهای آن، به جای پورت ۳.۵ میلیمتری شاهد لایتنینگ هستیم. نکته جالب توجه، بزرگ بودن قسمت پشتی پورت لایتنینگ است که می‌توان احتمالا مختلفی را برای آن در نظر گرفت. ممکن است دلیل آن وجود DAC برای تبدیل صدای آنالوگ به دیجیتال باشد. احتمال دیگر این است که اپل عمدا این بخش را به این شکل طراحی کرده تا مقاومت ایرپادز از کابل لایتنینگ بیشتر باشد. حتما تاکنون دیده‌اید کسانی را که از کیفیت کم کابل لایتنینگ آیفون شاکی هستند. از همین رو احتمالا اپل بخش انتهایی ایرپادز را به این شکل طراحی کرده تا سیم هدست از لایتنیگ انتهای آن به این سادگی‌ها جدا نشود.

عکس‌ها در شبکه اجتماعی چینی weibo منتشر شده‌اند. از این رو احتمال اینکه این عکس‌ها تنها متعلق به نمونه غیر اصلی باشد وجود دارد. قبل از این عکس‌ها نیز، نمونه‌های دیگری از ایرپادز با پورت لایتنینگ مشاهده شده بود، بنابراین عجیب نیست در نهایت ایرپادزی که اپل با آیفون ۷ عرضه می‌کند، ظاهری کمی متفاوت‌تر داشته باشد. حتی ممکن است اپل ما را با ایرپادز بی‌سیم شگفت‌زده کند که البته این مورد به دلیل بالا رفتن هزینه‌ ساخت و همینطور تغییر در طراحی ایرپادز دور از ذهن به نظر می‌رسد.

در نهایت باید بگوییم ایرپادز آیفون ۷ از نظر ظاهری تفاوتی با ایرپادز کنونی ندارد و تنها تغییر اصلی آن، عوض شدن پورت ۳.۵ میلیمتری به لایتنینگ خواهدبود. همچنین در صورت دارا بودن DAC تبدیل آنالوگ به دیجیتال در ایرپادز، این هدست به همه دستگاه‌های دارای این پورت متصل شده و قابل استفاده خواهدبود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

shahab .moh

۱۳۹۵/۴/۲۸
دقیقا . ما ملت خدانکنه به یچیزی گیر بدیم . دیگه تا گندش درنیاد و ده بار از همون سوراخ گزیده نشیم ولش نمیکنیم.

MY10

۱۳۹۵/۴/۲۵
اپل داره مشتریاش محدود ب خودش می کنه
اپل تو هیچ چیزی بهترین نبوده ک حالا داره انقد مشتریاشو ب محصولات خودش محدود می کنه و می گه شما از سرکتای دیگه استفاده نکنین من بهترین کیفیت رو ارائه می دم
معلوم نیست قیمت این هندزفری چقد قراره بشه

..

۱۳۹۵/۴/۲۵
فارغ اشتباها فارق نوشته شده

A&A

۱۳۹۵/۴/۲۵
عکس های استفاده در این خبر خیلی چیز عادی هستش! چرا؟ چون الان هم در بازار هدفون های لایتنینگ موجوده است! البته خود نویسنده عزیز هم به این موضوع اشاره کرده :)
ولی من هنوز تو ایران پیدا نکردم :( با این که تو آمازون موجوده ! اونم چه موجودی!!!!! آقا یک هدفون نمره 20 هست واییییییییی حرف نداره تو کانال Unbox Therahy دیده بودم ولی خوب به دلیل مشکلات نمی تونم لینکش رو بزارم :)
ممنون از GSM بابت برسی ها و خبرهای خوبش :)

الف میم

۱۳۹۵/۴/۲۴
وای خدا دیگه خسته شدم اه
این همه منتظر آیفون 7 شدم اه اه واقعا خیلی بد
اصلا اصلا دیگه از اپل راضی نیستم واقعا بعد از مرگ استیوجابز اپل تموم شد . . .
بهترین محصول و آخرین محصول اپل آیفون 5s یا همون se هستش دیگه تموم.
6s باطری واقعا بدی داره و...
اپل دیگه اصلا ارزش خرید نداره . . .
خیلی زشت
دوربین بد تر از قبل
تغییر خاصی هم توش فک نکنم شاهد باشیم
پورت لایتینگ رو هم که حذف کرده . . .
هدفونم...
فکر کنید شما میخواید گوشی رو به ضبط ماشین با پورت 3.5 متصل کنید . . . میشه؟ دیگه نه . . .
مگر با این ماشین های ایرانی میشه سیستم عامل ios رو در ماشین نصب کرد که موزیک رو انتقال بدیم در ضبط؟
فوق بد
مشکل ما هستیم که با وجود این همه مشکل باز هم گوشی به این بدی رو با قیمت چندین برابر بازار خریداری میکنیم!