خانهاخبار
طبق آمار منتشر شده، فروش G5 طبق برنامه‌ریزی‌های ال‌جی پیش نمی‌رود

طبق آمار منتشر شده، فروش G5 طبق برنامه‌ریزی‌های ال‌جی پیش نمی‌رود

پیشرفت روزافزون کمپانی‌های چینی روی آمار فروش کمپانی‌های مطرح تاثیر گذاشته است. امروز آمار فروش ال‌جی منتشر شد که همچنان از عدم استقبال کاربران از پرچمدار ماژولار این کمپانی حکایت دارد.
۱۳۹۵/۴/۲۱

روزهای گذشته اخبار متنوعی از کمپانی‌های معتبر دنیای تکنولوژی از جمله‌ ال‌جی و اچ‌تی‌سی منتشر شد که هردو بسیار پایین‌تر از حد انتظار خود ظاهر شده‌اند. ال‌جی آمار فروش سه‌ماهه خود را منتشر کرده که از فروش 15 میلیونی این کمپانی حکایت دارد. کارشناسان برای فروش سه‌ماهه دوم ال‌جی عدد 16.5 میلیون را در نظر گرفته بودند که ناکامی جی‌5 در جلب نظر مشتریان، شکست‌‌های اخیر برند کره‌ای را پررنگ‌تر کرد.

image

اولین پرچمدار ماژولار کره‌ای‌ها با سروصدای زیادی معرفی شد، چون رویای گوشی‌های ماژولار را به حقیقت نزدیک کرد، اما فروش این گوشی پایین‌تر از انتظار کارشناسان بود. طبق تحقیقاتی که پیش از رونمایی از هر پرچمداری صورت می‌گیرد، انتظار فروشی 3 تا 3.5 میلیونی در سه‌ماهه دوم 2016 از جی‌5 می‌رفت؛ عددی که تاکنون از فروش این گوشی ثبت شده بیش از 2.5 میلیون نسخه نیست که کمبود یک میلیونی ال‌جی در فروش گوشی‌هایش را توجیه می‌کند. این آمار و ارقام برای ما فقط در حد عدد است، اما هزینه‌ سنگینی روی دوش مدیران ال‌جی می‌گذارد. طبق گزارش روزنامه کره‌ای Aju، این برند متحمل ضرری 110 میلیون دلاری طی سه‌ماهه دوم 2016 شده است که در مقایسه با ضرر 174 میلیون دلاری آن در سه‌ماهه دوم 2015 نوعی پیشرفت محسوب می‌شود!

image

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ال‌جی ناتوانی در رقابت با همتای کره‌ای خود، سامسونگ، است. ال‌جی برای جی5 پیش‌بینی فروشی 12 میلیونی در سال 2016 کرده بود، حال آن‌که طبق روند کنونی به عددی بیش از 5.5 میلیون نسخه دست نمی‌یابد. این شکست در حالی روی دوش ال‌جی سنگینی می‌کند که پرچمداران سامسونگ، گلکسی اس7 و اس7 اج، با فروشی 26 میلیونی در سال 2016 به موفقیت بزرگی دست می‌یابند. البته ال‌جی تنها کمپانی شکست‌خورده دنیای اسمارت‌فون‌ها نیست، زیرا وضعیت اچ‌تی‌سی از رقیب کره‌ای خود نیز بدتر است! پیش از این در گزارشی به شکست برند تایوانی در فروش پرچمدارش اشاره کرده بودیم؛ در حالی که این برند به فروش 1 میلیون اچ‌تی‌سی 10 و 13 میلیون گوشی در مجموع دست می‌یابد، رقیبان چینی مانند اوپو و هوآوی هرکدام رکورد فروش 80 و 120 میلیون گوشی در سال 2016 را ثبت می‌کنند!

image

جالب است بدانید که در رده‌بندی پرفروش‌ترین برند‌های تولیدکننده اسمارت‌فون در سال 2016 کمپانی‌های سامسونگ، اپل و هوآوی به ترتیب رده‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند. پس از آن‌ها رده‌های چهارم تا ششم را نیز شیائومی، اوپو و لنوو تصاحب کرده‌اند. نکته قابل توجه این‌که از 6 برند پرفروش 2016 چهارتا متعلق به چین هستند و دوتای دیگر هم بعضی قطعات خود را در خط تولید‌های چینی تولید می‌کنند!

با توجه به آمار فروش ال‌جی و اچ‌تی‌سی و پیشرفت برند‌های چینی به نظر شما این دو برند به آخر خط نزدیک می‌شوند؟ در حالی که هنوز هم عده‌ای برند‌های چینی را به چشم «کالای چینی« نگاه می‌کنند، چرا محصولاتشان با استقبال بیش از پیش مشتریان مواجه می‌شود؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (117 نظر)

جواد

۱۳۹۵/۹/۲۵
داداش چی سر خود حرف میزنی,الجی دوربین سامسونگو زمین زده باز میای با سونی مقایسه میکنیش بعدشم عکسا تو صفحه نمایش سونی یا سامسونگ وضوحشون بالاس من خودم تعمیرکار گوشی ام سرخود حرفی نزن.

mohammad

۱۳۹۵/۷/۱۳
با توجه به تجربه هایی که از خرید های خودم داشتم بین A5_2016
و الجی g5 و سونی z5p من سونی رو ترجیح میدادم هرچند امکانات جانبی کمتری نسبت به بقیه گوشی ها داشت اما در کل قوی تر عمل میکرد . دوربین الجی تا وقتی که تصاویر داخل گوشی بود بهتر از بقیه عمل میکرد ولی وقتی عکس هارو به کامپیوتر منتقل میکنی نتیجه عوض میشه و سونی جلو میزنه . درباره سامسونگ چون پرچمدارشو نداشتم نمیتونم مقایسه کنم ولی نسبت به یک بازه قیمتی مشخص سونی بهتر عمل کرد .البته داداشم m9. داشت اون هم خوب بود ولی فقط مشکل داغ شدن داشت و هیچوقت هنگ نکرد.

علی?

۱۳۹۵/۵/۱۱
من هم گوشی الجی دارم اما مشکل سوخت برد نداشته
لطفا اگر تجربه بدی دارید یک برند رو خراب نکنید
من تبلت سامسونگ داشتم حتی تو قفل باز کردن هم هنگ میکرد ولی هیچ وقت از سامسونگ بد نگفتم

Saeed

۱۳۹۵/۵/۴
فکر کنم اشتباه نوشتی دوست عزیز
ینی میخوای بگی HTC , LG به فکر تکنولوژی های جدید نبودن ؟
شما یه نگاه به تاریخ پرچم دار هاشون بنداز لاقل
HTCکه همین الان از لحاظ صدا و دوربین صاحب تکنولوژی هستش ضمن این که اولین گوشی هوشمند با صفحه ضد خش و نشکن رو عرضه کرد که هر بار بهتر از قبل میشه همچنین از لحاظ قدرت مقاومت و استحکام با این که هیچوقت ادعا نکرد همچنان در صدر گوشی های هوشمنده ...
در مورد سخت افزار هم چند سال قبل که HTC بر روی استفاده از CPU هشت هسته ای متمرکز شده بود و خبرش همه جا پیچیده بود ( درست خاطرم نیست که روی گوشی HTC One بود ) در همین حین سامسونگ از هول حلیم توی دیگ افتاد و با تقلید کور کورانه که عادت همیشگیش هست بار دیگر آبروی خودش رو با گوشی پر عیب و ایراد نزد متخصصان و حتی کاربران عادی گلکسی برد ولی HTC از همان ابتدای کار اندروید همیشه در خصوص تکنولوژی های جدید گوشی های هوشمند خوش درخشید LG هم که در زمینه نو آوری ها همیشه پیشگام بوده اما متاسفانه بخاطر عجله در عرضه و مسائل دیگه گاها به مشکلاتی بر میخوره ...
پس نتیجه میگیریم این HTC و LG نیستن که باید به فکر تکنولوژی جدید باشن بلکه شرکت هایی که به دنبال کپی برداری از بقیه هستن باید این رو در دستور کارشون قرار بدن

Saeed

۱۳۹۵/۵/۴
نکته جالبی رو گفتی گوشی ماژولاری که ال جی تولید کرده با هر بار اتصال و جدا سازی ماژول ها باید خاموش و روشن بشه ولی احتمالا توی نسل های بعد یه باطری داخلی برای تامین چند ثانیه ای انرژی لازم به کار گرفته میشه ولی به هر حال این مساله نمیتونه دلیل محکم و قابلی باشه برای نخریدن این گوشی بیشتر میشه گفت همون طراحی نه چندان مناسب که خودت اشاره کردی و صدای بلند ولی بی کیفیت نسبت به HTC10 و البته همه پسند نبودن ماژول ها میتونه دلیل اصلی باشه