خانهاخبار
فروش ناامیدکننده HTC 10‌ و محوشدن این کمپانی در بازار

فروش ناامیدکننده HTC 10‌ و محوشدن این کمپانی در بازار

این روزها کمپانی‌های چینی عرصه را بیش از پیش بر اچ تی سی تنگ کرده‌اند و فروش این کمپانی را به پایین‌ترین حد ممکن رسانده‌اند. آمار منتشرشده نشان‌دهنده پیشی‌گرفتن برند‌هایی همچون Vivo و Oppo از اچ تی سی است.
۱۳۹۵/۴/۱۶

اگر پیگیر اخبار حوزه فناوری و گجت‌ها هستید، احتمالا از احوال نه‌چندان خوش کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی اطلاع دارید. برندهای چینی در حال تضعیف کمپانی‌های قدیمی این حوزه هستند که تعدادی از آن‌ها را هم مانند اچ‌تی‌سی از پا درآورده‌اند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که امسال تنها 13 میلیون گوشی هوشمند تحت برند اچ‌تی‌سی روانه بازار می‌شود، حال آن‌که این میزان در سال 2015 بیش از 18 میلیون دستگاه بود؛ این یعنی کاهش فروش 26.8 درصدی برای تایوانی‌ها و زنگ خطر برای دیگر برندهایی که جای خود را به چینی‌ها و به عبارتی ارزان‌فروش‌های بازار می‌دهند.

image

کمپانی ایسوس نشان داده که نه تنها در مقابل هجوم چینی‌ها از خود مقاومت نشان می‌دهد، بلکه با سیاست‌گذاری‌های صحیح می‌تواند در مقایسه با سال‌های گذشته پیشرفت کند! یکی از سیاست‌های صحیح این کمپانی، فسخ قرارداد با اینتل و روی آوردن به کوالکام امریکایی برای تولید پردازنده اسمارت‌فون‌هایش است. کارشناسان آمار معتقدند این کمپانی به فروش 21.5 میلیون گوشی هوشمند در سال 2016 دست می‌یابد؛ این عدد برابر با افزایشی 34.4 درصدی در مقایسه با رکوردهای سال 2015 است.

image

در حالی که چشم امید اچ‌تی‌سی به فروش پرچمدارش، 10، دوخته شده بود، خبرها حاکی از تولید فقط یک میلیون نسخه از این دستگاه است. پرچمداران چینی قدرتمند و همچنین ارزان‌قیمتی همزمان با اچ‌تی‌سی 10 رونمایی شدند که طبعا فروش این گوشی را با مشکل مواجه می‌کنند.

این گزارش پیشرفت برند‌های چینی را نیز بررسی کرده است. از میان برندهایی مانند هوآوی، ویوو، لنوو و شیائومی، کمپانی اوپو بهترین عملکرد را در مقایسه با سایرین به نمایش گذاشته است. جالب است بدانید که اوپو در سال 2015 بیش از 49 میلیون گوشی هوشمند به فروش رساند که این رقم در سال 2016 با افزایشی 59.2 درصدی به 80 میلیون دستگاه می‌رسد. مقایسه فروش 13 میلیونی برند قدرتمندی همچون اچ‌تی‌سی با رقم 80 میلیونی اوپو می‌تواند هرکسی را به تعجب وادارد!

image

کمپانی دیگری که امسال توجه همه را به خود جلب کرده Vivo است. این برند در سال 2015 بیش از 47 میلیون گوشی هوشمند به فروش رساند که این عدد در سال 2016 با افزایشی 40 درصدی به 66 میلیون دستگاه افزایش می‌یابد. برند هوآوی، که از همه رقیبان چینی خود شناخته‌شده‌تر است، در سال گذشته 108 میلیون گوشی هوشمند فروخت که با افزایشی 10 درصدی این رقم در سال 2016 به 119 میلیون دستگاه می‌رسد.

 

نظر شما درباره این ارقام و آمار چیست؟ آیا همان‌طور که برندهای چینی اچ‌تی‌سی را شکست دادند، توانایی رقابت با اپل یا سامسونگ را هم دارند؟ در صورت ورود به بازار ایران، آیا برندهای چینی را به کمپانی‌های معروف‌تر ترجیح می‌دهید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (115 نظر)

حسین

۱۳۹۵/۱۲/۱۰
سلام من دیروز خریدم ی گوشی عالییه قیمت فعلی جزیره کیش1560تومن کیفیت دوربین عالی بدنه توپ سرعت عالی فقط مشکل اینه ی سیم میخوره

محمد

۱۳۹۵/۱۱/۱۹
سلام
اگ یه دفعه گرفتی تو دست htc 10دیگ محاله گوشی دیگ بگیری تو دست
پر از زیبایی و سادگی و مقاومت و به روز نسبت ب اندرویدها که کسی جلودارش نیست نسبت ب ایفون هم که اون محدودیت های بیخود نداره
این شرکت های بی هویت هم که میان گوشی میزنن مطمئن باشید همونجور که بی هویت اومدن بی هویت هم خواهند رفت
زشته اصلا این برند با این مارک ها بی هویت قیاس هم کرد
یا علی

سعید گوشی باز

۱۳۹۵/۹/۸
معلومه که یه چنین کمپانی در برابر اپل باید سر فرود بیاره و ورشکست شه....تا اپل هست این بنجل سازها به هیچ کجا نمیرسن

javad

۱۳۹۵/۶/۱۸
قبول کنین که دوربین اچ تی سی هیچگاه به پای سامسونگ نمی رسه
اچ تی سی با مواد ساخت خوب و اسپیکر تا حالا مونده
صفحه نمایش برتری با سامسونگ
باتری برتری با سامسونگ
پردازنده برابر

سرور

۱۳۹۵/۵/۲۳
این فروش کم نشون میده تعداد آدمای عاقل روبه کاهشه. همیشه هم همینطور بوده. آدم عاقل خیلی کم پیدا میشه.