خانهاخبار
استفاده از فناوری Micro LED در صفحه نمایش اپل واچ از سال 2017

استفاده از فناوری Micro LED در صفحه نمایش اپل واچ از سال 2017

بیش از یک سال از ورود ساعت هوشمند اپل به بازار می‌گذرد و ظاهرا تا مدل بعدی آن یک سال دیگر نیز فاصله داریم. شایعاتی در مورد مدل 2017 اپل واچ مطرح شده که به تکنولوژی جدید صفحه نمایش آن مربوط است.
۱۳۹۵/۴/۵

برخی از اعضای یک شرکت تامین قطعات تایوانی اطلاعاتی در مورد مدل جدید اپل واچ منتشر کرده‌اند که به تکنولوژی جدید صفحه نمایش آن اشاره دارد. براین‌اساس اپل قصد دارد سال ۲۰۱۷ در مدل جدید اپل واچ از صفحه نمایش‌هایی با تکنولوژی Micro LED استفاده کند. صفحه نمایش اپل واچ در حال حاضر از نوع OLED است که با کنتراست بالا و کیفیت فوق‌العاده شناخته می‌شود.

اپل دو سال قبل توسعه‌دهنده صفحه نمایش‌های Micro LED را، که از تکنولوژی LuxVue Technology برای این منظور استفاده می‌کرد، به مالکیت خود درآورد و خط تولید آن را در تایوان راه‌اندازی کرد. ظاهرا اپل پروسه‌های تحقیق و توسعه (R&D) را روی تکنولوژی LuxVue در این کارخانه طی کرده و حالا محصول آن آماده تولید انبوه است.

صفحه نمایش‌های Micro LED از پیکسل‌هایی با اندازه ۱ تا ۱۰۰ میکرون ساخته می‌شوند و هزینه ساخت آنها پایین‌تر از تولید پنل‌های OLED فعلی است؛ اگرچه پروسه تولید آن دشوارتر و پیچیده‌تر است.

باتوجه به بهبودهای قابل توجهی که در نرم‌افزار اپل واچ با watchOS 3 پدید آمد، اپل قصد دارد سخت‌افزار آن را نیز برای مدل بعدی ارتقا دهد. بخشی از این ارتقا مربوط به صفحه نمایش آن است، هرچند که افزوده شدن سخت‌افزارهای بیشتر به آن مانند دوربین برای تماس‌های فیس‌تایم نیز محتمل است. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)