خانهاخبار
با رقبای وان پلاس 3 آشنا شوید

با رقبای وان پلاس 3 آشنا شوید

گوشی هوشمند OnePlus 3 معرفی شد، ولی شاید نظر همه را به خود جلب نکند. در این مطلب با رقبای این محصول آشنا خواهید شد.
۱۳۹۵/۳/۲۷

بدون شک وان‌پلاس ۳ یکی از خوش‌قیمت‌ترین موبایل‌هایی است که معرفی شده؛ حداقل روی کاغذ که این طور به نظر می‌رسد. با تغییر سیستم فروش این کمپانی -و حذف دعوتنامه- وان‌پلاس به صورت جدی وارد باشگاه فروشنده‌های موبایل شده و در این بین تعیین نرخ هزینه حمل و نقل از بیشترین اهمیت برخوردار است. نه تنها وان‌پلاس، بلکه بسیاری از کمپانی‌های چینی با این موضوع دست به گریبان هستند.

مثلا شیائومی را در نظر بگیرید؛ قیمت محصولات رده‌پایین و میان‌رده را به میزان کمی بالاتر از هزینه تولید در نظر گرفته که با فروش میلیونی این موضوع منطقی است. اما در مورد وان‌پلاس هنوز نمی‌دانیم چه استراتژی‌ای در نظر گرفته، ولی با وجود بدنه تمام فلزی، اسنپدراگون ۸۲۰ و دوربین مجهز به لرزشگیر اپتیکال قیمت ۴۰۰ دلار کمی مشکوک به نظر می‌رسد.

با وجود اینها اگر نسبت قیمت به ارزش خرید این محصول شما را نگران کرده، برایتان دیگر گزینه‌های نزدیک به این محصول را لیست کرده‌ایم که در این مطلب آنها را می‌بینید.

گوگل نکسوس 6P (قیمت: ۴۲۰ دلار)

image

تلفن‌هوشمند بزرگ‌جثه گوگل، که هوآوی تولیدش کرده، از نمایشگر ۵.۷ اینچی QHD بهره می‌برد. اسنپدراگون ۸۰۱، ۳ گیگابایت رم و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ و همچنین لرزشگیر اپتیکال از دیگر مشخصات فنی این محصول به شمار می‌رود. باتری نکسوس ۶پی ۳۴۵۰ میلی آمپر ظرفیت دارد و تمامی به روز رسانی‌های نرم‌افزاری اندروید را به سرعت و مستقیما از گوگل دریافت می‌کند.

سامسونگ گلکسی A7 مدل ۲۰۱۶ (قیمت ۳۹۰ دلار)

image

گلکسی ای۷ جدید (مدل ۲۰۱۶) نسخه دو سیم‌کارته دارد و با داشتن نمایشگر ۵.۵ اینچی ۱۰۸۰پی در بازه قیمتی وان‌پلاس ۳ قرار می‌گیرد. مابقی مشخصات فنی این محصول از رقیب چینی خود ضعیف‌تر است: اسنپدراگون ۶۱۵، ۳ گیگابایت رم و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با سنسور OIS.

شیائومی ردمی نوت ۳ پرو (قیمت: ۳۰۰ دلار)

image

بدنه آلومینیومی، نمایشگر ۵.۵ اینچی ۱۰۸۰پی، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و اسکنر اثر انگشت؛ بله ردمی نوت ۳ رقیبی جدی برای وان‌پلاس ۳ به شمار می‌رود. البته محصول شیائومی ۶ گیگابایت رم و اسنپدراگون ۸۲۰ ندارد، ولی باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری این محصول تا ۲ روز به خوبی از پس استفاده سنگین شما برمی‌آید. بهترین ویژگی این محصول قیمت ۳۰۰ دلاری آن است که نمی‌توان به سادگی نادیده‌اش گرفت.

ZTE Axon 7 (قیمت: ۴۴۹ دلار)

image

شاید جدی‌ترین رقیب وان‌پلاس ۳ ZTE اکسون ۷ باشد، چراکه این محصول علاوه بر داشتن ۶ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت فضای داخلی و چیپ اسنپدراگون ۸۲۰، از نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD برخوردار است. همچنین دوربین این محصول سنسور ۲۱ مگاپیکسل محصول سونی با لرزشگیر اپتیکال است که رقابت را سخت‌تر می‌کند. باتری محصول ZTE با داشتن ۳۲۵۰ میلی آمپر ظرفیت، کمی بزرگ‌تر از وان‌پلاس ۳ است، ولی در عین حال، به دلیل استفاده از نمایشگر QHD، نسبت به وان‌پلاس ۳ مصرف باتری بیشتری دارد. ZTE این محصول را از طریق وب‌سایت خودش و همچنین آمازون، Best Buy ،eBay ،B&H و Newegg به فروش می‌رساند.

ال‌جی G4 (قیمت ۳۳۰ دلار)

image

اگر از بدنه فلزی خسته شده‌اید و دنبال محصولی لطیف‌تر با بدنه چرمی هستید، باید سراغ پرچمدار سال گذشته ال‌جی بروید. جی۴ نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD، دوربین قدرتمند ۱۶ مگاپیکسلی با سنسور لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار لیزری و باتری قابل تعویض ۳۰۰۰ میلی آمپری دارد. طبیعتا این محصول فاقد آخرین محصول اسنپدراگون است که در وان‌پلاس ۳ استفاده شده، ولی در مقابل شما می‌توانید به وسیله کارت حافظه microSD فضای حافظه تلفن هوشمند خود را افزایش دهید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۴/۲
4*35000=140000
^ ^
615 از 820 بیشنره

m

۱۳۹۵/۳/۲۹
نکسوس 810 نداره مگه؟

علی?

۱۳۹۵/۳/۲۸
با توجه به مشخصات سخت افزاری گوشی رقیب این گوشی
LG G5است نهG4
GALAXY S7است نهa72016
Xiaomi mi5است نه ردمی نوت3
و البته رقیب اکسپریا پرفورمنس و اچ تی سی 10هم هست

mahdi

۱۳۹۵/۳/۲۸
چی نوشتین!
مقایسه رم 3 با 6 به کنار،شما اسنپدراگون 615 و هلیو ایکس 10 رو با اسنپدراگون 820 مقایسه میکنین؟
4 تا 615 s رو هم کنار هم بذاری به 820 s نمیرسه

فرید

۱۳۹۵/۳/۲۸
گوگل نکسوس 6P پردازنده ش 801 نیست و 810 (v2.1) استغاده شده و حتی یک سری از منابع نوشتند از که از نسل سوم این چیپ استفاده میکنه اما هرگز تایید یا تکذیب نشد و 499 دلار قیمتشه و لرزشگیر اپتیکال هم نداره بجاش از فوکوس لیزری استفاده میکنه