خانهاخبار
پردازنده‌های مدیاتک هم به شارژ سریع مجهز می‌شوند

پردازنده‌های مدیاتک هم به شارژ سریع مجهز می‌شوند

تکنولوژی شارژ پرسرعت باتری امروزه فراگیر شده است و تقریبا در تمام گوشی‌های پرچمدار مشاهده می‌شود. کمپانی کوالکام و همچنین برند اوپو از پیشتازترین رقیبان در این زمینه هستند و هرکدام تکنولوژی انحصاری خود را به‌کار می‌برد. خوشبختانه مدیاتک هم اخیرا وارد میدان شده که در ادامه جزئیات ماجرا را می‌خوانید.
۱۳۹۵/۳/۱۱

گوشی‌های پرچمدار تفاوت‌های ریز و درشت زیادی در مقایسه با میان‌رده‌ها و پایین‌رده‌ها دارند که آن‌ها را گزینه بهتری برای خرید می‌کند. یکی از ویژگی‌های جذاب پرچمداران قابلیت شارژ سریع باتری است. متاسفانه عمر باتری هیچ‌کدام از گوشی‌های امروزی منطقی نیست؛ با افزایش قدرت سخت‌افزاری و نرم‌افزار نه‌چندان بهینه این موضوع هر سال بدتر هم می‌شود. شاید در ظاهر عمر یک‌روزه باتری برای عده‌ای از کاربران منطقی به نظر برسد، اما دقت داشته باشید که عملکرد پردازنده، نمایشگر و امکانات جانبی گوشی‌ها طی سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته، حال آن‌که عمر باتری از همان ابتدا یک روز بوده و در بهترین حالت به دو روز استفاده مداوم ختم می‌شود. نکته جالب‌تر این‌که به نظر می‌رسد کمپانی‌های سازنده گوشی هیچ برنامه ویژه‌ای برای افزایش عمر باتری در نظر ندارند، بلکه صرفا با راه‌اندازی جنگ اعداد بر سر تعداد رزولوشن و هسته‌های پردازنده‌ها کاربران را به خرید محصولات جدیدشان وسوسه می‌کنند.

 

image

 

یکی از نکات مثبتی که می‌تواند نقص عمر کم باتری را تا حدودی بپوشاند تکنولوژی شارژ سریع است. علاوه بر شارژر و باتری، چیپ اصلی گوشی نیز باید از این امکان پشتیبانی کند که کمپانی کوالکام از جمله پیشروترین برند‌ها در عرضه این تکنولوژی است. این کمپانی آخرین پردازنده‌هایش را به نسخه سوم شارژ سریع مجهز کرده، در حالی که رقیب قدرتمندی همچون مدیاتک از این رقابت جا مانده است. گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده عموما به پردازنده‌های ارزان‌قیمت مدیاتک مجهز می‌شوند، حال آن‌که هیچ‌کدام از تکنولوژی شارژ سریع بهره‌مند نشده است که این موضوع میان‌رده‌های کوالکام را یک سر و گردن بالاتر از تولیدات مدیاتک قرار می‌دهد.

 

image

 

خبر خوب برای علاقه‌مندان به گوشی‌های ارزان‌قیمت این است که مدیاتک امروز تکنولوژی شارژ سریع خود را با نام Pump Express 3.0 معرفی کرد. بدین ترتیب از این پس گوشی‌هایی که پردازنده‌های این برند را در دل خود جای داده‌اند نیز به شارژ پرسرعت باتری مجهز می‌شوند. طبق وعده‌های مدیاتک، این تکنولوژی می‌تواند سطح باتری گوشی را تنها در مدت 20 دقیقه از 0 به 70 درصد برساند که در نوع خود قابل ستایش است. البته دقت داشته باشید که 30 درصد آخر بسیار بیشتر از 70 درصد اولیه وقت می‌برد که این میزان احتمالا به 40 دقیقه می‌رسد. در تصویر بالا می‌توانید مشخصات دقیق فناوری نوین مدیاتک را مشاهده کنید.

شایعات حاکی از آن است که Helio P20 اولین پردازنده مدیاتک مجهز به شارژ سریع است که در دل گوشی‌های اواخر 2016 جای می‌گیرد.

نظر شما درباره پردازنده‌های این برند چیست؟ آیا در صورت پیشرفت‌های این‌چنینی قادرند رقیب قدرتمندی همچون کوالکام را شکست دهند؟ گوشی شما به چه پردازنده‌ای مجهز است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

mohammadreza.n

۱۳۹۵/۳/۱۳
100 درصد خیلی چیزا هستن که به خاطر سود رو نمی کنن.همین شارژ سریع رو اوپو به اسم سوپر وود رو استفاده کرده که گوشی رو از صفر تا صد فقط توی یه ربع شارژ می کنه

Ebif_GSM

۱۳۹۵/۳/۱۱
اگر کمی امنیت هم داشت بهتر میشد ! و اینکه این شرکتها میتونن کاری بکنن که کمتر از 10 دقیقه گوشی کاملا شارژ بشه اما به دلایلی آرام آرام جلو میرن تا بتونن به خوبی سود کنن و نوآوی چند درصدی در سال جدید داشته باشن . قبول داری لایک