خانهاخبار
ایسوس، با معرفی ZenBook 3، مک بوک اپل را به رقابت فراخواند

ایسوس، با معرفی ZenBook 3، مک بوک اپل را به رقابت فراخواند

عضو جدید خانواده زن بوک ایسوس، یعنی زن بوک 3، امروز رسما معرفی شد؛ لپ تاپی که طراحی زیبای آن در کنار قدرت سخت‌افزاری بالا می‌تواند تمام دستگاه‌های هم‌رده خود را از کمپانی‌های رقیب به چالش بکشد.
۱۳۹۵/۳/۱۰

ایسوس از مقابله مستقیم با اپل و لپ‌تاپ‌های آن هیچ ترسی ندارد. امروز طی مراسمی که در جریان نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ و در شهر تایپه برگزار شد، ایسوس از ZenBook 3 رونمایی کرد که به گفته این شرکت می‌تواند از هر جهت با مک‌بوک و مک‌بوک ایر اپل رقابت کند. زن‌بوک جدید ایسوس ۱۰ گرم از مک‌بوک و ۴۴۰ گرم از مک‌بوک ایر سبک‌تر است.

محصول موردبحث لپ‌تاپی ۱۲.۵ اینچی با بدنه آلومینیومی است که مدل پایه آن با ۴ گیگابایت رم و پردازنده Core i5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD وارد بازار می‌شود و ۹۹۹ دلار قیمت دارد. زن‌بوک ۳ در سه مدل عرضه می‌شود که مدل ۵۱۲ گیگابایتی آن ۱۴۹۹ دلار قیمت دارد و قیمت گران‌ترین مدل نیز ۱۹۹۹ دلار است. برخورداری از پردازنده Core i7 در کنار ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه SSD از مشخصات این مدل است.

اگر شما طرفدار لپ‌تاپ‌های نازک و براق نیستید، بهتر است فکر خرید این محصول را از سرتان بیرون کنید. اما در غیر این صورت باید بدانید که طراحی خیره‌کننده زن‌بوک ۳ در کنار مشخصات سخت‌افزاری قابل توجهی که دارد می‌تواند شما را برای پرداخت مبلغی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار برای این لپ‌تاپ قانع کند.

از طرفی طراحی آن برای طرفداران مک‌بوک اپل نیز آشناست. زن‌بوک ۳ مانند مک‌بوک تنها دو درگاه روی بدنه خود دارد: درگاه USB-C در سمت راست و درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون در سمت چپ. همچنین فرم قرارگیری دکمه‌های کیبورد و اسپیکر دستگاه نیز کاملا یادآور مک‌بوک اپل است. به یاد داریم که سال گذشته مک‌بوک اپل، به‌علت داشتن تنها یک درگاه USB-C مشترک برای انتقال داده و شارژ، مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت. اما امسال می‌بینیم که دیگر کمپانی‌ها نیز از همین رویه یعنی استفاده از یک درگاه مشترک USB-C برای انجام دادن همه کارها استقبال قرار کرده‌اند و این ویژگی در حال همه‌گیر شدن است.   

دیگر مشخصات سخت‌افزاری زن‌بوک ۳ عبارت‌اند از:

  • صفحه نمایش ۱۲.۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی
  • ضخامت ۱۱.۹ میلی‌متری
  • وزن ۹۱۰ گرمی
  • مجهز به درگاه USB-C
  • پشتیبانی از سنسور اثر انگشت برای استفاده از قابلیت Windows Hello
  • محافظ گوریلا گلس ۴ روی صفحه نمایش

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۲۲
اخه من چی بگم به شما اصلا میدونی تایپ سی چیه؟ اونی که اپل استفاده میکنه زمین تا آسمون فرق داره

abbas

۱۳۹۵/۳/۱۵
hamin ke az usb c apple estefade mikone shekast khorde

جمال

۱۳۹۵/۳/۱۱
عجب چیزیه انصافا ...
ولی بدرد من یکی که نمیخوره ...هم قیمتش ،هم خیلی ظریفه و ممکنه اسیب ببینه ...من خودم مدل n550 رو ترجیح میدم

sabir

۱۳۹۵/۳/۱۰
kheyli khobe v mishe goft vartar az macbook hast