خانهاخبار
اسنودن: دوربین و میکروفون گوشی خود را هرچه سریع‌تر خارج کنید!

اسنودن: دوربین و میکروفون گوشی خود را هرچه سریع‌تر خارج کنید!

متخصصان امنیت معمولا بیش از کاربران عادی نگران امنیت اطلاعات و افشای اسرار محرمانه کاربران هستند. این موضوع تا حدودی طبیعی است، زیرا آن‌ها اطلاعات بیشتری در این زمینه دارند. ادوارد اسنودن پا را از احتیاط کردن فراتر گذاشته و معتقد است باید دوربین و میکروفون گوشی را خارج کرد!
۱۳۹۵/۳/۱۰

گوشی‌های امروزی به سادگی می‌توانند میان انسان‌ها با فاصله‌های چند هزار کیلومتری ارتباط صوتی و تصویری برقرار کنند. اگرچه قابلیت‌های فراوان آن‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات را از بین ببرد، بعضی مواقع ممکن است مشکل‌ساز هم باشد! متخصصان امنیت همیشه این نگرانی را داشته‌اند که دولت‌ها یا سازمان‌های جاسوسی در حال فیلم‌برداری از اشخاص با دوربین گوشی هستند و یا تمام مکالمات فرد را شنود می‌کنند. به عنوان مثال دستیارهای صوتی مانند سیری یا گوگل‌ناو برای مدتی طولانی ابزاری نگران‌کننده محسوب می‌شدند، زیرا همیشه در حال گوش‌دادن به مکالمات کاربر هستند. در صورتی که هکرها به این مکالمات دسترسی پیدا کنند، می‌توانند افراد مهم را به دردسر بیندازند.

 

image

 

نرم‌افزار گوشی به تمام امکانات سخت‌افزاری آن دسترسی دارد. وقتی نرم‌افزار دستگاه آلوده شود سخت‌افزار را نیز می‌توان به راحتی تحت سلطه خود درآورد و بدون اطلاع کاربر دوربین را وادار به فیلم‌برداری یا میکروفون را مشغول ضبط مکالمات کرد. البته این موضوع تاکنون آنقدرها اتفاق نیفتاده که موجب نگرانی عمومی شود یا کاربران را مجاب به کنار گذاشتن اسمارت‌فون‌ها کند، اما همه می‌دانیم که احتیاط شرط عقل است!

احتمالا همه با ادوارد اسنودن آشنایی دارید. وی از بزرگ‌ترین متخصصان امنیتی حال حاضر است که از سازمان‌های دولتی امریکا فرار کرده و به روسیه پناهنده شده است. این متخصص امنیتی معتقد است سازمان‌های جاسوسی به خصوص CIA امریکا در حال شنود مکالمات کاربران هستند و فیلم‌های ضبط‌شده با دوربین گوشی را تماشا می‌کنند.

 

image

 

اسنودن اخیرا ویدئویی منتشر کرده که در آن برداشتن میکروفون و دوربین را به کاربران آموزش می‌دهد. شاید این کار در ابتدا اندکی احمقانه به نظر برسد، زیرا اسمارت‌فونی که فاقد دوربین و میکروفون باشد عملا از تعریف گوشی هوشمند خارج است و صرفا مجموعه‌ای از سخت‌افزار معیوب و نرم‌افزار بی‌استفاده است! اسنودن پیشنهاد می‌کند که برای تصویربرداری از دوربین عکاسی استفاده کنید و با وصل‌کردن هدست به گوشی و بهره‌گیری از میکروفون آن ارتباط صوتی برقرار نمایید.

نظر شما درباره جداکردن دوربین و میکروفون گوشی چیست؟ آیا تاکنون مورد هک یا جاسوسی افراد قرار گرفته‌اید؟ شما چقدر در این‌باره با ادوارد اسنودن موافقید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (39 نظر)

ابوالفضل

۱۴۰۰/۹/۲۵
مرگ بر هکر. من به شکل فجیعی هک شدم. خودم تو دست یکیشون دیدم که من یه صفحه ای از گوشی خودمو باز کرده بودم اون هم همزمان داشت می دید.

حمید

۱۳۹۷/۶/۲۹
جنیفر گفتی تو cia کارت چی بود؟

صدرا

۱۳۹۵/۳/۱۹
اگر بعضی دوستان میدونستن که این موبایل ابتدائا ابزاری برای جاسوسی بوده وبعد تبدیل به یک وسیله همگانی شده، این حرف ها رو نمی زدند ،
اگر یادتون باشه یک زمانی دوربین گوشی ها خودش درپوش داشت ولی یواش یواش حذفش کردن تا راحت تر به مقاصدشون برسن.
همین الان در اسمارت فون ها وقتی یک برنامه ای رو می خواید نصب کنین ازتون اجازه دسترسی به چندین قسمت از گوشی می گیره ولی ما سریع بر روی next میزنیم تا نصب با سرعت انجام بشه ؛ و بدون تفاوت به اینها میگیم جاسوسی چیه !!!
اون دوست عزیزی که میگه من یک آدم معمولی هستم واطلاعاتم به چه دردی میخوره اینو بدونه که اونها هم اینقدر احمق نیستن که همه اطلاعات همه افراد رو ذخیره کنند ، بلکه اولا سیستمهای اونها به یک سری کلمات و تصاویر حساس هستند و در صورت برخورد با اونها شروع به ضبط می کنند و ثانیا بعد از ضبط هم دوباره توسط نرم افزار های مخصوصی بازنگری شده و مطالب بدردنخور حذف میشن .
شاید خنده دار بیاد ولی اونها برای رسیدن به اهدافشون از کوچکترین اطلاعات هم نمی گذرند ، اما ما چی .....

پدرام

۱۳۹۵/۳/۱۵
جالب بود

وحید

۱۳۹۵/۳/۱۵
روی دوربین که میشه چسب انداخت جوری که چهره ی گوشی ضایع نشه و در مواقع لزوم چسبو برداری. در مورد ضبط صدا هم گوشی رو در جلسات مهم همراه خودت نمیبری و چند ساعت دور بودن از گوشی به کسی ضرر نمیرسونه. امنیت داخل گوشی هم دست خوده انسانه یکی براش مهمه یکی نیست. اونی که براش مهمه اطلاعات محرمانشو توی گوشیش نریزه. ولی اینکه بخوای دوربینو در بیاری یا قطعه ی ضبط صدا رو در بیاری کاره احمقانه ایه.