خانهاخبار
اپل با سیری به رقابت با آمازون و گوگل می آید!

اپل با سیری به رقابت با آمازون و گوگل می آید!

دستیارهای صوتی هر روز وارد مرحله‌ای تازه می شوند و اپل هم که نمی‌خواهد از قافله عقب بماند تصمیم گرفته اجازه استفاده از دستیار صوتی‌اش را به توسعه‌دهندگان بدهد.
۱۳۹۵/۳/۵

احتمالا نباید با شنیدن خبر رقابت اپل با گوگل و آمازون غافلگیر شویم؛ رقابتی که این بار میان دستیارهای دیجیتال روی می‌دهد. اپل می‌خواهد از دستیار دیجیتال خود، سیری، رقیبی برای Amazon Echo وGoogle Home بسازد. اپلیکیشن‌های چت و دستیارهای صوتی اکنون روی بورس هستند و به همین دلیل اپل هم برای اینکه از قافله عقب نماند تصمیم دارد SDK برای سیری فراهم کند تا توسعه‌دهندگان شخص ثالث از آن استفاده کنند.

پیشتر شاهد اسپیکر هوشمند آمازون با نام Echo بودیم و Google Home و Viv که از دستیار صوتی گوگل استفاده می‌کنند، نیز به‌تازگی معرفی شده‌اند. حالا خبرهایی به گوش می‌رسد که اپل نیز قصد دارد با توسعه سیری به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا از این دستیار صورتی در سرویس‌هایشان استفاده کنند. ممکن است این خبر را در کنفرانس WWDC اپل که کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل است بشنویم.

 

image

 

در کنار این SDK، اپل احتمالا بر روی سخت‌افزاری شبیه به اکو آمازون یا Home گوگل نیز کار می کند. شایعات خبر می‌دهد که اپل حتی پیش از عرضه Echo آمازون نیز روی چنین سخت‌افزاری کار می‌کرده است. از طرف دیگر گفته می‌شود اپل روی دیوایسی کار می‌کند که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشه باشد و به اسپیکر (شاید Beats) نیز مجهز باشد.

در حال حاضر تنها به شایعات اکتفا می‌کنیم و نمی‌دانیم که آنچه گفته می‌شد به حقیقت می پیوندد یا خیر. اگر شایعات درست از آب دربیاید حتما به‌زودی خبرهای بیشتری در مورد سخت‌افزاری جدید یا SDK سیری می‌شنویم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)