خانهاخبار
6 گوشی‌ 6 اینچی با کیفیت عالی صفحه نمایش

6 گوشی‌ 6 اینچی با کیفیت عالی صفحه نمایش

مشاور خرید این هفته جی‌اس‌ام به 6 گوشی‌ پرداخته که صفحه نمایش 6 اینچی دارند و از کیفیت صفحه بالایی برخوردارند. با بررسی کوتاه همراه آخرین قیمت آنها در ادامه مطلب همراه شوید.
۱۳۹۵/۳/۶

 

image

 در این مطلب از سری مطالب مشاور خرید گوشی جی‌اس‌ام می‌رویم به سراغ گوشی‌ها یا همان فبلت‌هایی که صفحه‌نمایش ۶ اینچی دارند و در کنار اندازه بزرگ، کیفیت و وضوح تصویر خوبی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. اگر قصد خرید گوشی ۶ اینچی دارید، ۶ گوشی مناسب را به شما معرفی می‌کنیم که هم اکنون در بازار موجودند. اگر هم برای خریدتان عجله‌ای ندارید، در انتهای مطلب به ۲ گوشی اشاره می‌کنیم که در راه ورود به بازارند و برایشان باید کمی دیگر منتظر بمانید.

Samasung - Galaxy A9 2016

image

 

سامسونگ به داشتن گوشی‌هایی با بهترین صفحه نمایش از هر لحاظ معروف است و از این نظر جای هیچ گونه شکی نیست. این کمپانی طی چند سال اخیر به کاربران خود ثابت کرده که برای تولید گوشی‌های خود از بهترین صفحه‌ نمایش استفاده می‌کند. گلکسی ای ۹ ۲۰۱۶ هم از این موضوع مستثنی نیست. این گوشی از صفحه نمایش ۶ اینچی از نوع Super AMOLED بهره می‌برد که توانایی نمایش ۱۶ میلیون رنگ را دارد. همچنین رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ دارد که ۳۶۷ پیکسل را در هر اینچ در خود جای داده است. 

Galaxy A9 2016 را می‌توانید با قیمت 1,680,000 تومان با گارانتی اینترنشنال خریداری کنید

 

Huawei - Mate 8

image

 

کیفیت صفحه نمایش این گوشی بین دیگر گوشی‌های ۶ اینچی در مقام بالایی قرار دارد. به لطف وسواس و دقت کمپانی هوآوی هنگام طراحی این محصول شاهد حاشیه‌های بسیار کم در اطراف صفحه نمایش هستیم که این فبلت را میان برادران هم‌قد و قواره خود بسیار خوش‌دست کرده است! میزان نسبت صفحه نمایش به بدنه ۷۸ درصد است. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS-NEO LCD است که ۱۶ میلیون رنگ را به نمایش می‌گذارد و همچنین رزولوشن فول اچ‌دی یا همان ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد که ۳۶۸ پیکسل در هر اینچ را در خود جای داده است.

Mate 8 نسخه ۳۲ گیگابایت را می‌توانید با قیمت 1,485,000 تومان بدون گارانتی خریداری کنید

 

Nokia - Lumia 1520

image

 

به نظر برخی خوانندگان عزیز سایت، جی‌اس‌ام اهمیتی به بازار گوشی‌های ویندوز فونی نمی‌دهد و میان گوشی‌های مشاور خرید اغلب محصولات لومیایی را معرفی نمی‌کند. ولی هنگام معرفی گوشی‌ها در سرویس مشاور خرید همیشه سعی شده تاکید یا تاییدی بر برندی خاص نباشد و اگر به گوشی‌های لومیایی کمتر پرداخته شده به دلیل محبوبیت و موجودی کمتر آنها در بازار کشورمان بوده است. به‌هرحال از این بحث بگذریم.

لومیا ۱۵۲۰ محصول سال ۲۰۱۳ نوکیاست که با دوربین ۲۰ مگاپیکسلی و صفحه نمایش ۶ اینچی توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این گوشی به‌زودی آپدیت ویندوز ۱۰ را دریافت خواهد کرد و قیمت قابل قبولی هم دارد؛ درنتیجه اگر حال و حوصله کار با ویندوز فون را داشته باشید، این دستگاه یکی از بهترین گزینه‌های پیش روست. صفحه نمایش گوشی ۶ اینچی است و رزولوشنی معادل ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد که ۳۶۷ پیکسل در هر اینچ را در خود جای داده.

Lumia 1520 را می‌توانید با قیمت 1,490,000 تومان بدون گارانتی خریداری کنید

 

Huawei - Mate 7

image

 

میت ۷، مانند میت ۸، صفحه نمایش ۶ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ دارد که ۳۶۹ پیکسل در هر اینچ خود جای داده، اما حاشیه اطراف صفحه نمایش نسبت به میت ۸ کمی بیشتر است، البته ممکن است در نگاه اول متوجه این موضوع نشوید. نکته بسیار جالب این گوشی این است که قابلیت کارکرد با دستکش هم دارد! تکنولوژی صفحه نمایش این گوشی IPS LCD است که توان نمایش ۱۶ میلیون رنگ را دارد و از زاویه دید خوبی هم برخوردار است.

Mate 7 نسخه ۱۶ گیگابایت را می‌توانید با قیمت 910,0000 تومان بدون گارانتی خریداری کنید

 

Sony - Xperia C5 Ultra

image

 

سی۵ اولترا را سونی سال گذشته معرفی کرد. این گوشی صفحه نمایش 6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۶۷ پیکسل در اینچ دارد. تکنولوژی BRAVIA Engine 2، که در تلویزیون‌های این کمپانی هم به کار می‌رفت، این بار برای موبایل بهینه‌سازی شده است که این موتور پردازش هنگام مشاهده فیلم و ویدئو تصاویر زیباتری برایتان مهیا می‌کند. سی۵ اولترا توانایی نمایش ۱۶ میلیون رنگ دارد و زیر نور آفتاب هم تا حد قابل قبولی کیفیت عملکردش را ثابت کرده است. این گوشی، نسبت به امکاناتش، قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای دارد و می‌توان آن را میان‌رده‌ای بزرگ دانست.

Xperia C5 Ultra را می‌توانید با قیمت 920,000 تومان بدون گارانتی خریداری کنید

 

Huawei - P8max

image

 

بله، درست است! این گوشی ۶ اینچی نیست و صفحه‌نمایش غول‌پیکری با اندازه ۶.۸ اینچ دارد که ممکن است آن را با تبلت کوچک اشتباه بگیرید. دلیل معرفی این گوشی در فهرست امروز این است که اگر می‌خواهید به قول معروف غول مرحله آخر را بگذرانید و یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار با کیفیت ساخت بسیار عالی از همه جهت را داشته باشید، P8max قطعا برای شماست! اگر بخواهیم صادقانه نظرمان را در رابطه با گوشی بگوییم، باید گفت که حمل آن واقعا سخت است و ممکن است هیچ گاه به آن عادت نکنید و احتمالا باید پس از خریدش به خیاطی محلتان مراجعه کنید تا برایتان جیب بزرگ‌تری برای گذاشتن گوشی بدوزد؛ مشابه آنچه اوایل ورود آیفون ۶ پلاس به بازار چین واقعا اتفاق افتاد و خیاطی‌هایی سیار برای خودشان کسب و کار راه انداختند و شروع کردند به بزرگ کردن جیب شلوارها!

پی۸مکس با این که ۶.۸ اینچ صفحه نمایش دارد، با رزولوشن فول اچ‌دی همراه است که جای پیشرفت در زمان خود را داشت، اما کمپانی برای کاهش قیمت محصول و افزایش دوام باتری احتمالا ترجیح داده است از همان رزولوشن فول اچ‌دی استفاده کند. صفحه نمایش این گوشی ۱۶ میلیون رنگ را به نمایش می‌گذارد و ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ خود جای داده است.

P8max نسخه ۶۴ گیگابایت را می‌توانید با قیمت 1,370,0000 تومان بدون گارانتی خریداری کنید

 

گوشی‌های دیگری مانند Galaxy A9 Pro از سامسونگ و Xperia XA Ultra از سونی هم معرفی شده‌اند که هنوز وارد بازار نشده‌اند. اگر عجله‌ای برای خرید گوشی ندارید، این دو گوشی هوشمند هم می‌توانند گزینه‌های خوبی برایتان باشند.

image
   
image

نظر شما در رابطه با فبلت‌های ۶ اینچی چیست؟ آیا اندازه بالای صفحه‌نمایش حمل‌ونقل و به دست گرفتن گوشی را سخت نمی‌کند؟ شما گوشی‌های ۶ اینچی را ترجیح می‌دهید یا کوچک‌تر را؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (78 نظر)

رصا

۱۳۹۷/۵/۳۰
سونی آشغاله نخرین بابا

..ailin

۱۳۹۷/۱/۲۳
7

..ailin

۱۳۹۷/۱/۲۳
هواوی پی ۸مکس تو بازار موجوده کیفیتش چطورع ؟

رضا

۱۳۹۶/۱۱/۳۰
شايد بخاطر اينكه خانم ها معمولا تابستون و زمستون يه كيف همراهشون دارن . ولي آقايون شايد تو زمستون كاپشن تن كنن ولي تابستون گوشي 6اينچي رو بايد بگيرين تو دستشون كه احتمال افتادن و يا سرقت هست

مهدی

۱۳۹۶/۸/۲۰
پولمون کجا بود یکو ششصد یا دوتومن بابا،شما پولداری،دوس دارم بخرمش ولی بیکارم،الا گلکسی جی هفت دارم و عالیه اونموقع گرفتم هشتصدوچهل تومن