خانهاخبار
اندروید تی‌ وی در مسیر پیشرفت

اندروید تی‌ وی در مسیر پیشرفت

اندروید تی‌ وی، پلتفرم مخصوص گوگل برای تلویزیون‌های هوشمند، روز به روز همه‌گیرتر می‌شود. شیائومی نیز قصد کرده به تولیدکنندگان سخت‌افزاری برای این پلتفرم بپیوندد.
۱۳۹۵/۳/۲
image

حدود 2 سال می‌گذرد از اولین باری که گوگل اندروید تی‌وی را معرفی و به نوعی پروژه Google TV را شکست‌خورده اعلام کرد. اکنون به نظر می‌رسد اندروید تی‌وی راهی متفاوت با پروژه قبلی گوگل در پیش گرفته و در حال رشد و پیشرفت است. طبق اخبار منتشرشده، گویا به زودی شیائومی با تولید محصولی بر پایه Android TV رسما به جرگه تولیدکنندگان سخت‌افزاری این پلتفرم می‌پیوندد. این اتفاق همزمان با خبری که گوگل در کنفرانس I/O اخیرش مبنی بر انتشار چند اپلیکیشن و کانال جدید اعلام کرد می‌تواند طرفداران این پلتفرم را سر ذوق بیاورد.

سونی، که از ابتدا از حامیان اندروید تی‌وی محسوب می‌شد، نسل جدید تلویزیون‌های BRAVIA خود را به اندروید تی‌وی مجهز کرده و شارپ نیز از Net Player پرده برداشته است. شرکت RCA نیز به عنوان اولین همکاری خود با پروژه اندروید تی‌وی از ماه آینده میلادی محصولی به بازار می‌فرستد که قابلیت پخش محتواهای 4K را دارد. در مورد ست‌تاپ باکس شیائومی اطلاعات چندانی نداریم، اما می‌دانیم که این محصول قابلیت پخش محتوای 4K را دارد. گوگل همچنین اعلام کرده است که با همکاری شرکت‌هایی مانند Beko ،Grundig و Vestel از ماه ژوئن محصولاتی بر پایه اندروید تی‌وی در اروپا توزیع خواهد شد.

شبکه ESPN نیز اپلیکیشنی معرفی کرده‌ است که که به کاربران اجازه تماشای زنده‌ی مسابقات ورزشی را از طریق تلویزیون‌های اندرویدی‌شان می‌دهد. از طرف دیگر CNN ،Comedy Centeral ،MTV ،Freedom ،Nickelodeon ،Spotify ،STARZ ،WATCH ABC و دیزنی به زودی اپلیکیشن‌های متعدد دیگری برای اندروید تی‌وی منتشر خواهند کرد که به رونق هرچه بیشتر این پلتفرم کمک شایانی می‌کند.

از طرف دیگر گوگل در نسخه جدید اندروید، که اواخر تابستان منتشر می‌شود، قابلیت‌هایی مانند حالت تصویر در تصویر در نظر گرفته است تا کاربران بتوانند هنگام مشاهده فیلم یا برنامه‌های مختلف، کارهای دیگری نیز انجام دهند. تمام اندروید تی‌وی‌ها، اسپیکرها و کروم‌کست‌ها نیز از این پس با نسخه جدید اپلیکیشین گوگل کست قابل کنترل خواهند بود.

به نظر می‌رسد اندروید تی‌وی آرام آرام در میان تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان محبوبیتی را پیدا می‌کند که از ابتدا به دنبالش بوده است. شما چه فکر می‌کنید؟

در ادامه تصاویر لورفته از محصول مبتنی بر اندروید تی‌وی شیائومی را مشاهده می‌کنید که 4K Mi Box نام دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Abbas

۱۳۹۵/۳/۳
ممنون از توجهتون

جی اس ام

۱۳۹۵/۳/۳
به زودی مطلب جامعی در این مورد منتشر خواهیم کرد

جی اس ام

۱۳۹۵/۳/۳
اپل تی وی دستگاه ست تاپ باکس اپل است که با سیستم عامل tvOS کار می کند و اندروید تی وی سیستم عاملی است که شرکت های تولید کننده ست تاپ باکس می توانند از آن در دستگاه های تولیدی خود استفاده کنند

hadi

۱۳۹۵/۳/۳
چی هست اصلا؟اپل تی وی و اندروید تی وی دقیقا چی کار میکنن؟

Abbas

۱۳۹۵/۳/۲
جی اس ام خواهشا یه اطلاعاتی درمورد این تکنولوژی و پلتفرم بده. من در جریان نیستم