خانهاخبار
پلتفرم جدید گوگل برای واقعیت مجازی معرفی شد: Daydream

پلتفرم جدید گوگل برای واقعیت مجازی معرفی شد: Daydream

گوگل امروز با معرفی پلتفرم جدیدش به نوعی از کاردبرد گذر کرد و این بخش فعالیتش را وارد دوره جدیدی کرد.
۱۳۹۵/۲/۲۹
image

 

تقریبا بر همگان روشن است که آینده تکنولوژی از آن واقعیت مجازی خواهد بود و هر روز شرکت‌هایی که به این عرصه از تکنولوژی ورود پیدا می‌کنند بیشتر و بیشتر می‌شود. گوگل نیز برای اینکه بتواند بیش از پیش با این موج همراه شود، به جای کاردبرد، امروز در کنفرانس Google I/O پلتفرمی جدید به نام Daydream  معرفی کرد.

پلتفرم جدید گوگل، بر خلاف کاردبرد که با هر گوشی هوشمندی قابل استفاده بود، تنها با گوشی‌هایی قابلیت اجرا دارد که از سخت‌افزار خاصی برخوردار باشند؛ سخت‌افزارهایی مانند صفحه نمایش، سنسور و پردازنده مخصوص. گوگل گفته است که 8 شرکت  سامسونگ، اچ‌تی‌سی، ال‌جی، شیائومی، هوآوی، زد‌تی‌ای، ایسوس و آلکاتل دستگاه‌هایی هماهنگ با این پلتفرم معرفی خواهند کرد که اولین نمونه آنها پاییز امسال رونمایی می‌شوند.

 

image

 

اندروید N برای پلتفرم جدید واقعیت مجازی گوگل بهینه‌سازی شده و گزینه‌هایی مانند VR Mode روی آن تعبیه شده که با کمک آن عملکرد اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی روان‌تر می‌شود. تمام ویژگی‌هایی که اندروید N برای پلتفرم جدید تدارک دیده روی گوشی‌هایی که از نظر سخت‌افزاری قابلیت جوابگویی به Daydream دارند در دسترس قرار می‌گیرد. گوگل برای تمام سرویس‌هایش مانند یوتیوب یا گوگل فوتوز مدلی مخصوص واقعیت مجازی تدارک می‌بیند که در این محصول قابل استفاده باشند. همچنین شرکت‌هایی مانند یوبیسافت، نت فلیکس و الکترونیک آرتز برای تولید محتوا برای این پلتفرم با گوگل قرارداد بسته‌اند. علاوه بر اینها در گوگل پلی بخشی مخصوص اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی ایجاد می‌شود تا کاربران هدست‌های واقعیت مجازی برای پیدا کردن اپلکیشن‌های مفید سردرگم نشوند.

 

image

 

نکته مهم این است که پلتفرم جدید گوگل مجموعه‌ای از سخت‌افزار و نرم‌افزار است که علاوه بر اینکه گوشی موبایل باید به سخت‌افزار خاصی مجهز باشد، تهیه هدست مخصوص گوگل برای این پلتفرم نیز لازم است. علاوه بر این گوگل اعلام کرده که برای این پلتفرم یک کنترلر منتشر می‌کند که کاربر می‌تواند به کمک آن با اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها به صورت حرکتی تعامل کند. این کنترلر شامل دو دکمه کوچک و یک تاچ پد است و به سنسورهایی مجهز شده که در اندازه‌گیری حرکات کاربر بسیار دقیق عمل می‌کند.

 

image

 

گرچه گوگل گفته است که Daydream پاییز امسال عرضه می‌شود، توسعه‌دهندگان از امروز می‌توانند تولید محتوا برای ویژگی‌های این پلتفرم را در پیش‌نمایشی که امروز از اندروید معرفی شد آغاز کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۲/۳۱
اشغال اون سيستم عامل ios است كه مثل زندانه نه اندرويدبا اون اپديتاش وپول گزافى كه براى گوشيهاى اشغالش ميگيره

abbas

۱۳۹۵/۲/۳۰
جی اس ام اگه لطف کنی یه نقد و بررسی کامل درمورد عینک های واقعیت مجازی که چطوری ساخته میشن و چه مدلا از چه شرکتایی الان تو بازار موجود هستن و قیمتشون چقدره تهیه کنی و بزاری خیلی خیلی ممنونت میشم. بنظر من مبحث جالبی برای خیلی از مخاطبا هس

محمد

۱۳۹۵/۲/۳۰
نه اقاى باختر اصل اشتباه نكن اون چيزى كه اشغاله اپديتهاى درپيت اپله كه بعداز انتشار چند تا نسخه بايد بده تا باگهاى اپديت اوليه را رفع ورجو كنه

حسین باختر اصل

۱۳۹۵/۲/۳۰
اشغاله