خانهاخبار
با پیام‌رسان جدید گوگل آشنا شوید: Allo

با پیام‌رسان جدید گوگل آشنا شوید: Allo

وقت آن رسیده که Hangouts را فراموش کنید. اپلیکیشن پیام‌رسان جدید گوگل با قابلیت‌های منحصربه‌فرد در کنفرانس Google I/O رونمایی شد.
۱۳۹۵/۲/۲۹
image

 

گوگل امروز در کنفرانس Google I/O از جدیدترین اپلیکیشن پیام‌رسان خود رونمایی کرد. این اپلیکیشن، که Allo نام دارد، به کمک تغییراتی که دستیار هوشمند گوگل کرده است، بسیار قدرتمند است و امکان ارتباط متنی و تصویری با تصاویر متحرک، اشتراک‌گذاری محتوای چندرسانه‌ای، برنامه‌ریزی برای دیدار با دوستان و خرید را به کاربران می‌دهد. حتی این اپلیکیشن می‌تواند به شما کمک کند که به دوستانتان چه پاسخی بدهید! اپلیکیشن اندروید و آی‌اواس این پیام‌رسان امروز رونمایی شد، اما گوگل گفته است که برای عرضه رسمی آن باید تا تابستان منتظر ماند.

اگر پیگیر اخبار گوگل بوده باشید، رونمایی از این پیام‌رسان برایتان چندان تعجب‌آور نخواهد بود. دسامبر گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه گوگل در حال کار روی یک پیام‌رسان بر پایه هوش مصنوعی است و گویا Allo همان پیام‌رسان است.

 

image

 

به نظر می‌رسد این پیام‌رسان در زمان مناسبی معرفی شده است. تلاش‌های قبلی گوگل برای ساخت یک شبکه اجتماعی-ارتباطی تقریبا با شکست مواجه شد. گوگل پلاس، Wave و Buzz هرگز نتوانستند آن طور که باید و شاید توجه کاربران را جلب کنند و یکی از دلایلش را می‌توان زمان بد عرضه‌شان، همزمان با همه‌گیر شدن فیس‌بوک، توییتر و اسنپ‌چت دانست.

اما در سایر موارد، از سرویس جستجو گرفته تا سرویس نقشه، گوگل در دنیای اینترنت پادشاهی می‌کند. سرویس پست الکترونیک این شرکت بسیار محبوب است و سیستم‌عامل اندروید این شرکت اکنون محبوب‌ترین پلتفرم گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. بنابراین دور از انتظار نیست که در عصر محبوبیت اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مانند واتس‌اپ، وایبر، لاین، تلگرام و وی‌چت، گوگل هم بخواهد با ترکیب کردن قدرت خود در بخش‌های مختلف شانسش را در این بخش از دنیای اینترنت نیز بیازماید.

البته گوگل گفته است که Hangouts، اپلیکیشن فعلی پیام‌رسان گوگل، به پایان عمر خود نرسیده و همچنان این شرکت برای این اپلیکیشن به‌روزرسانی‌های خود را منتشر خواهد کرد.

 

قابلیت‌ها

مانند سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، کاربران Allo می‌توانند به کمک شماره موبایل افراد را پیدا کنند. همچنین افرادی که از حساب گوگل استفاده می‌کنند و از این طریق با یکدیگر در ارتباطند نیز می‌توانند برای یافتن همدیگر از حساب گوگلشان بهره ببرند.

بحث حریم شخصی این روزها اهمیت بیشتری پیدا کرده و گوگل نیز در پیام‌رسان خود به این موضوع توجه کرده است. در Allo حالت incognito، مانند مرورگر گوگل کروم، وجود دارد و هنگامی که افراد از این حالت برای چت استفاده کنند، مکالمه‌هایشان به صورت فرد به فرد رمزنگاری می‌شود و نوتیفیکشن‌های آن با احتیاط بیشتری برای کاربر ارسال می‌شود؛ قابلیتی که گوگل گفته است در به‌روزرسانی‌های این اپلیکیشن بیشتر به آن خواهد پرداخت.

مانند سایر اپلیکیشن‌ها، افراد قابلیت ارتباط متنی با یکدیگر دارند، اما Allo قابلیت‌های اختصاصی دیگری نیز دارد. برای مثال، می‌توان اندازه متن را بزرگ و کوچک کرد و بدین طریق میزان تاکید کلام را بیش از پیش مشخص نمود. قابلیت دیگر این اپ پاسخگویی هوشمند (Smart Reply) است که شاید جذاب باشد. اپلیکیشن از روی سابقه مکالمات شما می‌آموزد که چگونه پاسخ دوستانتان را می‌دهید و هنگام مکالمه با توجه به صحبت طرف مقابلتان به شما پیشنهاد می‌کند که چه پاسخی به او بدهید. با این قابلیت دیگر به تایپ کردن بسیاری از پیام‌های روزانه خود نیازی نخواهید داشت.

 

image

 

همچنین این قابلیت روی تصاویر نیز فعال است و با توجه به تصویر دریافتی از مخاطبتان، Allo به شما پاسخی برای ارسال پیشنهاد می‌کند.

نکته جالب دیگر این است که گوگل اپلیکیشن خود را، به کمک یک Bot، با دستیار هوشمند جدیدش ترکیب کرده است که آن را نیز در همین کنفرانس معرفی کرده. شما قادرید از طریق اپ با دستیار گوگل مکالمه کنید، از او سوال کنید و پاسخ دریافت کنید. همچنین این دستیار می‌تواند به شما برنامه سینماها را بگوید، نتایج مسابقات ورزشی را به اطلاعتان برساند و یا حتی در اینترنت جستجو کند.

گوگل احتمالا در آینده به توسعه‌دهندگان اجازه برنامه‌ریزی بات دستیار گوگل برای استفاده از اپلیکیشن‌های متفرقه را خواهد داد. باید منتظر ماند و دید آیا بات دستیار گوگل خواهد توانست شایستگی خود را اثبات کند یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین باختر اصل

۱۳۹۵/۲/۳۰
از وات ساپ هم تقلید میکنن