خانهاخبار
گوگل رونمایی کرد: اپلیکیشن ویدئویی Duo

گوگل رونمایی کرد: اپلیکیشن ویدئویی Duo

گوگل در مراسم Google I/O 2016 از دو اپلیکیشن پیام‌رسان Allo و تماس ویدئویی Duo به صورت مجزا رونمایی کرد.
۱۳۹۵/۲/۲۹
image

 

بعضی‌ها گوگل را سرزنش می‌کردند که در زمینه شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات نو عقب افتاده است، اما گوگل به‌سختی در تلاش است تا خودش را به تکنولوژی روز برساند. امروز گوگل اپلیکیشن تماس ویدئویی تازه‌ای به‌نام Duo معرفی کرد؛ اپلیکیشنی با کیفیت اچ‌دی برای اندروید و آی‌اواس.

گوگل Duo را در کنار Allo، اپلیکیشن تازه و هوشمند پیام‌رسانش، معرفی کرده است. اما چرا تصمیم گرفته دو اپلیکیشن معرفی کند؟ دو دلیل می توان آورد: یکی این‌که اپلیکیشن‌ها ساده و سبک بمانند، و دوم این‌که کاری متفاوت با بقیه انجام بدهد. برای مثال، فیس‌بوک پیام‌رسانش را با بات‌های هوشمند و تماس‌های صوتی و ویدئویی تقویت کرده است که همه اینها بالاتر از پیام‌های متنی قرار گرفته‌اند.

در حالی که Allo بر بات‌های کمکی و رابطه با دوستان تمرکز کرده و بیشتر شبیه «مسنجر» است، Duo با فیس‌تایم اپل قابل مقایسه است: به کار گفتگوی رودررو می‌آید.

اپلیکیشن Duo، مثل Allo، تابستان امسال منتشر می‌شود و امروز گوگل نسخه پیش‌نمایش آن را عمومی کرده است که به کاربران تصویر هم‌زمان تماس‌گیرنده را نشان می‌دهد، پیش از آن‌که به تماس پاسخ دهند. گوگل به این قابلیت «ناک ناک» می‌گوید.

نکته دیگر در مورد Duo تکنیک مهندسی‌ای است که در ویدئوها به کار رفته. گوگل گفته که چه سرعت اینترتتان عالی باشد و چه پایین، تصاویر یک کیفیت خواهند داشت. همین کافی است که کسانی که تجربه بدی از تماس با اسکایپ یا هنگ‌اوتس دارند، از این اپلیکیشن استقبال کنند.

البته Hangouts کماکان به حیات خود ادامه می‌دهد، اما این‌که کاربران از هنگ‌اوتس تاریخچه‌ای دارند (چه خوب و چه بد) باعث شده که گوگل به فکر برند تازه‌ای برای تماس ویدئویی بیفتد.

درباره Allo باید گفت که به شما امکان می‌دهد که با کاربرانی که در دفترچه تلفن موبایلتان ذخیره دارید هم ارتباط داشته باشید تا راهی دیگر برای دور زدن اپراتورهای موبایل به ما ارائه دهد.

در حالی که چند ماه پیش از Allo خبرهایی به گوش رسیده بود، به نظر می‌رسد گوگل Duo را کاملا در پس پرده نگه داشته بود و فقط خبری منتشر شده بود مبنی بر این که قرار است این کمپانی اپلیکیشن ویدئویی داشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین باختر اصل

۱۳۹۵/۲/۳۰
تقلیدی واضح از imassage و face time اپل