خانهمقاله‌ها
چگونه تماس‌های تلفنی خود را ضبط کنیم؟

چگونه تماس‌های تلفنی خود را ضبط کنیم؟

ضبط مکالمات تلفنی در سیستم عامل‌های موبایل به صورت پیش فرض ممکن نیست؛ اما اپلیکیشن‌های متفاوتی برای انجام این کار وجود دارند که در این مطلب، نحوه استفاده از آنها را به شما نمایش می‌دهیم.
۱۴۰۲/۸/۷

امکان ضبط تماس‌های تلفنی از جمله قابلیت‌هایی است که برای انجام مصاحبه‌های تلفنی یا برقراری تماس‌های مهم اداری، بسیار کاربردی ظاهر می‌شود. این ویژگی همچنین برای افرادی چون وکلا که مکالمات تلفنی زیادی را در طی روز برقرار می‌کنند؛ امکان ایجاد آرشیوی از گفتگو‌های روزانه را فراهم کرده و آنها را از نوت‌برداری در حین مکالمه بی‌نیاز می‌کند.

این قابلیت در سیستم عامل‌های موبایل به صورت پیش فرض در دسترس نیست؛ اما اپلیکیشن‌های فراوانی برای ضبط مکالمات وجود دارند که در این مطلب، نحوه استفاده از آنها را به شما نمایش می‌دهیم. به شما توصیه می‌کنیم تا جهت پیشگیری از بروز مشکلات حقوقی، در حین استفاده از قابلیت ضبط مکالمات به مخاطب خود اطلاع دهید.

 

چگونه تماس‌های تلفنی را در سیستم عامل اندروید ضبط کنیم؟

image

 

کاربران سیستم عامل اندروید می‌توانند با یک جستجوی ساده در گوگل پلی، چندین اپلیکیشن مخصوص ضبط مکالمات را برای گوشی خود پیدا کنند. در بین برنامه‌های موجود در گوگل پلی، می‌توان بهترین گزینه‌های این دسته را اپلیکیشن‌های Call Recorder – Talker ACR، Automatic Call Recorder Pro و Call Recorder 2023 نامید.

پس از نصب هر یک از این اپلیکیشن‌ها و برقراری دسترسی‌های لازم، آنها به صورت خودکار ضبط مکالمات تلفنی شما را آغاز می‌کنند و تنها لازم است تا تماس مورد نظر خود را برقرار کنید.

اپلیکیشن Call Recorder – Talker ACR یکی از قدیمی‌ترین گزینه‌های این لیست است و رابط کاربری بهتری نسبت به سایرین دارد. این اپلیکیشن در کنار ضبط مکالمات تلفنی، قابلیت ضبط صدا را نیز داشته و اگر نسخه پریمیوم آن را تهیه کنید؛ به ویژگی‌های بیشتری مانند ذخیره اتوماتیک فایل‌ها در فضای ابری دسترسی پیدا خواهید کرد. لیست تمامی مکالمات ضبط شده در صفحه اصلی این اپلیکیشن قابل مشاهده است.

image

 

اپلیکیشن Automatic Call Recorder Pro با بیش از ۱۰ میلیون دانلود، یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های ضبط مکالمات تلفنی در گوگل پلی محسوب می‌شود. این اپلیکیشن رابط کاربری ساده‌ای را ارائه داده و به کاربر اجازه انتخاب مخاطبین مورد نظر برای ضبط مکالمات را نیز می‌دهد. تماس‌های ضبط شده توسط این اپلیکیشن، در صفحه اصلی آن قرار گرفته‌اند.

image

 

در نهایت، اپلیکیشن Call Recorder 2023 نیز گزینه ساده و مناسبی برای ضبط مکالمات در سیستم عامل اندروید است. رابط کاربری این اپلیکیشن ظاهری بسیار قدیمی دارد و امکانات آن نیز نسبت به سایر اپلیکیشن‌های این لیست کمتر است؛ اما حجم کمتر این اپلیکیشن و سادگی آن، از نقاط قوت Call Recorder 2023 محسوب می‌شود. تماس‌های ضبط شده توسط این اپلیکیشن در دو بخش Incoming و Outgoing طبقه‌بندی شده‌اند.

image

 

چگونه تماس‌های تلفنی ضبط شده در سیستم عامل اندروید را پیدا کنیم؟

تمامی تماس‌های ضبط شده توسط اپلیکیشن‌هایی مانند Call Recorder – Talker ACR، Automatic Call Recorder Pro و Call Recorder 2023؛ در صفحه اصلی این اپلیکیشن‌ها قابل مشاهده هستند و امکان اشتراک گذاری آنها نیز وجود دارد.

 

چگونه تماس‌های تلفنی را در سیستم عامل iOS ضبط کنیم؟

image

 

متاسفانه به دلیل حفظ امنیت کاربران، سیستم عامل iOS اجازه ضبط مستقیم تماس‌ها به کاربران را نمی‌دهد. اپلیکیشن‌هایی مانند Call Recorder for iPhone یا TapeACall با استفاده از شماره‌های واسطه و ایجاد کنفرانس‌های تلفنی، امکان ضبط مکالمات در این سیستم عامل به صورت غیر مستقیم را فراهم می‌کنند؛ اما این سرویس‌ها در کشور ما به درستی کار نکرده و برای استفاده از آنها نیز معمولا باید هزینه اشتراک این اپلیکیشن‌ها را پرداخت کرد.

 

امیدواریم که این مطلب جهت یادگیری نحوه ضبط مکالمات تلفنی در گوشی‌های هوشمند، برای شما کاربردی بوده باشد. در صورتی که با مشکل خاصی در این پروسه مواجه شدید؛ سوالات و تجربه‌های خود را در بخش نظرات با ما در اشتراک بگذارید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (21 نظر)

Ahmad

۱۳۹۸/۱۲/۹
باسلام.گوشی قبلی من j6 بود ولی خودش ضبط مکالمه خودکار داشت یعنی داخل خود تنظیمات گوشی بود.ولی الان گوشی a30s خریدم و این امکانات را نداره.باید چیکار کنم؟

hosein ahmadi

۱۳۹۸/۱۱/۱۷
ببخشید من این برنامه نصب کردم ورژن اندروید گوشیم ۹هست صداخودمو ضبط میکنه اما صدامخاطبموضبط نمیکنه چرا؟؟؟؟

حسین احمدی

۱۳۹۸/۱۱/۱۷
ببخشید من این برنامه نصب کردم ورژن اندروید گوشیم ۹هست صداخودمو ضبط میکنه اما صدامخاطبموضبط نمیکنه چرا؟؟؟؟

حسین

۱۳۹۸/۱۱/۱۷
ببخشید من این برنامه نصب کردم ورژن اندروید گوشیم ۹هست صداخودمو ضبط میکنه اما صدامخاطبموضبط نمیکنه چرا؟؟؟؟

سارا

۱۳۹۷/۳/۷
برنامه ای میخوام ک علامت ضبط رو بالای صفحه نیاره