خانهاخبار
اپل همچنان پیشتاز بازار تبلت‌ها

اپل همچنان پیشتاز بازار تبلت‌ها

شرکت IDC در تازه‌ترین گزارش خود آمار ارسال تبلت را منتشر کرده است. طبق این آمار، فروش تبلت به نسبت سال گذشته کاهش داشته و اپل همچنان پیشتاز این بازار است.
۱۳۹۵/۲/۱۱

بازار تبلت در حال کوچک‌شدن است. طبق آماری که IDC منتشر کرده، در سه‌ماهه اول سال 2016 حدود 39.6 میلیون تبلیت برای خریداران ارسال شده است. این عدد نسبت به سال گذشته (46.4 میلیون) 14.7 درصد کاهش داشته است. اپل همچنان پیشتاز است و از ماه ژانویه تا مارس 10.3 میلیون آیپد ارسال کرده است؛ یعنی حدود یک‌چهارم سهم بازار متعلق به اپل است. البته فروش اپل هم نسبت به پارسال (12.6 میلیون) 18.8 درصد کاهش یافته است.

 

image

 

سامسونگ در رده دوم قرار دارد، اما باید گفت که ارسالی‌های سامسونگ نسبت به اپل کاهش بیشتری داشته است. سامسونگ در سه‌ماهه اول امسال حدود 6 میلیون دستگاه ارسال کرده که یعنی 28.1 درصد کاهش نسبت به پارسال. سامسونگ 15.2 درصد از بازار تبلت را در اختیار دارد. بعد از سامسونگ، آمازون در جایگاه سوم ایستاده که سهم این شرکت از بازار 5.7 درصد است؛ یعنی 0.2 درصد بیشتر از لنووو که در جایگاه چهارم ایستاده. در این میان هوآوی توانسته ارسال‌های خود را 82.2 درصد افزایش بدهد و با ارسال 2.1 میلیون تبلت، در رده پنجم قرار بگیرد.

تبلت‌های جداشدنی که می‌توانند به دستگاه‌های دیگری هم وصل شوند 12.4 درصد بازار را در اختیار دارند. و در میان آنها آیپد پرو بالاتر از سرفیس مایکروسافت قرار گرفته و بیشترین میزان ارسال را داشته است. با وجود این، IDC معتقد است که مایکروسافت می‌تواند با سرمایه‌گذاری‌ای که در بازار تبلت‌های جداشدنی کرده، پیشتازی آیپد پرو را متوقف کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Mehdi

۱۳۹۶/۵/۲۴
بله با بزرگتر شدن گوشی ها و عرضه گسترده فبلت ها و قدرت کمتر انها نسبت به گوشی ها و فبلت ها باید هم عرضه انها کمتر بشه

حسین باختر اصل

۱۳۹۵/۲/۱۲
خالق همیشه بهترین است

مهدی

۱۳۹۵/۲/۱۱
سرفیس مایکروسافت دو سال بهترین تبلت سال شد اما علت فروش کمترش نسبت به ایپد پرو قیمت بالاش هست در ضمن برای کاربرای عادی. تولید نشده بیشتر بدرد کاربرای. حرفه. ای میخوره