خانهاخبار
اپل تعدادی از کارمندانش را اخراج می‌کند

اپل تعدادی از کارمندانش را اخراج می‌کند

چند روز پیش گزارشی منتشر شد که طبق آن پیش‌بینی شده بود فروش و سود اپل کم می‌شود. حالا هم گزارش‌های تازه از تعدیل و اخراج نیرو در اپل خبر می‌دهند. آیا همه این اخبار نشان می‌دهند اپل اقتدار خود را از دست داده است؟
۱۳۹۵/۲/۷
image

 

درست است که اپل اخیرا کارن اپلتون را از شرکت Box و کریس پوریت نایب‌رئیس تسلا را استخدام کرده، ولی به نظر می‌رسد بقیه کارمندانش وضعیت خوبی ندارند.

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، اپل در چند هفته گذشته همه کارمندان قراردادی‌اش را تعدیل کرده و همچنین قرار است برخی از کارمندان تمام‌وقتش را هم اخراج کند. در مجموع ممکن است اخراجی‌های اپل به صد نفر هم برسد.

یک منبع موثق درباره کاهش استخدام‌های اپل گفت: «برای آن‌که وضعیت استخدام‌هایتان را متعادل کنید، باید محصول جدیدی بیرون بدهید.» کمی بعد از انتشار این خبر، گزارشی هم منتشر شد که اعلام می کرد فروش و سود اپل رو به کاهش است و آیفون با سرعت کمتری تولید خواهد شد.

اپل همچنین سیاست‌های تشویقی‌اش را هم تغییر داده است. تا پیش از این کارمندان 40 درصد حقوق پایه‌شان را برای تشویق دریافت می‌کردند که این عدد در قوانین تازه به 10-15 درصد رسیده است.

البته جای نگرانی نیست. کمپ «سفینه فضایی» اپل به تنهایی 13000 کارمند اپل را خانه‌دار خواهد کرد. استخدام‌های جدید هم نشان می‌دهند اگر گزینه‌ای عالی برای استخدام باشید، درهای اپل به روی شما بسته نشده‌اند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مسلم بیگ‌زاده

۱۳۹۵/۲/۱۶
داداش عزیز ghostman!!
نوآوری فورس تاچ رو اول هواوی رو کرد بعد اپل. شما هم اطلاعات نداری دیگران رو محکوم نکن.
در ضمن این تاچ سه بعدی به چه درد می‌خوره؟ کار لمس طولانی مدت رو می‌کنه. برای یه گوشی حیاتی نیست این تکنولوژی.

mohammadreza.n

۱۳۹۵/۲/۱۴
من نگفتم اپل نوآوری نداشته.میگم اگه یه نوآوری درست و حسابی نکنه شاید بره پایین

Ghostman

۱۳۹۵/۲/۹
راس میگی لابد force touch هم سامسونگ داد بیرون... وقتی اطلاعاتت صفره نیا نظر بده

mohammadreza.n

۱۳۹۵/۲/۷
اپل هیچ وقت به سامسونگ نرسیده و نخواهد رسید.احتمالا اگه یه نوآوری عالی نده از هواوی هم بره پایین تر