خانهاخبار
6 اپلیکیشن آفیس برای اندرویدی‌ها

6 اپلیکیشن آفیس برای اندرویدی‌ها

همه ما روزانه با فایل‌های ورد و اکسل و پاورپوینت سروکار داریم، ولی بیشترمان عادت نداریم کارهای اداری‌مان را با موبایل انجام دهیم. ولی اگر اپلیکیشن‌هایی باشند که آماده‌سازی یک ارائه یا ویرایش یک متن را به سادگی انجام دهند چطور؟ شاید در آن صورت کارهایمان خیلی سریع‌تر و راحت‌تر انجام شوند.
۱۳۹۵/۲/۸

بیایید رودربایستی را کنار بگذاریم؛ بیشتر ما هیچ کار جدی‌ای با موبایل نمی‌کنیم. ما با موبایلمان خودمان را سرگرم می‌کنیم، به جهان وصل می‌شویم و لحظه‌های زندگی روزمره را ثبت می‌کنیم، ولی وظایفمان را انجام نمی‌دهیم. اما با نصب اپلیکیشن‌های مفید می‌توانیم موبایل یا تبلتمان را به ابزاری کارآمد تبدیل کنیم.

در این مطلب می‌خواهیم چند نمونه از این اپلیکیشن‌ها را معرفی کنیم؛ اپلیکیشن‌هایی که برای ویرایش اسناد، ارائه‌ها و سایر چیزهایی به کار می‌آیند که بیشتر روی کامیپوتر انجام می‌شوند. نکته مهم نیز این است که همه آنها رایگان‌اند!

 

Google Docs, Sheets and Slides

 

image

 

بی‌شک یکی از بهترین مجموعه‌ها برای کارهای اداری در اندروید متعلق به سازندگان اندروید است. Google Docs سندهای مختلف را باز و ویرایش می‌کند. با Google Sheets فایل‌های اکسل و مثل آن را مدیریت می‌کنید. Google Slides برای آماده‌سازی ارائه‌ها به کارتان می‌آید و PDF viewer هم، همان‌طور که از اسمش مشخص است، برای نمایش فایل‌های PDF است. آفیس Google ویژگی‌های جذابی دارد. برای مثال، کار شما به‌طور خودکار هم‌زمان با تایپ‌کردن شما سیو می‌شود و بعید است که زحمت‌هایتان به باد برود. شکل ظاهری و رابط کاربری‌اش هم برای هر صفحه موبایلی با هر اندازه‌ای بهینه‌سازی شده است. همچنین چند کاربر می‌توانند هم‌زمان روی یک سند کار کنند. پس از اتمام کار هم می‌توانید فایل را روی Google Docs یا با فرمت Microsoft Office ذخیره کنید.

از گوگل‌پلی دانلود کنید: Docs | Sheets | Slides | PDF viewer

 

Microsoft Word, Excel, PowerPoint

 

image

 

هر کسی که با کامپیوتر کار کرده باشد، حتما پای Microsoft Office هم نشسته است. حالا این برنامه نسخه موبایل آن است که به لطف مدیران مایکروسافت برای اندروید کاملا مجانی است. همه اپلیکیشن‌هایش کاربری ساده‌ای دارند. استفاده از سرویس ذخیره ابری هم امکان سینک کردن فایل‌ها را در دستگاه‌های مختلف فراهم آورده است. توصیه می‌کنیم در کنار Word ،PowerPoint و Excel از Microsoft Lens هم استفاده کنید که اپلیکیشن اسکنر مایکروسافت است و عکس‌ها را تبدیل به سند می‌کند. به کمک آن می‌توانید با دوربین گوشی‌تان یک برگ کاغذ آچهار را تبدیل به فایل پی‌دی‌اف یا ورد کنید.

از گوگل پلی دانلود کنید: Word | Excel | PowerPoint | OneNote | Office Lens

 

WPS Mobile

 

image

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اپلیکیشن این است که سخت‌افزار سبکی نیاز دارد و حدود 25 مگابایت فضا اشغال می‌کند. هم‌زمان می‌تواند جایگزینی برای اپلیکیشن‌های بالا باشد و همه فایل‌های ورد، اکسل و پاورپونیت را پوشش می‌دهد. همچنین بسته Extra Goodies هم غلط‌های املایی را تشخیص می‌دهد. البته این اپلیکیشن تبلیغاتی دارد، اما نه آن‌قدر که مزاحم کار شما شود.

از گوگل‌پلی دانلود کنید: WPS Office | WPS Office Extra Goodies

 

Polaris Office

 

image

 

مثل دیگر اپلیکیشن‌های ذکرشده، Polaris امکان نمایش و ویرایش فایل‌های ورد، اکسل، پاورپوینت و پی‌دی‌اف را دارد. وجه تمایز این اپلیکیشن این است که با آن می‌توانید کارتان را در یک چشم به هم زدن روی صفحه بزرگ‌تری بیندازید.

از گوگل‌پلی دانلود کنید: Polaris Office Suite

 

OfficeSuite + PDF

 

image

 

این اپلیکیشن یک نسخه رایگان دارد و یک نسخه پیشرفته که 15 دلار است. البته که قیمت آن به‌نسبت بالاست، ولی به شما امکان ساخت اسناد پیچیده را می‌دهد، با Header و Footer و امکان نقاشی و استفاده از فرمت‌های مختلف گرافیکی. علاوه بر این، می‌توانید هم‌زمان با چند فایل کار کنید. توصیه ما این است که قبل از خرید، نسخه رایگان یا آزمایشی آن را امتحان کنید. اگر کارهای اداری‌تان روی موبایل زیاد است، می‌ارزد که بابت آنها هزینه کنید.

از گوگل‌پلی دانلود کنید: Office Suite Free | Office Suite Pro Trial | Office Suite Pro ($14.99)

 

Smart Office 2

 

image

 

و در نهایت، اگر هیچ‌کدام از اپلیکیشن‌های بالا راضی‌تان نکرده، این یکی را انتخاب کنید. از فرمت‌های زیادی پشتیبانی می‌کند، امکان برون‌سپاری به PDF را دارد و می‌توانید فایل‌ها را در فضای ابری ذخیره کنید. خواندن متن در صفحه‌نمایش کوچک با این اپلیکیشن بسیار ساده می‌شود. اگر به کار کردن با آن عادت کنید، می‌توانید به سادگی ارائه‌های زیبا و هیجان‌انگیز بسازید.

از گوگل‌پلی دانلود کنید: Smart Office 2

 

شما از چه اپلیکیشن آفیسی استفاده می‌کنید؟ به نظر شما کدام یک از این اپلیکیشن‌ها حرفه‌ای‌تر و استفاده از کدامشان ساده‌تر است؟ آیا اپلیکیشن دیگری می‌شناسید که بتوانید به این فهرست اضافه کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

arian

۱۳۹۵/۲/۸
سلام دوستان وقتی که میخوام این برنامه هارو دانلود کنم از گوگل پلی میزنه این برنامه برای کشور شما نیست
چیکار کنم لطفا یکی راهنمایی کنه