خانهاخبار
پیام‌های ‌واتس اپ و مسنجر فیسبوک، سه برابر بیشتر از اس ام اس

پیام‌های ‌واتس اپ و مسنجر فیسبوک، سه برابر بیشتر از اس ام اس

روز به روز بر گسترش و استفاده از سرویس‌های پیام رسان موبایل افزوده می‌شود. در این میان دو اپلیکیشن WhatsApp و مسنجر Facebook چنان محبوب شده‌اند که به تنهایی چند برابر بیشتر از SMS میان کاربران پیام رد و بدل می‌کنند.
۱۳۹۵/۱/۲۸

مسنجر فیسبوک و واتس‌اپ (که آن هم زیرمجموعه فیسبوک است)، هم اکنون جزو پراستفاده‌ترین سرویس‌های پیام‌رسان میان کاربران‌اند که روزانه میلیون‌ها پیام از طریق آنها رد و بدل می‌‎شود. مارک زاکربرگ در کنفرانس توسعه دهندگان F8، که چند روز پیش برگزار شد، اعلام کرد تعداد پیام‌هایی که هر روز از طریق این دو سرویس منتقل می‌شود مشترکا به 60 میلیون پیام می‌رسد.

پیام‌رسان واتس‌اپ هم اکنون بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد. مسنجر فیسبوک نیز، که سه ماه پیش 700 میلیون کاربر فعال داشت، توانسته با رشد 200 میلیونی و رسیدن به رکورد 900 میلیون کاربر فعال ماهانه خودش را به واتس‌اپ برساند و در تعقیب آن باشد.

 

image

 

رشد اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های پیام‌رسان زمانی بیشتر به چشم می‌آید که بدانید در حال حاضر روزانه تنها 20 میلیون اس‌ام‌اس به صورت جهانی رد و بدل می‌شود که یک‌سوم پیام‌های روزانه واتس‌اپ و مسنجر فیسبوک است.

گسترش استفاده از اینترنت موبایل در میان مردم و هزینه کمی که پیام‌رسان‌های موبایل در برابر SMS از کاربران دریافت می‌کنند دو عامل مهمی هستند که در رشد روزافزون این سرویس‌ها نقش داشته‌اند و حالا اپراتورهای مخابراتی کم کم باید به فکر منبع درآمدی به غیر از SMS باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)