خانهاخبار
ویندوز فون در سراشیبی سقوط

ویندوز فون در سراشیبی سقوط

تاخیر در انتشار نسخه جدید ویندوز موبایل و همچنین مشکلاتی که کاربران این سیستم عامل با آن دست به گریبان‌اند باز هم به کاهش سهم سیستم عامل مایکروسافت در بازار منجر شده است.
۱۳۹۵/۱/۱۹

موسسه کانتار سهم بازار ویندوز فون مایکروسافت را در سه ماهه اول 2016 اعلام کرد. همان طور که بسیاری نیز پیش‌بینی کرده بودند، سهم بازار ویندوز فون نسبت به گذشته باز هم کاهش یافته و اکنون تنها 5.9 درصد سهم بازار در اروپا به این سیستم عامل اختصاص دارد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 10.1 درصد و نسبت به ماه گذشته 6.4 درصد کاهش یافته است.

image

کاهش سهم ویندوز فون در بریتانیا 6.2 درصد بوده و حتی در ایتالیا نیز، که این سیستم عامل بیشترین بازار را در اختیار داشت، 6.7 درصد سهم آن کاهش یافته است.

در سایر نقاط جهان نیز تغییر عمده‌ای مشاهده نشده و سهم ویندوز فون در آمریکا و چین به ترتیب همان 2.6 درصد و 0.9 درصد باقی مانده است.

اگرچه مایکروسافت تصمیم ندارد در سال جاری گوشی دیگری عرضه کند، این احتمال وجود دارد که حمایت تولیدکننده‌هایی همچون ایسر از ویندوز 10 موبایل باعث افزایش سهم بازار ویندوز موبایل‌های جدید مایکروسافت شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

ali

۱۳۹۵/۱/۲۰
نمیدونم چرا انقد به تاخیر میندازن؟؟!!
من دیگه کفرم در اومده از مشکلات پیش پا افتادش!
ولی باز صبر میکنم

rozita

۱۳۹۵/۱/۲۰
از ios هم چرت تره خخخخخخ . مطمعنم گوشی نداری خخخخخخخخخخ

محمدرضا

۱۳۹۵/۱/۲۰
مایکروسافت اون زمانی که آپدیت ویندوز ۱۰ رو واسه گوشی های نوکیا نداد، باید فکر اینجاش رو هم میکرد

ali

۱۳۹۵/۱/۲۰
اینده در دستان نوکیا و اندرویده

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۱/۱۹
مایکروسافت دوسال بسیار سخت رو گذروند و سیستم عاملی رو رو به بازار داد که چهار برابر نسخه قبل حجم داشت و برای اولین بار لینوکس رو به صورت 100 درصد پشتیبانی میکرد. در این دوره تمرکز تمام شرکت رفته بود روی سیستم عامل و از طرفی مایکروسافت میخاست همزمان استفاده نهایی رو از سری لومیا ببره. در نتیجه هر دو رو همزمان انجام داد که باعث شد لومیا 950 به کمبود بخوره. دقیقا مثل یه بازی که نمیتونم اسمش و ببرم. تمام شرایط اماده بود تا یه قابلیت خیلی خوب بهش اضافه بشه اما سازنده هاش وقت کافی رو برای تموم کردنش نداشتن پس به این نتیجه رسیدن که ناتموم ارسالش کنن و اتمامش و بزارن برای نسخه بعد. نسخه قبلی با استقبال بدی روبه رو شد امل نسخه جدید که سال 2014 اومد شد یکی از پرفروش ترین بازی های دنیا. شرایط الان مایکروسافت همینطوره به وقت کم و فشار زیاد خورده. الان که ویندوز 10 موبایل در حال تکمیل شدنه کم کم راه داره برای شرکت باز میشه تا پرچمدارش و از سری لومیا ببره به سری سرفیس و کیبورد و حسگر عنبیه چشم و قلم استایلوس به شکل کامل در کنار هم باشن. برای همین بود که مایکروسافت به خودش ضرر نزد بلکه اسیب اصلی به نوکیا رسید. هر عیبی که لومیا پرچمدار داشت برگشت خورد به نوکیا. حالا مایکروسافت میتونه با یه حرکت تا سال اینده اون روی سکه رو به نمایش بزاره. من این قول رو بهتون میدم که اگر اطلاع رسانی ضعیف نبود و مایکروسافت هزینه بیشتری برای تبلیغات میزاشت همین الانشم اوضا اینجوری نبود. اما من چجوری یه کسی رو که از منوی اندروید خوشش میاد راضی کنم که پشت این منو چارتا کرم پوسیده ست. باید اطلاع رسانی کرد و مردم رو متوجه اشتباهشون کرد. نه اینکه مثل بعضی پایین تر فقط بیای نظر بدی بگی به درد نمیخوره. مردی بیا به من بگو دلیلت برا زدن همچین حرف چرتی چیه؟ و اون پیام دیگه. ببخشید مگه اپل شرکتی نیستش که پول برندش و میگیره؟ پس اگه لومیا گرون تره بدون یه دلیلی داره. بدوم رو حساب خوشگلی بهترین موبایل دنیا نیست. پشتش جریان و داستان داره.